Kokemuksia muutosta Pk-seudulta työn perässä pikkupaikkakennalle tai toiselle puolelle maata?
Olen asunut koko ikäni Helsingissä, samoin mieheni ja tietenkin molemmat lapseni. Olen ajokortitonkin, kun täällä ei autosta one usein kuin haittaa. Miehellä on kortti, mutta autoa ei. Miehellä on täällä ihan ok vakituinen työpaikka. Mutta minulla on noussut seinä vastaan työnhaun suhteen. Maisterikoulutus on ja muutama määräaikainen oman alan työ työkokemuksena. Uutta työtä en vain löydä. Näyttäisi siltä, että voisin saada työpaikan joltain pikkupaikkakunnalta (esimerkkejä Kontionlahti, Keuruu, Asikkala, Kajaani, Seinäjoki jne).
Mietin tässä mitä tehdä. Millaista olisi muuttaa ihan tuntemattomalle pienehkölle paikkakunnalle ilman ajokorttia, lasten kanssa. En tiedä muuttaisiko mies vai tulisiko etäsuhde. Työ kuitenkin olisi hyvä asia. Kokemuksia kaipailisin.
Kommentit (5)
Kannattaa olla työ valmiina tai sitten varaa odottaa sopivaa. Kyllä täällä maakunnassa voi saada hyvän duunin, ja headhunterit voi olla jopa tosi onnellisia kun löytävät jonkun joka asuu / haluaa asua siellä. Mutta sellaisia hyviä duuneja ei todennäköisesti ole auki joka viikko. Joten odottavan aika voi olla pitkä.
Autottomuidesta. Asun Suomen 10. suurimmassa kaupungissa ja jo täällä se rajoittaa elämää ja työmatkamahdollisuuksia. Joten jos jäisin tänne loppuiäksi niin hankkisin kortin... Mutta väliaikaisesti pärjää ilmankin kun vähän katsoo missä alueella asuu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla työ valmiina tai sitten varaa odottaa sopivaa. Kyllä täällä maakunnassa voi saada hyvän duunin, ja headhunterit voi olla jopa tosi onnellisia kun löytävät jonkun joka asuu / haluaa asua siellä. Mutta sellaisia hyviä duuneja ei todennäköisesti ole auki joka viikko. Joten odottavan aika voi olla pitkä.
Autottomuidesta. Asun Suomen 10. suurimmassa kaupungissa ja jo täällä se rajoittaa elämää ja työmatkamahdollisuuksia. Joten jos jäisin tänne loppuiäksi niin hankkisin kortin... Mutta väliaikaisesti pärjää ilmankin kun vähän katsoo missä alueella asuu.
Niin siis ajattelin, että jos laajennan työnhakua toiselle puolelle Suomea ja satun saamaan sieltä työpaikan, niin sitten vasta muuttaisin. Joko kahden pienen lapsen kanssa kolmistaan tai jos mies suostuu muuttamaan mukana.
Olen jo 39-vuotias ja aina ollut sellainen kömpelö kaikkien laitteiden kanssa, en usko, että edes saisin ajokorttia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuta Mikkeliin
Miksi juuri sinne? Siellä oli kyllä yksi kiinnostava työpaikka, mutta se oli hankalassa paikassa noin 10-15 km keskustasta ja mitä katsoin niin sinne ei oikein mennyt bussit.
Ap
En muuttaisi. Liian hapokasta.