Saakos Aamupala sulatejuustoa syödä?
Heips,
Pikakyssäri: Aamupala sulatejuuston pakkauksen kyljessä ei lue onko siinä käytetty pastoroitua maitoa vai ei. Eikös kaikki tuorejuustot ole poissuljettuja, niin mitenkäs sitten tämä sulatejuusto?
t. Maxi
Kommentit (9)
Käsitykseni mukaan suurin osa kotimaisista juustoista on tehty pastoröidusta maidosta, mutta varokaa " irtotiskin" juustoja, etenkin ulkomaisia. Huomasin juuri eilen kaupassa, että irtopaloina useita kertoja ostamani pari juustoa ei ollutkaan tehty pastoröidusta maidosta. Näin sitä voi oppia...
Sulatejuustot valmistetaan nimensä mukaisesti " sulattamalla" jo valmiita kovia juustoja, esim. emmental, edam ym.
Juustomaidot on valmistusprosessissa käsitelty ja lisäksi sulatejuustojen valmistuksessa tulee lämpökäsittely. Huoletta voi syödä.
Niikun tossa ylempänä oliki, niitä tiskistä ostettavia voipi välttää.
kun maito lypsettiin omasta lehmästä ja juotiin lämpimänä?
Keskenemenojen tai muiden raskauden ajan ongelmien määrä lienee ollut suurempi, näin ainakin luulisin. Ei kannata aliarvioida nykyajan suosituksia, uskoakseni suositukset ovat ihan tutkimusten pohjalta annettu.
Dharma1982:
kun maito lypsettiin omasta lehmästä ja juotiin lämpimänä?
OU NOU jos ei saa syödä!!! Mä olen ainakin syönyt sitä, en nyt hirveesti mutta kuitenkin.Eikö ihmetytä kun " melkeimpä mitään ei saa syödä" , ei ollut asiat näin silloin kun minä olin äidin masussa :)
Pallosalama rv 25+4
toivottavasti saa... En ees oo ajatellut etteikö sais. Mä oon syönyt viimiset 5kk joka päivä aamupalajuustoa :)
-nanna- rv27
mutta en ole kyllä asiaa edes ajatellut vaikka en kyllä ole edes aamupala juustoa syönyt...
Mutta en usko, että siitä mitään suurempaa haittaa on. Ne kyllä tiedetään selvästi mistä on haittaa eli asim. alkoholi.
http://www.valio.fi:80/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tu…
Oman käsitykseni mukaan näissä ei ole käytetty varsinaisesti maitoa laisinkaan...