Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi en löydä video-CV:täsi sosiaalisesta mediasta? En voi tarjota työtä, jos et ilmoita työnhaustasi.

Vierailija
18.06.2023 |

On tärkeää ilmoittaa, että työnhakusi on käynnissä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Video? Etkö jaksa lukea sivun mittaista tekstiä?

Nykyajan rekrytoijilla on 7-vuotiaan Adhd-lapsen keskittymiskyky. Pitää olla animaatiota ja hauskoja ääniä, mielellään räjähdyksiä. Joku aataminaikuinen cv, huoh, kuka niitä jaksaa! Tärkeintä on että olet dynaaminen brändi.

Tämän lisäksi pitää korostaa olevansa intohimoinen brändi. Tämä tulee joka paikassa esiin. Kaikki on Linkedin:ssä intohimoisia🤮. Tuleekohan koskaan enää muotiin tavallinen, ahkera, työnsä hoitava ihminen. Onneksi ei tarvitse nyt töitä hakea, mutta toisaalta voi kohta olla edessä sekin riemu, jos minut irtisanotaan asiallisesta syystä.

Vierailija
22/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny hulluja puhu! Työttömät haluaa olla piilossa ja lähetellä hakemuksia anonyymisti netissä, jossa kertovat että ei hirveästi nappaisi hakea, mutta kun TT-toimiston täti käski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli. Joku pervo otti yhteyttä. 

Vierailija
24/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi nähdä cv:ni vaikka en ole hakenut firmaasi töihin?

Vierailija
25/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuonna 2018 muutaman hetken työttömänä. Sen verran, että kerkesin työkkärin kursilla käymään. Siellä painotettiin, jopa painostettiin, että pitää olla CV ja videoCV, muuten ei tänä päivänä työllisty.

CV tietenkin on, mutta haistatin pak sat video CVlle. Jos keittiötöitä ei saa ilman sitä, niin mä olen sitten työtön loppuikäni! Lähinnä nauratti ideakin.

Työllistyin silloin heti ekaan duuniini jota hain ja olen nyt edennyt esimies hommiin ja palkkaan ihmisiä. Enkä kattelis kenenkään videoita, kun tätä hommassa ei nyt niin komea ja kameran kiiltävä tarvii olla. Taidot näyttää sitten, jos pääsee koevuoroon saakka.

Mieheni on it-alalla, ei ole tehnyt videoCv:tä, eikä ole moisiin törmännytkään.

Vierailija
26/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ny hulluja puhu! Työttömät haluaa olla piilossa ja lähetellä hakemuksia anonyymisti netissä, jossa kertovat että ei hirveästi nappaisi hakea, mutta kun TT-toimiston täti käski.

Olin edellisviikolla pomoni kaverina haastattelemassa erästä kandidaattia avoimeen ohjelmistosuunnittelijan paikkaan. Hän oli vanha Nokian insinööri, jonka kokemus oli hyvä meidän tarpeisiin. Hän oli kuitenkin ollut jo vuosia "vapaaherrana", kun oli saanut paketin Nokialta. Nyt kuulemma hakenut töitä kun mökillä oleminen tympii ja TT-toimistosta oli käsketty hakea.

Vanhempi hakija, mutta ikä ei olisi ollut kynnyskysymys. Se oli, että ihmisestä välittyi se, että hän itse ei ollut valmis sitoutumaan mihinkään mutta olisi voinut hetkeksi tulla koska joku muu oli käskenyt.

Jäin vaan miettimään, että kuinkahan monta tällaista työtöntä me elätetään tuilla, jolla on omaisuutta ja rahaa, mutta silti nostetaan työttömyystukea ku ei oikein huvita lähteä mökiltä enää töihin.

Vierailija
27/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin edellisviikolla pomoni kaverina haastattelemassa erästä kandidaattia avoimeen ohjelmistosuunnittelijan paikkaan. Hän oli vanha Nokian insinööri, jonka kokemus oli hyvä meidän tarpeisiin. Hän oli kuitenkin ollut jo vuosia "vapaaherrana", kun oli saanut paketin Nokialta. Nyt kuulemma hakenut töitä kun mökillä oleminen tympii ja TT-toimistosta oli käsketty hakea.

Vanhempi hakija, mutta ikä ei olisi ollut kynnyskysymys. Se oli, että ihmisestä välittyi se, että hän itse ei ollut valmis sitoutumaan mihinkään mutta olisi voinut hetkeksi tulla koska joku muu oli käskenyt.

Jäin vaan miettimään, että kuinkahan monta tällaista työtöntä me elätetään tuilla, jolla on omaisuutta ja rahaa, mutta silti nostetaan työttömyystukea ku ei oikein huvita lähteä mökiltä enää töihin.

Itse olen hänen kaltaisensa siten, etten ole te-keskuksen asiakas. En mä jaksais sen viidensadan takia teutaroida jatkuvasti ja tehdä jotain hakemuksia ja kuluttaa kaikkien aikaa.

ohis

Vierailija
29/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hänen kaltaisensa siten, etten ole te-keskuksen asiakas. En mä jaksais sen viidensadan takia teutaroida jatkuvasti ja tehdä jotain hakemuksia ja kuluttaa kaikkien aikaa.

ohis

Jotkut näköjään jaksavat. Ja tällä tavalla saadaan tilastoja että on niitä ohjelmistosuunnittelijoitakin työttömänä :D

Vierailija
30/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua sinulle töihin, vaikka se olisi ainut työpaikka maailmassa. 

Vierailija
31/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
32/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen aikuisten ihmisten töitä, en teinien sometyrkkyhommia. Hyvin on onnistunut työnsaaminen ilman mitään somepelleilyäkin. Nytkin on nimi paperissa 15.7. alkavaan työsuhteeseen. 

Vierailija
33/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatorilta voi lueskella hakijoiden profiileja, se on varsin viihdyttävää.

Vierailija
34/34 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita itse avoimesti, että sulla on työpaikka auki, Eiköhän sinne hakemuksia sen jälkeen satele. Muista laittaa myös tarkemmat tiedot työn ajankohdasta, työajoista, työn kuvuksesta sekä palkan määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan