Eläkeläiset? asunto-osakkeen myyjinä.
Olen tässä seuraillut asuntomarkkinoita eräällä alueella kaupungissa jossa asun. Samankokoinen ja hyvä kuntoiseksi luokiteltu asunto-osake samassa kerrostalossa.
Asunto joka näyttää sisustuksen/huonekalujen puolesta + yhdessä kuvassa näkyy rollaattori: hintapyyntö x euroa.
Asunto joka on tyhjä (ilmeisesti sijoittaja myy) tai näyttää siltä että nuoripari myy: hintapyyntö noin 20% pienempi.
Kommentit (18)
Entä jos vaan keskittyisit nauttimaan omasta elämästä?
Eläkeläisen ei ehkä ole pakko saada sitä myytyä just nyt vs. nuoripari ilman säästöjä tai sijoittaja ilman kassavirtaa.
Eihän tuo ole eläkeläisen myymä vaan perikunnan, joka haluaa kaiken mahdollisen irti.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisellä ei ole mitään ymmärrystä markkinoista. Varmaan pakottanut välittäjän laittamaan korkeamman hinnan mitä on ajateltu.
Kyllä on ymmärrystä. Et ollut edes syntynyt, kun itse olin rakentamassa aateekoota teitä pentuja varten.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa seurata asuntomarkkinoita (hintataso ja sen kehityminen) jos on suunnitelmissa ostaa joltain alueelta asunto itselle tai sijoitusasunnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole eläkeläisen myymä vaan perikunnan, joka haluaa kaiken mahdollisen irti.
Nykynuoret ei tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa seurata asuntomarkkinoita (hintataso ja sen kehityminen) jos on suunnitelmissa ostaa joltain alueelta asunto itselle tai sijoitusasunnoksi.
No ostaa sitten sen halvemman! mITÄ TUOTA TÄÄLLÄ IHMETTELEMÄÄN! katkera kalkkis
Onko molemmissa samat (rahoitus- ja tontti-) vastikkeet? Ovatko asunnot samassa kerroksessa?
Varustelutaso voi vaikuttaa, kerros, ikkuna näkymät. Lue tiedot ilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret ei tajua mistään mitään.
Tajuaa ne: Vaatteet ostetaan valmiiksi rikkinäisinä, kalpeilla kasvoilla on todella näyttävää paksut ripset.
Vierailija kirjoitti:
Varustelutaso voi vaikuttaa, kerros, ikkuna näkymät. Lue tiedot ilmoituksesta.
Liikaa nykynuorille.
Johan on eläkeläiset ärähdellyt täällä... tais aika moneen kolahtaa sama keppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisellä ei ole mitään ymmärrystä markkinoista. Varmaan pakottanut välittäjän laittamaan korkeamman hinnan mitä on ajateltu.
Kyllä on ymmärrystä. Et ollut edes syntynyt, kun itse olin rakentamassa aateekoota teitä pentuja varten.
Olen viisikymppinen ja tiedän kyllä vanhusten tavan ylihinnoitella kaiken omistamansa. Vaikka millainen romu olisi niin uuden hinta pitäisi maksaa siitä ja jos joskus on ostanut hirveällä ylihinnalla niin enemmän pitää saada, koska eivät ymmärrä että hinnat voi myös reippaasti laskea, kuten asuntojen hinnoille on käynyt monin paikoin suomessa. Yleinen hintakehitys 20 vuoden aikana asunnoilla on koko suomessa -1%. Suurimmassa osassa Suomea asuntojen hinnan lasku on 10-30%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että markkinat eivät ole muuttuneet niistä ajoista? 😂
Kylppärin ja keittiön kunto ja varustelu voi olla täysin erilaiset, pintamateriaalit ja niiden kunto, esim. täysin sileä parketti vs. kulunut ja naarmuinen. Katutason asunnot on aina selkeästi halvempia kerrostaloissa. Kalliimmassa on yhtiölainat maksettu pois, halvemmassa ne on maksamatta, pyyntihintahan ei ole velaton hinta, mitä kuuluisi vertailla.
Myös summalla x on merkitystä, 20% voi olla käytännössä pieni ero, kun puhutaan jostain halvoista asunnoista muuttotappiopaikkakunnalla, kun jossain toisaalla kalliilla ökyalueella se ero on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Haha. Niillä jos kellä. Se joku parikymppinen pariskunta ymmärtää taloudesta ja asuntomarkkinoista ehkä sen 10% siitä mitä se eläkeläinen. Menee siis juuri täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kylppärin ja keittiön kunto ja varustelu voi olla täysin erilaiset, pintamateriaalit ja niiden kunto, esim. täysin sileä parketti vs. kulunut ja naarmuinen. Katutason asunnot on aina selkeästi halvempia kerrostaloissa. Kalliimmassa on yhtiölainat maksettu pois, halvemmassa ne on maksamatta, pyyntihintahan ei ole velaton hinta, mitä kuuluisi vertailla.
Myös summalla x on merkitystä, 20% voi olla käytännössä pieni ero, kun puhutaan jostain halvoista asunnoista muuttotappiopaikkakunnalla, kun jossain toisaalla kalliilla ökyalueella se ero on suuri.
Eläkeläisen kämppä on yleensä täysin laittamatta ja päivittämättä kun nuorilla on teetetty kaikki uudistukset ja remontit.