Yleisen asumistuen lakkauttaminen omistusasujilta - joutuvatko ihmiset taivasalle?
Mielestäni tuo hallitusohjelman yleisen asumistuen poistaminen omistusasunnoissa asuvilta on ongelmallinen. Asia ei koske minua henkilökohtaisesti, mutta Suomessa on paljon asuntoja, jotka eivät mene kaupaksi. Niitä ei saa realisoitua. Vuokra-asuntoja taas ei ole aina saatavilla. Nämä ihmiset joutuvat hankalaan tilanteeseen, jos asumistuki katkaistaan. Ja kysehän ei ole hyvätuloisista ihmisistä, vaan pieni- ja keskituloisista. Työssäkäyvistä, mutta myös sairaista, jotka ovat joskus hankkineet ehkä edullisen asunnon. Asumiskustannukset nousevat, ja jossain on pakko asua. Joutuvatko he taivasalle? Maksaako sossu asumiskuluja, ehkä ei maksa. Tätä olisi voinut miettiä. Monet joutuvat kohtuuttomaan tilanteeseen.
Kommentit (9)
Tottakai joutuvat. Mallia on otettu Usasta jossa kodittomat sekoilevat kaduilla ja käyttävät huumeita. Tämä pitää saada Suomeen.
Mä ostin auton jossa on V8 bensamoottori ja vie 20 litraa satasella.
Varaa ei bensalaskuun ole,mutta ei huolta, kyllä yhteiskunta tukee minua tässä asiassa, koska olen ahdinkoon täysin syytön.
Valtio pelastaa minut konkurssilta.
No ei varmaan mutta ne joilla on rahaa, saa ostettua pian edullisia asuntoja ;)
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan mutta ne joilla on rahaa, saa ostettua pian edullisia asuntoja ;)
Parhaimmillaan sitten vuokraavat kämppää entiselle asukkaalle, ja valtio jotain kautta maksaa laskun!
Eivät joudu taivasalle, vaan vuokra-asuntoon.
Onneksi EU:ssa on vapaa liikkuvuus. Kodittomat pummit voivat muuttaa asumaan Espanjan, Italian jne. kaduille. Siellä voi selvitä talven. Suomessa ei..
Kämpät myyntiin tietenkin. Halvempaa tilalle tai vuokralle. Ei mikään iso yllätys.
Niinpä. Suomi on täynnä syrjäseutujen asuntoja, joita kukaan ei huoli, vaikka maksettaisiin. Monesti omistusasunnossa eläminen on yhteiskunnallekin halvempaa. Monissa kunnissa ei ole yhtään vuokra-asuntoja saatavilla. Huolestuttaa. Sähkön ja veden hinta nousee.