Ens vuoden alusta lähtien menetät jokaisen sairauslomasi ensimmäisen päivän palkan - työpaikan kestosairaat kokevat ihmeparantumisen
Pari flunssaa ja pari kertaa lasta hoitamassa, maksaa sulle viikon palkan.
Miltäs tuo tuntuu?
Kommentit (37)
Hyvä että loppuisi kakara perheellisten maanantai ja perjantai saikuttajat.
Lapsi on aikuinen ja mulla on työperäinen sairaus.
Pitäisi menettää 3 ensimmäistä päivää palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän veikkaan että sairaspoissaolot vaan lisääntyvät, kun tullaan sairaana töihin, tartutetaan toisiin ja sitten onkin puolet työntekijöistä sairastamassa
tekee vain hyvää. Ihmiset tarttevat vähän pöpöjä niin immuniteetti toimii kunnolla ja allergiat ym. trendisairaudet vähenee.
Et ole tainnut saada koskaan influenssaa. Sen jälkeen voit olla eri mieltä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta hallitusohjelmassa...
Toivottavasti ammattiliitot pistävät vastaan ja ei mene läpi.
Kaikille joilla on lapsi pitäisi antaa potkut saman tien, ei ole kuin haittaa sellaisista
Tuskin tulee voimaan vielä ensi vuoden alusta. Kuten muutkaan leikkaukset
Omapa on vikanne. Miksi olette väärin käyttäneet.
Ja minä, joka olen 25 vuoden aikana ollut saikulla 1-2 kertaa 1-3 päivää/ vuosi, tulen jatkossa pitämään joka kerta vähintään 5 päivän saikun.
Kokoomus pelaa. Niinpä pelaan minäkin. Täältä pesee.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän veikkaan että sairaspoissaolot vaan lisääntyvät, kun tullaan sairaana töihin, tartutetaan toisiin ja sitten onkin puolet työntekijöistä sairastamassa
Tämän seurauksena kukaan ei enää ole yhtä päivää saikulla, vaan aina niin paljon kuin vain mahdollista, koska pitää kompensoida se palkaton päivä jotenkin. Pätee myös kokoomuslaisiin.
TES:in perusteella voi olla edelleen 1. sairauspäivä palkallinen. Mutta jos on palkaton niin saattaa monella pidentyä saikku vähintään 5-päiväiseksi.
Jihuu. Nyt voi hyvällä omatunnolla saikuttaa pitempään.
Ai tää on palautettu takaisin tää sairastuvan omavastuu. Oli ennen.
Vierailija kirjoitti:
Jihuu. Nyt voi hyvällä omatunnolla saikuttaa pitempään.
eka päivä on kuitenkin maksutun :)
saikkusaikuttajille alenee kaukausipalkka monta sataa
hienoa, loppuu ne tiistain ihmeparantumiset maanantaiflunssasta
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee vain julkiselle sektorille ja hyvä niin. Keskiverto sh saikuttaa yli kuukauden joka ikinen vuosi
Olen sh ja sairastin paljon, kun lapset olivat 1-4 vuotiaita jz päiväkodissa. Uskon, että pikkulasten vanhemmat saavat norot ja flunssat helposti.
Pari koronaakin olen sairastanut, ne sain töissä potilailta. Joutusin hoitamaan koronapotilaita puutteellisilla varusteilla. --> jatkoss AVIin ja työsuojeluun yhteys, kun työnantaja vaarantaa hoitajan terveyden?
Ikinä en ole ollut ns motivaatiosaikulla.
Tänä vuonna olen ollut yhdellä saikulla koronan takia ja yhden kerran lapsen vatsataudin vuoksi pois töistä. Teen viikottain ylimääräisiä vuoroja resurssivajeenpaikkaamiseksi ja akuuttien sairaslomien vuoksi.
Jos työntekijän oloja kauheasti aletaan kurjistaa niin, en minäkään viitsi venyä. Voin aivan yhtähyvin viedä osaamiseni ja työmotivaationi ja ennekaikkea työmoraalini vaikka Ruotsiin.
Missä lukee, että koskee myös lapsen hoitoa?