Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka käyneet lapsenkanssa foniatrian klinikalla?

08.12.2006 |

Meidän 5-vuotiaalla, nyt edessä ensin psykologilla käynti ja sieltä todennäköisesti lähete foniatrialle kieli- ja äänihäiriöiden vuoksi.

Lapsella jonkin verran hahmotusvaikeuksia ja kielellisiä vaikeuksia ja kuulo tutkitaan kunnolla.

Oma pää on nyt vaan sekasin, kun en tiedä, mikä on vialla ja mitä epäillään tai etsitään ja mitä voi seurata tulevaisuudessa.

Myös ns kuntoneuvolassa joudutaan käymään.

Tuntuu jotenkin kauhealta, että ennen terveeksi luultu lapsi, joka kehittynyt ihan normaalia vauhtia, ei nyt kehitykkään , eikä olekaan ikäänsä vastaavalla tasolla.

Kertokaa kokemuksia viisaammat.

Mä oon jotenkin ihan " pöllähtänyt" , enkä osaa ajatella mitään fiksua,pahalta vaan tuntuu.=((

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry erityislasten perheet palstalle!!! Siellä meitä on monta!

mainitsit viestissäsi että :

Tuntuu jotenkin kauhealta, että ennen terveeksi luultu lapsi, joka kehittynyt ihan normaalia vauhtia, ei nyt kehitykkään , eikä olekaan ikäänsä vastaavalla tasolla.

Terve sinun lapsesi on, ei sairas! Sairauksia on sairaudet, ei kehitysviiveet, ja kehitysvammat. :) Mieheni äidille olen joskus myös yrittänyt selittää eroja, kun hänelle kova pala joskus kun ajatteli lasteni olevat sairaita. Mä vaan yritän huojentaa oloasi.

Mä olen aina tienyt ettei lapseni kehity normaalia tahtiin ja ettei kaikki ole hyvin, mutta mulla meni pari vuotta että sain toisetkin uskomaan ja sain lähetteen neuronpolille. Mutta silti neurologin käynnin jälkeen oli järkytys, kun ammatti-ihminen löysi myös selaisia ongelmia mitä minä en huomannut... Joten ymmärrän hyvin järkytyksesi.

Mulla on siis kaksoset jotka molemmat ovat erityislapsia. Ongelmia puheenkehityksessä, puheen ymmärtämisessä, hahmottamisessa. karkea ja pienmotoriikassa, vilkkaus, keskittyminen on vaikeaa....

Alustavat diagnoosit ovat dysfasia ja laaja-alainen kehitysviive. Osostotutkimusjaksolla keväällä ne tarkentuu ja varmaankin muuttuu jonkin verran.

Mutta siirry erityislastenperhe osioon ja jutellaan siellä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla