Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison masennus

idid
16.06.2023 |

Kaipaisin kokemuksia mitä tehdä puolisona, kun oma puoliso on masentunut.
Tai vaihtoehtoisesti masennuksen kokeneen kokemuksia siitä, miltä masennuksen aikaan parisuhde tuntui ja miten sairastuminen vaikutti parisuhteeseen ja esim. seksielämään. Palautuiko suhde masennuksen jälkeen?

Puolisoni aika nopealla tahdilla masentui syksyllä. Hänellä on kyllä lääkkeet ja pahimman pari kuukautta kestäneen sängyssämakaamisjakson jälkeen tilanne on kyllä hieman helpottanut, mutta vaikeaa on edelleen.

Mies on suurimman osan ajasta hiljaa, täysin aloitekyvytön tekemään mitään, päättämätön ja vihaisen oloinen. Äreä ja hermostuu pienistäkin äänistä.
Hän jaksaa kuitenkin nyt jo tehdä asioita, mutta suhtautuminen minuun ja meidän välimme ovat jääneet talven synkimpien kuukausien tasolle. Koko parisuhde on katkolla, kaikki läheisyys, seksi, kaikki puhuminen ja ylipäätään mikään yhteys ei ole enää olemassa. Kavereilleen hän joskus juttelee ja lapselleen, joka on 2 vk välein täällä jaksaa kyllä olla iloinen. Tuntuu, että kaikki muut saavat jotakin hänestä irti, mutta minä puolisona en saa edes rippeitä ja kaikki purkautuu niskaan.

Onko tämä yleistä? Palautuiko teillä suhde takaisin? Palautuiko seksielämä lääkkeiden lopettamisen jälkeen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä se masennus/ ahdistus valitettavasti joskus purkautuu juuri noin. Ja tiedän, ettei se oikeuta, mutta ymmärrän täysin. Sitä ei vaan itse pysty hillitsemään, kuinka käyttäytyy. Se tulee, kuin ulkoaohjattuna.

Eikä sitä tajua, ennen kun itse kokee. 

Vierailija
22/22 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa nostamasta vanhoja ketjuja toope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla