Onko 59v. liian vanha isäksi?
Veljelläni 59v. on lapsihaaveita uuden nuoren naisystävänsä kanssa. Meitä läheisiä hirvittää koko ajatus joka kantilta katsottuna. Tiedän ettei kuulu meille mutta kokemuksia ja mielipiteitä?
Kommentit (37)
Ei ole. Mun ex-mies tuli 58-vuotiaana neljännen kerran isäksi, kun sai vauvan uuden nuoren vaimonsa kanssa. Toisen lapsen saivat kun mies täytti viime vuonna 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
On. Miehet kuolee seitsemänkymppisinä.
Höpö, höpö. Riippuu geeneistä ja elämäntavoista. Tosin olisihan se aika huvittava tilanne olla noin 80-vuotiaana juhlimassa oman poikansa tai tyttärensä kirjoittamista ylioppilaaksi. Tai moniko 70-vuotias jaksaisi vielä opettaa lapsilleen erilaisia käytännön taitoja kuten uiminen tai polkupyörällä ajaminen tai auttaisi heti koulun kotitehtävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsia enkä koe olevani vanha isäksi.
M56
Niin et ole ollenkaan vanha aikuisen lapsen isäksi. Tai teini-ikäisenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Niin et ole ollenkaan vanha aikuisen lapsen isäksi. Tai teini-ikäisenkään.
Niin. Vastasin siihen, mitä otsikko kysyi.
M56
Miehelle on aina sopiva aika siementää uutta jälkikasvua.
Ehkä vähän? 55v olisi parempi? Se selviää sukusolujen laatu tutkimalla. Ja onko periytyviä juttuja. Vai tuleeko periytyminen äidiltä, mitä hänen suvussa on. Lasten parhaaksi kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta, mutta onhan 59v. aika iäkäs vauvan isäksi.
Tää 59-vuotias vasta suunnittelee lasta, joten tulee olemaan 60-61 kun vauva syntyisi. Joistain ammateista pääsee siinä iässä jo eläkkeelle. Eli liian vanha tekemään töitä mutta sopiva pienen vauvan isäksi? Ei ziisus.
Aika harva kuitenkin sotilaana työskentelee. Palomiesten eläkeikäkin on nykyään sama kuin muilla.
Kyllä voi sanoa, että on liian vanha, vaikka ymmärrän halun tulla isäksi jos lapsia ei entuudestaan miehellä ole. Asia ei kuitenkaan kuulu ap:lle, joten mielipiteet kannattaa pitää omana tietonaan. Jos lapsi syntyy, voi olla itse tukena jos jaksaa tai haluaa.
Itse olen 47-vuotias ja mielestäni liian vanha enää uudestaan isäksi. Mutta joku muu voi kokea toisella tavalla.
Yo-juhlassa kahdeksankymppnen isä. Tosin vanhojen miesten lapsista ei välttämättä tulekaan ylioppilasta, tilastojen valossa.
Vierailija kirjoitti:
M56
59 v. ja vauva.
Vastasyntyneen isäksi on. 50+ v voisi keskittyä jo muuhun.
Miesten sperman laatu alkaa heikentyä 35. ikävuoden jälkeen. Vanhojen isien lapsista tulee ulkonäöllisesti epäviehättävämpiä (huono perimä ja vastustuskyky) sekä myös erilaiset neuroepätyypillisyydet lisääntyy myös vanhan isän takia. Kannattaa vaarantaa lapsen hyvinvointi, että voi itse leikkiä kuolematonta.
Vierailija kirjoitti:
Paljos Salella oli maileja mittarissa, kun lapsen teki?
Vai tekikö sittenkään..?
Ajattelet, että Salen ja jonkun tavismiehen elämä ovat samanlaisia, on yhtä hyvät resurssit hankkia lapselle hoitajia?
Minä en ymmärrä miksi kukaan haluaisi 59-vuotiana lapsia. Olen saman ikäinen nainen eikä tulisi mieleenkään aloittaa alusta lapsiperhe-elämää. En toivo edes lapsenlapsia, koska tässä elämänvaiheessa on niin paljon kaikkea muuta kiinnostavaa. On työ, urani on parhaimmillaan mutta vielä on muutama vuosi aikaa kartuttaa eläkettä ja tehdä mielenkiintoisia asioita; on luottamustehtäviä ja on opintoja, en varmaan koskaan lakkaa opiskelemasta työn ohella. On mielenkiintoisia harrastuksia ja on talous sillä mallilla, että on varaa matkustella. Miksi ihmeessä haluaisin alkaa heräillä öisin ja elää päivät lapsen ehdoilla? Vaihtaa ulkomaanmatkat Puuhamaa-reissuihin? Niiden aika oli 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miesten sperman laatu alkaa heikentyä 35. ikävuoden jälkeen. Vanhojen isien lapsista tulee ulkonäöllisesti epäviehättävämpiä (huono perimä ja vastustuskyky) sekä myös erilaiset neuroepätyypillisyydet lisääntyy myös vanhan isän takia. Kannattaa vaarantaa lapsen hyvinvointi, että voi itse leikkiä kuolematonta.
Perimässä käy toisin sanoen mutaatioita, jotka lähes kaikki ovat pahasta. Nuorten miesten siittiöissä mutaatioita on vähemmän. Riski saada sairas lapsi on suhteellisen pieni. Jos vanhana lisäännytään monessa sukupolvessa, silloin vaikutus kuitenkin kertaantuu.
Setä reppana, yrittää elää nuoruuttaan uusiksi😂