Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä ohjeita lihasoseiden tekoon 5-6kk? Itse onnistun tekemään liisteriä jota vauva ei syö :(

Vierailija
08.12.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä porkkanaa, parsakaalia, kesäkurpitsaa yms. Esim. porkkana ja kesäkurpitsa on mieto ja maukas yhdistelmä. Itse höyrytän vihannekset, ja soseutan ne laittamalla höyrytysnestettä sekaan. Terveellistä! Lihat pienennän silppurissa, ja laitan aina kerta-annokseen sen verran kun tarvitaan.

Vierailija
2/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohta: osta parasta filettä. Keitä se. Pakasta. Lisää ruokalusikallinen kasvissoseeseen. joko kaupan tai itsetehtyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä minä tein ihan tehosekoittimella, mutta sammutin heti, kun peruna oli hienoa. Eli peruna pitää silloin lisätä viimeiseksi, jotta koko sose on valmis silloin, kun peruna on hienonnettu.

Vierailija
4/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin tekemään sauvasekoittimella kymmeniä soseita ja ihmettelin että miten niin muka peruna liisteröityy... Sitten yksi satsi meni limaksi heti kun sekoitin osui perunaan! Kyllä vauva sen söi kun oli muita aineksia seassa mutta ne perunat jäi jatkossa kauppaan.

Vierailija
5/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lihan olette havainneet hyväksi? Esim broilerin rintafile tms? Ja kauanko sitä keitetään että on varmasti kypsää?

Vierailija
6/6 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tee valmiita sosesekoituksia (jossa useampaa raaka-ainetta), vaan erikseen esim. porkkanaa, palsternakkaa, bataattia, kukkakaalia, parsakaalia tms. Keitä tai höyrytä, soseuta sauvasekoittimella, pakasta jääpalarasioihin ja kun jäätyneet, irroita ja laita avattavaan pakastepussiin. Lisäksi erikseen lihaa, kannattaa tosiaan ostaa filettä, esim. broileria, nautaa, possua. Keitä pitkään, soseuta sauvasekottimella (mukaan reilusti keitinlientä), pakasta myös jääpalarasioissa ja siirrä siitä pusseihin. Kun lapsi syö, ota yksi kuutio sitä ja toinen tätä, näin saat helposti myös vaihtelua ruokiin ja syötävän määrän lisääntyessä on helppo vain lisätä kuutioiden määrää. Kun lapsi kasvaa, perunaa ei kannata tehdä itse ollenkaan, vaan ostaa esim. Oolannin pakastettua perunamuusiainesta. Valmistuu nopeasti mikrossa, eikä sisällä muuta, kuin perunaa.