Mitä veisin tuliaisiksi brittitutuille Suomesta?
Kommentit (59)
Muistakaa, että ruokien ja alkoholin viemisessä voi olla rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustohöylä on kova juttu. Briteissä asuvan tuttuni lapsi muutti juuri Ranskaan ja vei mukanaan perheen juustohöylän. Tilasivat juuri uuden minulta, kun olen sinne menossa.
Juustohöyliä saa Raskassa jo Carrefourista. Kehitys kehittyy myös siellä :)
Joka maasta juustohöyliä saa. Olen lähettänyt suomalaisille sukulaisille Saksasta juustohöyliä joululahjoiksi ja tänä vuonna lähetän täältä Italiasta ainakin viidelle sukulaiselle juustohöylät lahjaksi. Että lopulta uskovat, että niitä on kaikissa maissa nykyään saatavilla ihan kuten kaikkia muitakin esim. tiskiharjoja on röykkiöittäin kaikissa kaupoissa ja Italiassa on kaikissa keittiöissä kuivauskaapitkin. Sivuhuomautuksena tämä.
Minä olen vienyt Turun Sinappia monia isoja tuubeja. Britit tykkäävät sinapeista, yleensä heillä on se Collmans mutta Turun Sinappia kehuvat erinomaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Käsinnenulotut villasukat. Kotimaisesta langasta. Briteissä usein kylmää ja kosteaa. Toinen mitä voisin kylmäsavulohi. Kolmas Fazerin suklaata. Tai siis näitä olen vienyt ja on tykätty.
Nämä kaikki menee roskiin. Skotlantilainen kylmäsavulohi on maailmankuulua.
Vierailija kirjoitti:
Lonkero voisi olla hyvä, sixpack sitä. Tampereella lätkäkatsojat kehuivat.
Greippilimsaa ja giniä saa Englannista kaikkialta.
Jos katsoivat viisuja niin vie Cha Cha Cha pinacolada juomaa😀
Vierailija kirjoitti:
Käsinnenulotut villasukat. Kotimaisesta langasta. Briteissä usein kylmää ja kosteaa. Toinen mitä voisin kylmäsavulohi. Kolmas Fazerin suklaata. Tai siis näitä olen vienyt ja on tykätty.
Hehe. Täydellinen Ei ainakaan näitä -lista. Vain puukko puuttuu😆
Suomiakat ei tiedä että juustohöylä on norjalainen kansallisesine.
Joo vie tokimax +3 kylmäsäilytystä vaativaa kalaa🤦🏻
Joku tunnettu suomalainen kirja englanniksi käännettynä. Muumeja tai tuntematonta sotilasta tai dekkareita
No tietenkin mukiparin Jennin ja Saulin kuvilla. Kesän kunniaksi myös sekä Kuvat Suomen lipusta että koivun osista. Britit tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kyrö Napue Gin (tietysti jos kotipaikkakunnallasi valmistetaan jotain juomaa niin sitten sitä).
Viimeksi vietiin suomalaista giniä, ei tosin Napueta vaan Arcticia
Marimekon pöytäliina, salmiakkia, koskenkorvaa ja silliä.
Vie niille metrimitta ja pullo pöytäviinaa.
Suomalaiset pujotusaukolliset pussilakanat.
Viinaa ja tupakkaa.