Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Kuinka kauan teillä on mennyt limatulpan irtoamisesta synnyttämiseen?

Vierailija
08.12.2006 |

Varsinkin ekakertalaiset?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskonen syntyi rv 33.

Vierailija
2/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oisin toivonut, että synnytys olisi käynnistynyt melkein sitten heti. Tulpan irrottua tie synnytyskanavaan on auki ja altis tulehduksille yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kunnon limatulppa hulahti sänkyyn yöllä klo 1 ja siitä alkoi supistaa heti (sitä ennen ei ollut ollenkaan suppareita), tosin laantuivat sitten seuraavana aamuna. Illalla supparit alkoivat uudelleen ja lapsi syntyi siitä 24 h kuluttua.

Vierailija
4/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssalissa oon jo silloin ollut, 4-5 senttiä auki.

Vierailija
5/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi. Perjantai-iltapäivänä suihkussa ollessani sisuksistani valui lattialle ällöttävä, verensekainen räkäklimpin näköinen klöntsä. Lauantaiaamusta lähtien oli supistuksia, jotka yltyivät iltapäivällä kivuliaiksi. Kivut kasvoivat iltaa kohden, ja 10 aikaan jo itkin kivusta. Lähdettiin sairaalaan. Supistukset loppuivat taksissa, ja mies oli varma, että pitää palata takaisin. Aamuyöstä lapsi syntyi, rv 36+ jotain.

Vierailija
6/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön kohdalla toki sillä ei ole merkitystä, todennäköisyys ja tilastothan eivät silloin päde.

Jos limatulpassa on verijuovia synnytys käynnistyy yleensä 48h sisällä.

Jos verijuovia ei ole synnytys käynnistyy kuitenkin yleensä 5 vuorokauden sisällä.

Vierailija
7/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 tuntia, toisella kerralla n. 5 tuntia ja nyt viimeisellä kerralla kolme tuntia eli mulla se on kolme kertaa lähtenyt vasta synnytyksen käynnistyttyä " oikeasti" .

Vierailija
8/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole limatulppia näkynyt, vaikka olen kaksi synnyttänyt. Ehkä lähtenyt synnytyksessä?

Hajonta näyttää siis olevan suurta :)

Vierailija
9/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulppa oli sellainen isoa kastematoa muistuttava sitkeä nauha, jota ei saanut katki. Kun wc-käynnin yhteydessä pyyhin paperiin, niin tuollainen tarttui paperiin ja lensi vauhdilla toisen reiden päälle! :-D

Vierailija
10/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tulpasta voi ennustaa. Joskus siinä on verta, joskus ei. Joskus tulee kerralla, joskus osissa, joskus ei huomaa koko juttua.. Syntyä voi samana päivänä tai parin viikon kuluttua.

OMAT 2 kokemusta:

En ole huomannu tulpan lähtöä ollenkaan. Synnytykset lähteny suppareilla ja kalvot puhkastu salissa molemmilla kerroilla.

Saas nähdä meneekö kolmas aikanaan samalla kaavalla, ehkä ehkä ei.

Vierailija
11/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni puolesta tässä jännitän.

Oli aamulla tullut verensekaista limaa ja tulee edelleen vähän, 11 aikaan alkoi supistelemaan säännöllisesti (lähdettiin kaupungille), sitten piti lähteä hakemaan hänen miehensä ja lähtivät nyt käymään oman kaupunkimme äitipolilla näytillä, kun matkaa synnytyssairaalaan on 80km.

Jännitti paljon enemmän toimittaa " isän virkaa" , kuin että jos itse olisi synnyttämään menossa. :)

Ap

Vierailija
12/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella kerralla se " irtosi" selvästi yhtenä " klönttinä" aamu kuudelta ja vauva syntyi samana iltana klo 21.30!

Vierailija
13/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatietoja sisko soitteli:

kohdunkaula oli hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu 3cm auki!

Aikoivat vielä käydä kaupassa ja sitten synnytyssairaalaa kohti.

Ihanaa, olen ihan täpinöissäni. :)

Vierailija
14/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen kuullut lääkärin tokaisevan, ettei koko limatulppaa ole olemassakaan. mitäköhän sanoisi, kun lukisi tämän " todisteketjun" ?!?!?

mun kokemus on, että ekasta en nähnyt tulppaa (limaa kyllä tuli, mutta nimeäisin sen 38 viikkoa kestäneeksi sitkeäksi valkovuodoksi) ja nyt tokalta mielenkiinnolla odottelen, että tuleeko. la 18.12.

Vierailija
15/15 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka molemmissa synnytys alkoi lapsivesien menossa, toisessa vedet tuli sänkyyn, eikä tulppaa ollut joukossa ja toisessa lattialle eikä siinäkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi