Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmissa naisten kanssa

Treffailija
15.06.2023 |

Mistä voin tunnistaa onko nainen ärhäkkä kilpailemaan toisten naisten kanssa? Olen deittaillut aika paljon eri naisia ja olen koittanut eri deittiappeja ja livenäkin olen tehnyt tuttavuutta. On alkanut vaivaamaan sellainen että naiset tuntuvat olevan todella kateellisia toisilleen ja ihmeellisellä tavalla. Jos esim naiset juttelevat keskenään että lapsi sairastaa, niin lähes aina toinen nainen lyö edellisen laudalta, "meidän Miisalla oli vielä korkeampi kuume". Tai jos on puhe minun ammatista niin "meidän Topi ton niin ja niin vaikutusvaltainen tai sitten ns "tosi mies".

Tämän vielä kestän, mutta sama puhe tulee aina suhteeseen. Jos sanon että minulla oli raskas työpäivä, niin nainen alkaa kertomaan oman työpäivänsä vastoinkäymisistä. Ollaan siis tilanteen mukaan joko enemmän uhreja jolla on asiat huonommin tai vähän parempia kuin muut.

Jos kaverini vaimo saa vaikka hyvän työn, niin onnittelen kaveriani. Mistä tämmöinen kilpailu ja oikein johtuu ja miten tämän voisi tunnistaa jo tapailuvaiheessa tai parhaassa tapauksessa ensimmäisillä treffeillä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä itseäsi paremmalla naisella tekisit?

En ymmärrä. En etsi itseäni "parempaa" naista, vaan sellaista jolla ei olisi tarvetta olla noin lapsellinen. En kaipaa sellaista elmääni ollenkaan. Kaipaan henkisesti aikuista seuraa.

Niin mikset voi lähteä Turkkiin? Enkä oikeesti vinoile. Selvästi haet perinteisempää naista, joten ihmeessä Tinder olisi suotavaa avata perinteitä vaalivassa maassa. Mikäli 500e/kk on tällä hetkellä tiukassa harkitse kouluttautumista uudelle alalle tai säästötoimenpiteitä.

Skyscanner näyttää lentoja.

Moderni nainenko kilpailee lapsensa kuumeella? Jos tämä on määritelmä, niin haen perinteisempää naista, mutta laitan omat ruokani ja siivoan jälkeni. Nykyään sanotaan avoimesti että on moderni nainen, sehän on ilmiselvästi negatiivinen asia jos käyttäytyy noin huonosti. Eikö naiset itse kärsi modernisuudestaan kun nokittelevat kaikesta?

Kaikki naiset kilpailee. Kotirouva kilpailee kotinsa sisustuksella ja leipomuksilla. Saattaa pitää ns.kilpailun netissä.

Siksikö niitä kuvia otetaan. Tästä voisi olla apua, karsii ainakin nämä aterian kuvaajat. Kiitos ! Ap

Saatat jäädä yksin. Tajuan kyllä ettet halua nokittelun ulottuvan suhteeseen, mutta anna naisella olla jotain omaa kivaa! Jos naises tulee iloseks leivonta ryhmissä, anna hänen mennä niihin.

Sitten jään yksin. En jaksa kilpailla kotona. Koti on sellainen paikka jossa haluan rentoutua. Yrittäjän elämä on muutenkin yhtä kilpailua, joten ei sellaista kotiin. En minä leivontaryhmää ollut kieltämässä, mutta miksi helkkarissa kaikkialla kilpaillaan? Eikö se ole positiivinen asia jos ystävä osaa leipoa? Jotain on enemmän pielessä jos toisen ihmisen onnistuminen on sinulta pois, tai jos toisen epäonni on sinulta pois. Ap

Vierailija
22/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. En etsi itseäni "parempaa" naista, vaan sellaista jolla ei olisi tarvetta olla noin lapsellinen. En kaipaa sellaista elmääni ollenkaan. Kaipaan henkisesti aikuista seuraa.

Niin mikset voi lähteä Turkkiin? Enkä oikeesti vinoile. Selvästi haet perinteisempää naista, joten ihmeessä Tinder olisi suotavaa avata perinteitä vaalivassa maassa. Mikäli 500e/kk on tällä hetkellä tiukassa harkitse kouluttautumista uudelle alalle tai säästötoimenpiteitä.

Moderni nainenko kilpailee lapsensa kuumeella? Jos tämä on määritelmä, niin haen perinteisempää naista, mutta laitan omat ruokani ja siivoan jälkeni. Nykyään sanotaan avoimesti että on moderni nainen, sehän on ilmiselvästi negatiivinen asia jos käyttäytyy noin huonosti. Eikö naiset itse kärsi modernisuudestaan kun nokittelevat kaikesta?

Kaikki naiset kilpailee. Kotirouva kilpailee kotinsa sisustuksella ja leipomuksilla. Saattaa pitää ns.kilpailun netissä.

Siksikö niitä kuvia otetaan. Tästä voisi olla apua, karsii ainakin nämä aterian kuvaajat. Kiitos ! Ap

Saatat jäädä yksin. Tajuan kyllä ettet halua nokittelun ulottuvan suhteeseen, mutta anna naisella olla jotain omaa kivaa! Jos naises tulee iloseks leivonta ryhmissä, anna hänen mennä niihin.

Sitten jään yksin. En jaksa kilpailla kotona. Koti on sellainen paikka jossa haluan rentoutua. Yrittäjän elämä on muutenkin yhtä kilpailua, joten ei sellaista kotiin. En minä leivontaryhmää ollut kieltämässä, mutta miksi helkkarissa kaikkialla kilpaillaan? Eikö se ole positiivinen asia jos ystävä osaa leipoa? Jotain on enemmän pielessä jos toisen ihmisen onnistuminen on sinulta pois, tai jos toisen epäonni on sinulta pois. Ap

Sano potentiaaliselle deitille toivovasi ystäviensä ja some juttujen pysyvän suhteen ulkopuolella. Toki toivot kuulevasi akuuteista asioista. Noin.

Ei pitäisi olla vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsität väärin naiset. Joillakin voi olla "kilpailu", mutta monet eivät kilpaile vaan ovat myötätuntoisia ja kertovat muuten vain oman kokemuksensa. Se tulee mieleen ilmeisesti aiheesta jonka toinen kertoo tai haluavat jakaa asiat keskenään. Se on keskustelua. Vähän että "minullakin on se kokemus" ja tunne.

Vierailija
24/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis sanallisesti käytetään ehkä ilmaisua joka voi kuulostaa värikkäältä. Eli tavallaan pahemmalta kuin toisella. Mutta tietenkään sillä ei saisi vähätellä muiden kokemusta. Silloin se olisi kilpailuasetelma.

Vierailija
25/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli perinteinen nainen on sama kuin sellainen joka tulee toimeen toisten naisten kanssa? Sori vaan mutta sellaista naista ei ole vielä keksitty joten ei se voi olla kovin perinteinen.

Naiset kilpailevat keskenään, se on fakta. He tekevät sen ihan huomaamattaan. N 58 Toivoisin ettei niin tarvitsisi olla, ja silti olen itsekin sellainen.

Ei kai kaikki sentään niin käyttäydy? Pakkohan naisen on pystyä päättämään mitä tekee ja miten toimii. Ymmärrän että osa ei pysty. Samahan se on miehissä, kaikki eivät kykene jättämään jalkapallossa tapahtumia sinne kentälle ja he ovat myös sellaisia joita en kaipaa lähipiiriini.

Ap

Vierailija
26/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin väsynyt aloitus, ei jatkoon!

Vierailija
27/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsität väärin naiset. Joillakin voi olla "kilpailu", mutta monet eivät kilpaile vaan ovat myötätuntoisia ja kertovat muuten vain oman kokemuksensa. Se tulee mieleen ilmeisesti aiheesta jonka toinen kertoo tai haluavat jakaa asiat keskenään. Se on keskustelua. Vähän että "minullakin on se kokemus" ja tunne.

Tämä. Ymmärrät nyt kilpailuna sellaisen, mikä naisten kesken ei ole kilpailua vaan keskustelua. Etsitään jotain yhteistä kosketuspintaa, myötäeletään siinä, että on pelottavaa kun lapsi sairastaa, kerrotaan raskaan työn raatajalle oma raskas kokemus. Ymmärrätkö? Ainoa joka tässä näkee kilpailua olet nyt sinä. Kyseessä on nimen omaan keskustelun ylläpito.

Naisten mielestä ei ole kohteliasta esim.raskaan työn tekijälle vastata että mullapas olikin niin ja niin helppo työpäivä enkä tehnyt mitään ja taidan saada silti isompaa palkkaakin kuin sinä.

Vierailija
28/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sillä naapurin Miisalla on aina enemmän kuumetta, joka tarkoittaa myös, että tietäisitpä kuinka vaikeaa se oli, ja moni ottaa sen niin. Sen voi lukea ihan kasvoilta, ettei vastaus ollut sitä mitä tässä haettiin. Jos minun ystäväni lapsella on kuumetta, ei tulisi mieleenkään sanoa että minun lapsilla oli enemmän, vaan toivon että Petteri paranee pian ja jos tarvitsette apua, olen käytettävissä.

Vierailija
29/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ymmärrät nyt kilpailuna sellaisen, mikä naisten kesken ei ole kilpailua vaan keskustelua. Etsitään jotain yhteistä kosketuspintaa, myötäeletään siinä, että on pelottavaa kun lapsi sairastaa, kerrotaan raskaan työn raatajalle oma raskas kokemus. Ymmärrätkö? Ainoa joka tässä näkee kilpailua olet nyt sinä. Kyseessä on nimen omaan keskustelun ylläpito.

Naisten mielestä ei ole kohteliasta esim.raskaan työn tekijälle vastata että mullapas olikin niin ja niin helppo työpäivä enkä tehnyt mitään ja taidan saada silti isompaa palkkaakin kuin sinä.

Naisten keskustelu saa naiset usein huonolle tuulelle. Osaatko selittää miksi nainen suuttuu jos minä käyttäydyn samoin, koska sitäkin minun on mahdotonta ymmärtää?

Vierailija
30/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt naisilta montaa erilaista mielipidettä, ja osalla on mielipide minustakin. Voisitteko edes samalla vastata siihen mitä alunperin kysyin? Ap

Vierailija
31/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten keskustelu saa naiset usein huonolle tuulelle. Osaatko selittää miksi nainen suuttuu jos minä käyttäydyn samoin, koska sitäkin minun on mahdotonta ymmärtää?

Pysy sen seksinuken kanssa tai ota toinen mies. Miksi täällä käy miehiä joille parisuhde on jokin kansalaisvelvoite?

Vierailija
32/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiinnostava ketju. Näin miehenä en olisi ikinä voinut kuvitella, että vastaukset lähtevät alta aikayksikön asiattomiksi. Yleensä sellaiset ketjut tunnistaa jo kaukaa, mutta tästä en olisi moista arvannut.

Naaraiden keskinäinen kilpailu on siis ilmeisesti jatkuvaa niin kodissa kuin sen ulkopuolellakin? Uros taas haluaa säilyttää sen kodin rauhan tyyssijana, ja jättää kilpailun (muiden urosten kanssa) kodin ulkopuolelle. Jos siis haluaa pitää sen oman talouden uroksen tyytyväisenä, kannattaa pitää koti kilpailuttomana.

Mies haluaa kokea olevansa kotona lataamassa akkuja kilpailtuaan koko päivän kodin ulkopuolella. Viimeinen asia, mitä mies haluaa, on ryhtyä kotona kilpailemaan päivän päätteeksi sen oman kumppanin kanssa. Mies etsii naisesta joukkuetoveria, ei kilpailijaa. Ja edellä mainittu ei tarkoita sitä, etteikö miehen tulisi osallistua siivoukseen, tiskaukseen, lasten tarhasta hakemiseen ja niin edelleen.

Odotan mielenkiinnolla, millaisia alatyylin nimityksiä tämä kirjoitukseni kerää. Odotan näkeväni sanat "inseli", "autisti", "neuroepätyypillinen", "sovinisti" ja sokerina pohjalla "rasisti" ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
33/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt naisilta montaa erilaista mielipidettä, ja osalla on mielipide minustakin. Voisitteko edes samalla vastata siihen mitä alunperin kysyin? Ap

Et halua naista naisena. Etsit miestä.

Vierailija
34/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt kuin pariin ihmiseen koko elämäni aikana, jotka tekevät tuota, joten ihmettelen aloitusta. Sekoitatko ap tässä nyt sen, kun yritetään samaistua jakamalla oma samankaltainen kokemus, ja itse tulkitset sen kilpailuksi ja vertailuksi? Vai seurusteletko vain pyrkyrityyppien kanssa?

Vierailija
35/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kiinnostava ketju. Näin miehenä en olisi ikinä voinut kuvitella, että vastaukset lähtevät alta aikayksikön asiattomiksi. Yleensä sellaiset ketjut tunnistaa jo kaukaa, mutta tästä en olisi moista arvannut.

Naaraiden keskinäinen kilpailu on siis ilmeisesti jatkuvaa niin kodissa kuin sen ulkopuolellakin? Uros taas haluaa säilyttää sen kodin rauhan tyyssijana, ja jättää kilpailun (muiden urosten kanssa) kodin ulkopuolelle. Jos siis haluaa pitää sen oman talouden uroksen tyytyväisenä, kannattaa pitää koti kilpailuttomana.

Mies haluaa kokea olevansa kotona lataamassa akkuja kilpailtuaan koko päivän kodin ulkopuolella. Viimeinen asia, mitä mies haluaa, on ryhtyä kotona kilpailemaan päivän päätteeksi sen oman kumppanin kanssa. Mies etsii naisesta joukkuetoveria, ei kilpailijaa. Ja edellä mainittu ei tarkoita sitä, etteikö miehen tulisi osallistua siivoukseen, tiskaukseen, lasten tarhasta hakemiseen ja niin edelleen.

Odotan mielenkiinnolla, millaisia alatyylin nimityksiä tämä kirjoitukseni kerää. Odotan näkeväni sanat "inseli", "autisti", "neuroepätyypillinen", "sovinisti" ja sokerina pohjalla "rasisti" ihan varmuuden vuoksi.

Kato, mä oon ajat sitten tajunu miesten luonteen. Siksipä et löydä mua deittisivustoilta etkä saa kahville. Tiedän miehen haluavan saapuvan siistiin kotiin lämmin ruoka valmiina lapset mummolassa ja vaimoke haarat auki makkarissa.

Joillakin naisilla menee pidempi aika älytä tämä kiitos harlekiinikirjojen.

Vierailija
36/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään kilpailua ole,omituinen tulkinta ap:lta. Ne naiset jakavat kokemuksia ja luovat yhteenkuuluvaisuuden tunnetta kertomalla vastaavasti omista tapahtumistaan. Se on ystävyyden ja me-hengen luomista, ollaan kavereita. Ihan kåsittämätöntä, että joku edes voi kuvitella sitä kilpailuksi. Ap on kyllä putkiaivoinen, sosiaalisesti taitamaton mies.

T.nainen

Vierailija
37/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen mies.

"Tee mulle ennen kotiin saapumista oikeanlaisesti valmistettu juustokakku maittavan ruuan kylkiäiseksi. Äläkä (!) puhele mitään ellen kysy."

Vierailija
38/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kesken ei ole kilpailua, koko tuo kilpailun käsite on miesten maailmaa.

Päinvastoin antropologiakin on tutkimuksissaan todennut, että naisten muodostamissa yhteisöissä ollaan tasa-arvoisia ja ratkaistaan ongelmia yhteistyöllä. Hierarkioita ei ole. Kilpailu ja hierarkiat kuuluvat miesten keskinäisiin suhteisiin.

Vierailija
39/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naaraiden keskinäinen kilpailu", voi luoja.

Olen samaa mieltä muiden kommentoineiden kanssa, että kilpailua nähdään nyt siellä missä sitä ei ole. Ei kodin laittaminen tai leipomusten esittely ole kilpailua suurimmalle osalle naisista. Aina on toki se vähemmistö ihmisiä, joille kaikki on kilpailua.

Millaisissa piireissä te ilmiötä ihmettelevät miehet liikutte? Millaisia olette itse ja millaisen kuvan annatte muille? Näettekö nyt kaikki naisten väliset interaktiot kilpailuna, kun kerran kuulitte kun joku väsynyt äiti sanoi että "meidän lapsella oli vielä kovempi kuume ja on edelleen hengissä", piditte sitä kilpailuna ja yleistitte sen kaikkiin naisiin? Pystyisittekö ottamaan lasit pois silmiltä?

Vierailija
40/55 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt kuin pariin ihmiseen koko elämäni aikana, jotka tekevät tuota, joten ihmettelen aloitusta. Sekoitatko ap tässä nyt sen, kun yritetään samaistua jakamalla oma samankaltainen kokemus, ja itse tulkitset sen kilpailuksi ja vertailuksi? Vai seurusteletko vain pyrkyrityyppien kanssa?

Pakko kysyä että onko sinulla lapsia? Luin tästä erilaisia keskusteluita, ja imetyksessä kilpailu oli kaikkialla läsnä. Se ei vaikuta kuvaamaltanne keskustelulta.