Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla suosittelija täytyy pitää ajan tasalla työnhausta?

Vierailija
13.06.2023 |

Siis jos on jo kysynyt esim. viimeiseltä esihenkilöltä, että hänet voi laittaa suosittelijaksi työnhaussa.
Niin varmistatteko jonkin pituisen ajan kuluttua, että hänelle sopii edelleen suositella? Ja kerrotteko hänelle, minkä tyyppisiä töitä sillä erää haette?

Entä laitatteko suosittelijan yhteystiedot aina heti CV:hen? Vai kirjoitatteko siihen, että "suosittelijan yht.tiedot tarvittaessa", ja vasta rekrytoinnin mahdollisesti edetessä, annatte suosittelijan yht.tiedot?

Kiitos jos joku jaksaa vastata, miten tämän suosittelija-asian näkee!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina yhteystiedot pyydettäessä ja ennen sitä soitan suosittelijalle ja kerron asiasta. Samalla kerron mitä töitä olen hakemassa, jotta suosittelija osaa varautua mahdolliseen soittoon. Samalla tulee varmistettua, että suosittelijan yhteystiedot ovat edelleen ajan tasalla. Ihan lyhyt puhelu riittää tyyliin "Hei, lupasit silloin toimia suosittelijana ja nyt sellaiselle olisi tarvetta, kun hain paikkaa x. Työ sopisi minulle ja siinä edellytetään, että hallitsen asian y. Varmistaisin vielä, että voit suositella minua vastaaviin tehtäviin, mitä tein yrityksessä z."

On todella kiusallista, jos suosittelija ei soitettaessa muistakaan heti sinua tai tehtäviäsi. Silloin suosittelijasta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Herättää kysymyksiä oletko oikeasti ollut siellä töissä ja tehnyt mitä olet sanonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi