Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA!!! Tarviiko keskenmeno aina jotain toimenpiteitä lääkärissä?

Vierailija
07.12.2006 |

Mulla tuli eilen kuusi raskausviikkoa täyteen eli aika alussa ollaan. Tänään aloin vuotaa verta. Vielä ainakaan ei ole paljoa tullut ja vuoto on hieman rusehtavaa ei kirkasta. Mitä mun pitäis tehdä? Seurata tilannetta vai ottaa johonkin yhteyttä? Kuukautisvuotoa se ei ole nyt ei ole niiden aika. Jos raskaus menee kesken, voinko antaa sen mennä itsekseen vai pitääkö käydä lääkärissä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen sykkeitä ei ole näkynyt. Kysyivät myös haluanko kaavintaan vai antaako tulla itsekseen ulos. Tämän jälkeen käynyt vielä kontrollissa. Verta tullut n. menkkojen verran.

3 lasta, 2 keskenmenoa, 1 tuulimuna

Vierailija
2/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lääkärille. Minulla on viiisi keskenmenoa, joista yksi tuulimuna ja yksi keskeytynyt keskenmeno. Kaksi kertaa on kaavittu. Kerran kesti viisi ja puoliviikkoisen jälkeen kaksi kuukautta ennen kuin raskaushormoni tuli normaalin suuruiseksi. Sitä seurattiin määrällisellä HCG-testillä, eli sellaisella, joka antaa lukuarvon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoto jatkuu vähäisenä, niin ilman muuta yhteys lääkäriin/päivystykseen, jossa ultraavat. Kohtuun ei saa jäädä mitään ylimääräisiä palasia, joten hyvä käydä varmistamassa että tulee tyhjäksi (ei ala oireilemaan myöhemmin)! JOS SIIS SINULLA ON KESKENMENO KYSEESSÄ! Itselläkin oli tässäkin raskaudessa alkuraskauden aikana erilaisia vuotoja, mutta edelleen raskaana olen.

Jos vuoto jatkuu ja runsastuu, niin on syytä epäillä että kohtu tulee tyhjäksi (normaalien kuukautisten määrällinen vuoto riittää, kun raskaus alussa) mutta silloinkin asia on hyvä käydä tarkistuttamassa.

Että näin. Ja kasi vois fiksuna perustella kantansa.. ei oo leikin asia jos kohtuun jää ylimääräistä ainesta..

Vierailija
4/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ekasta km:sta varmuuden vuoksi, mutta se oli enemmän hyödyksi mielenrauhalle kuin terveydelle. Jos raskaus on pitemmällä tai tulee jotain outoa, niin sitten tietty on syytä mennä lääkäriin. Toisesta km:sta, joka oli viikolla 6, en viitsinyt mennä lääkäriin ja näköjään se vuoti kokonaan tyhjäksi itsekseen.

Vierailija
5/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt välttämättä vielä ole kesken vaikka vähän vuotaiskin : )) ..peukut pystyyn!

Mutta jos enempi vuotaa ja epäilet keskenmenoa niin käy tarkistuttamassa että kaikki ok. Esim. että kohtu tyhjenee kunnolla yms.

Vierailija
6/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on keskenmeno eihän sille mitään lääkärikään voi. Ja noin alussa voi selvitä ilman lääkäriäkin, poistuu itsekseen.

Mutta esim. minulla tuli kirkasta verta paljon, mutta lääkärissä sieltä kuitenkin elävä sikiö löytyi.

Minä en ainakaan pystynyt vain odottelemaan. Neuvolan tädin " luvalla" menin lääkäriin.

Vierailija
7/7 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat vaan, että ota vasta sitten yhteyttä, jos tulee kovia vatsakipuja ja/tai kuume nousee.

No, ihan turha reissu olisikin ollut. Ihan oli sitten kuin menkat se keskenmeno, mutta runsaammat. Mun keskenmeno oli ehkä 6+jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä