Sanokaa ruokia mitä voi syödä uusien perunoiden kanssa?
Kommentit (31)
Silliä, voita, keitettyä kananmunaa jne
Salaattia, kurkkua, sipulia, tomaattia, paprikaa jne
Kalaa (kylmäsavu, lämminsavu) tai vaikka pannulla paistettua lohta, broileria, lihaa, makkaraa jne
Mämmiä ja uusia varhaisia penuroita. Ketsupilla. Naminami.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon läskisoossi toimii aina.
Anteeksi mutta ei todellakaan toimi. Läskisoosin kanssa vanhat perunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusien perunoiden!? Meillä ainakin syödään varhaisperunoita nyt.
Kyllä ne ovat kauemman aikaa olleet uusi peruna -nimisiä. Varhaisperuna-nimitys on keksitty uusavuttomille milleniaaleille ja lumihiutaleille, eivät kai muuten erottaisi edellisen talven perunoita kesällä tarjottavista.
Täällä milleniaali vm. -87 ja aina käyttänyt nimitystä uusi peruna ja käytän jatkossakin. Jossain kohtaa rinnalle tuli kaupoissa ja toreilla nimitys varhaisperuna. Ehkä se sitten kuulostaa myyvältä ja hienommalta, markkinointikikka. Kyllähän uudet perunat tunnistaa myös ulkonäöstä.
Hyvä sinä, järkesi on onneksi tallella. Olen ihmetellyt tuota muutaman vuoden aikana tullutta varhaisperuna-villitystä, aivan samanlaisia uusia perunoita ne ovat olleet kuin menneinäkin vuosikymmeninä. Nykyiset trendikokit brassailevat lisäksi neitsytperunoilla, voi miksi sentään?
Me söimme juuri muikkuja. Kahden hengen annos valmiiksi perattuja muikkuja (jotka itse paistoimme) maksoi eilen paikallisessa K-Citymarketissa alle 3 euroa.
Mä syön just makkarakastiketta ja uusia perunoita😎
Makkarakastike tehty ruokakermaan..
Täällä milleniaali vm. -87 ja aina käyttänyt nimitystä uusi peruna ja käytän jatkossakin. Jossain kohtaa rinnalle tuli kaupoissa ja toreilla nimitys varhaisperuna. Ehkä se sitten kuulostaa myyvältä ja hienommalta, markkinointikikka. Kyllähän uudet perunat tunnistaa myös ulkonäöstä.