Pannujauhatus kahvi? Miksi sitä on kaupan hyllyillä riesana?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retkeilijät ostavat, helpompaa keittää nuotiokahvit.
Välillä on suorastaan vaikea löytää suodatinjauhatusta. Sen perusteella valtaosa suomalaisista talsii risukossa koko ajan ja keittelee nuotiolla kaffetta..
Mitä selität? Pannujauhatusta se vasta vaikea onkin löytää, varsinkin jos haluaa jotain muuta, kuin perus Juhla-Mokkaa tai Presidenttiä. Suodatinjauhatusta on joka merkillä, eri paahtoasteilla ja eri makuvivahteilla.
En oikein usko noita nuotiokahvi ja persulaattori teorioita. Ne eivät mitenkään selitä sitä että hyllyssä puolet tai jopa enemmän on pannujauhatusta. Luulen että syynä on välinpitämättömyys ja osaamattomuus. Kahvi säilyy hyvin niin vaikka tuotemix ois hyllyssä päin peppua niin se ei kovin pian näy viivan alla. Kaupan väki tekee niinkuin aina ennenkin tehny.
Minä ostan. Keitän vain pannukahvia. Joskus ostan kahvipapuja ja jauhan itse mummovainaan kahvimyllyllä. Mulla ei ole kahvinkeitintä kun ei ole sähköjäkään.
Ihan kuin kiusallaan valmistajat hämää kuluttajaa saman näkösillä paketeilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostan papuja espressokoneeseeni sekä pannukahvia perkolaattooriini. Harmittaa, että keskikokoisissa kaupoissa on noista vain yksi tai pari vaihtoehtoa, mutta sitä suodatinkahvia hylly täynnä. Useimmiten täytyy tilata kahvinsa netistä.
Eikö aika monessa K-Supermarketissa ole nykyään mahdollista jauhaa omat pavut haluamaansa karkeusasteeseen? Ainakin mun lähimarketeissa on tämä mahdollisuus.
Siis onko perkolaattorikahvi jotenkin turbompaa kamaa kuin normaali? Pitänee ostaa semmonen jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko noita nuotiokahvi ja persulaattori teorioita. Ne eivät mitenkään selitä sitä että hyllyssä puolet tai jopa enemmän on pannujauhatusta. Luulen että syynä on välinpitämättömyys ja osaamattomuus. Kahvi säilyy hyvin niin vaikka tuotemix ois hyllyssä päin peppua niin se ei kovin pian näy viivan alla. Kaupan väki tekee niinkuin aina ennenkin tehny.
Tiedän monta eläkkeellä olevaa jotka keittää pannukahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et osta jotain . Kuka tai mikä on riesa?
Haloo! Etkö itse ole koskaan erehdyksessä laittanu sitä skeidaa ostoskoriin?
Joo, ja sen kun keittää. Ei se nyt mikään katastrofi ole.
Jos ostaa sokkona, voi saadakin väärän tuotteen.
Kapitalistiriistäjien salaliitto tässäkin takana.
Köyhän viimeiset rahat vievät ja mielen lannistavat väärällä jauhatuksella kierosti myydyllä kahvilla.
Sitten menee enempi puruja, ja taas on köyhän vaellettava kauppoihin iihtämällä tai korpitaivalten takaa pitkospuita pitkin, ja taas jäävät kotiaskareet vaimoväen harteille, ja mies sortuu viinan kiroihin kauppareissullaan.
Ja sehän tiedetään miten siinä sitten käy.
Tai sitten ovat ihan AP:n kiusaksi moisen pannukahvin keksineet, mokomat.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko perkolaattorikahvi jotenkin turbompaa kamaa kuin normaali? Pitänee ostaa semmonen jossain vaiheessa.
Perkolaattorikahvi on kuumempaa ja maukkaampaa kuin normi valju suodatinkahvi. Ihan normaalia kahvia käytetään keittimessä mutta niiiiin paljon parempaa kahvia tulee.
Pannukahvi on ainoa oikea.
Miksi suodatinjauhikahvia on hyllyjen riesana??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään. Minä aina katson, luen ja varmistan, että ostan sitä mitä pitääkin. Tee sinäkin niin, niin säästyt tällaisilta aloituksilta.
Eli ostamisen tulee olla mahdollisimman vaikeaa? Voi elämän kevät tätä sakkia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään. Minä aina katson, luen ja varmistan, että ostan sitä mitä pitääkin. Tee sinäkin niin, niin säästyt tällaisilta aloituksilta.
Eli ostamisen tulee olla mahdollisimman vaikeaa? Voi elämän kevät tätä sakkia..
Jos et osaa ostaa kahvia, niin miten pärjäät muussa elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummo käytti aina pannujauhatusta, vaikka teki kahvinsa kahvinkeittimellä.
Mun vanhemmat kans teki ennen noin. En käsitä.
Nyt he käyttää suodatinjauhatusta.
Miksi kaupan hyllyllä on riesana ne muoviinpakatut vege-proteiinit?
Miksi maitohyllyllä on riesana ne skyrit, danonet ja oatlyt?
Miksi kaupan hyllyllä on riesana ne 400 olutmerkkiä, kun ostan vain yhtä merkkiä?
Miksi siellä kaupan hyllyllä on riesana siidereitä, makeita limsoja ja energiajuomia, kun ei kukaan tarvi värjättyjä sokerivesiä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan kahvipapuja! Vastajauhettuna todella aromikasta...
Olen kyllä eri mieltä. Vuoden käyttänyt kahvikonetta Juraa ja myyntiin meni.
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin ostan retkeilyä varten. Osa saattaa käyttää mökillä. Osa muuten vaan.
Paketit pitäis olla erinäköset riippuen onko suodatin vai pannu. Vahinko-ostoksia, ne on kurjia. ei aina huomaa olla tarkkana.