Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat loppu

Vierailija
09.06.2023 |

Kertokaa miten tässä pitäisi selvitä? Elän kädestä suuhun vaikka teen täyttä viikkoa töitä postin lajittelussa.

Palkka 1550€ netto

Menot
-Vuokra +vesilasku 700€
-Sähkö 50€
-Ruoka 400€
-Lemmikkien tarvikkeet 30€
-Tupakka 300€
-Bussikortti 70€

Mikä tahansa ylimääräinen meno ja kaikki kusee. Mitään ei jää säästöön

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tähän mennessä nähty vain huonoja säästökohteita, kaikkihan tietää, ettei spaddusta voi säästää. Ehdotan, että luovut kämpästä ja muutat työpaikan lähelle paperinkierrätyslaatikkoon ja kas kummaa: säästät yli 1000€/kk ..

62/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee hurjasti rahaa. Itse olen 2 ihmiselle budjetoinut 400 e kuussa, sisältää pesuaineet, wc-paperit yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplaisin röökibudjetin, jättäisin vuokran maksamatta ja tiputtaisin samalla ruokaan varatun rahan kahteesataan euroon kuussa.

Vierailija
64/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän sen näkee ettei asumistuen laskeminen ole mikään ongelma. Pienituloisten suurin rahareikä on tupakka, alkoholi ja muut päihteet. Itse aiheutettua köyhyyttä.

Vierailija
65/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi asumaan vuokralla koska palkka ei riittäisi vuokraan ja pakollisiin menoihin. Maksan omistusasuntoa, pientä omakotitaloa ja se tulee edullisemmaksi kuukausittain. Lisäksi jää jotain itselle. Kun olen tämän maksanut niin asuminen melkein ilmaista ja sitten pienestä palkasta jää jotain.

Ruoan valmistan itse niin siinä säästän. 2 euron perunapussi, 1 euron porkkanapussi riittää viikoksi. Siihen lihat, makkarat ja kalat noin 20 e. Ruokaan kuukaudessa alle 300 euroa. Tupakat käärin niin se ottaa 100 euroa. Marjat tulee koko vuodeksi omista pensaista ja metsistä. Sieniäkin kerään talven varalle. Pienestä palkasta pystyy säästämään kun oikein hyvin suunnittelee.

Vierailija
66/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

melkoiselta taas menot näytti. Enemmän ongelma on rahan käytössä kuin tuloissa.

"

Palkka 1550€ netto

Menot

-Vuokra +vesilasku 700€

-Sähkö 50€

-Ruoka 400€

-Tupakka 300€

-Bussikortti 70€

"

Minulla vastaavat.

tulot (netto)

Palkka 4515,67 €

pääomatulot 228,73 €

Yhteensä 4744,40 €

Menot

-Yhtiövastike 341,50

-sähkö 50

-ruoka 360

-lemmikkien tarvikkeet 0

-tupakka 0

-bussikortti 0.

Eli tasan puolet vähemmän kuin AP:lla. Ja ruoassa ei todellakaan pihtailla, helposti saisin 50% kuluista pois halutessani.

Selvähän tämä.

- Jotta pääset maksamaan vastiketta ilman lainaosuutta, joudut kuitenkin pistämään alkurahaa minimissään kymmeniä tuhansia ja isommissa keskuksissa sadasta tonnista ylöspäin. Se ei ole vertailukelpoinen AP:n tilanteen kanssa, hänen vuokransa on melko matala etenkin jos asuu yhtään lähempänä isoa kaupunkia.

- Jotta saat pääomatuloja, sinulla täytyy myös ensin olla sijoituksia. Erittäin hyvä vinkki sijoittaa saadakseen pääomatuloja myöhemmin, mutta ihan pashanjauhantaa henkilölle joka ei tällä hetkellä saa mitään säästöön. Kertoo ainoastaan kuinka *erinomaisesti* sinä olet hoitanut omat talousasiasi, eikä auta kysyjää millään tavalla.

- Unohdit kertoa millä liikut. Meneekö kuluja bussin sijaan autoon, vai asutko niin lähellä kaikkea että liikkumiseen ei vain tarvitse pistää ylimääräistä?

Toisin sanoen teidän erot on siinä että sinä olet maksanut omistusasunnosta (vuokra olisi ehkä korkeampi kuin AP:lla, jos asunto ei olisi oma?) ja et polta tupakkaa. Miten tämä auttaa AP:ta säästämään?

Mieti... mieti.... mieti... Ponnistele oikein paljon. Etkö keksi mitään miten voisi saada rahaa sijoituksiin vaikka 300 euroa kuussa... Etkö todellakaan keksi?

Sinä missassit sen pointin, että jos tupakointia (the obvious ,dah, kaikkihan sen on jo täällä kertoneet) lasketa niin tämä viesti ei auta. Yhtään. Mitenkään.

Addiktioista luopuminen on hankalaa, joten vaikka minäkin olen ehdottanut tupakoinnin vähentämistä en pidä todennäköisenä että AP saisi siitä lähiaikoina 300 euron kuukausisäästöjä.

Vierailija
67/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

melkoiselta taas menot näytti. Enemmän ongelma on rahan käytössä kuin tuloissa.

"

Palkka 1550€ netto

Menot

-Vuokra +vesilasku 700€

-Sähkö 50€

-Ruoka 400€

-Tupakka 300€

-Bussikortti 70€

"

Minulla vastaavat.

tulot (netto)

Palkka 4515,67 €

pääomatulot 228,73 €

Yhteensä 4744,40 €

Menot

-Yhtiövastike 341,50

-sähkö 50

-ruoka 360

-lemmikkien tarvikkeet 0

-tupakka 0

-bussikortti 0.

Eli tasan puolet vähemmän kuin AP:lla. Ja ruoassa ei todellakaan pihtailla, helposti saisin 50% kuluista pois halutessani.

Selvähän tämä.

- Jotta pääset maksamaan vastiketta ilman lainaosuutta, joudut kuitenkin pistämään alkurahaa minimissään kymmeniä tuhansia ja isommissa keskuksissa sadasta tonnista ylöspäin. Se ei ole vertailukelpoinen AP:n tilanteen kanssa, hänen vuokransa on melko matala etenkin jos asuu yhtään lähempänä isoa kaupunkia.

- Jotta saat pääomatuloja, sinulla täytyy myös ensin olla sijoituksia. Erittäin hyvä vinkki sijoittaa saadakseen pääomatuloja myöhemmin, mutta ihan pashanjauhantaa henkilölle joka ei tällä hetkellä saa mitään säästöön. Kertoo ainoastaan kuinka *erinomaisesti* sinä olet hoitanut omat talousasiasi, eikä auta kysyjää millään tavalla.

- Unohdit kertoa millä liikut. Meneekö kuluja bussin sijaan autoon, vai asutko niin lähellä kaikkea että liikkumiseen ei vain tarvitse pistää ylimääräistä?

Toisin sanoen teidän erot on siinä että sinä olet maksanut omistusasunnosta (vuokra olisi ehkä korkeampi kuin AP:lla, jos asunto ei olisi oma?) ja et polta tupakkaa. Miten tämä auttaa AP:ta säästämään?

Onko sun vaikea tajuta sitä että yks sun toinen on joskus aloittanut pienestä? Säästäminen alkaa siitä että käydään menot läpi ja pidetään vaan ne joita ilman kuolee nälkään ja kylmyyteen. Sulla on kaikki tai ei mitään-älämölö muttei se niin mene. Se menee niin että karsitaan ensin vaikka siitä röökin polttamisesta vaikka ees puolet. Jokainen kymppi jonka kuukaudessa saa jäämään säästöön auttaa eteenpäin. Vuosien kuluessa (kyllä, tlanteen korjaamiseen voi mennä vuosia) säästöjä karttuu. Hetikaikkimulletännenyt-asenne on ihan itsepetosta.

En ole tuo jota lainasit mutta ite aloitin siitä että karsin kuluja kunnes sain satasen kuukaudessa säästöön. Sen laitoin rahastoon. Kun oli pieni puskuri, aivotoimintaa vapautui miettimään miten saisin lisää rahaa. Nykyisin sijoituksiin menee 500-1000 euroa kuukaudessa.

Se että miettii pitemmälli kuin seuraava röökiaski vaatii vähän vaivaa. Ap vois ruikuttamisen sijaan (epäilen trolliksi) hankkia paremmin palkatun työpaikan. Helpommalla pääsee kun lopettaa tupakoinnin, sillä säästää jo 3600 euroa vuodessa. Sillä summalla saa vaikka Keskon osakkeita 200 kpl osakesäästötilille.Kesko maksaa osakekohtaista osinkoa 1,08e vuodessä joten tuolla sijoituksella tienais jo pari hunttia tekemättä mitään. Vuoden lopussa ois siis jo 3800 euroa kasassa ihan vaan sillä että lopetti tupakoinnin.Ja seuraavana vuonna tuplat.

Vieläkö sä väniset ettei pysty ja kykene?

Ei suinkaan. Kritiikki oli kohdistettu aiemmalle vastaajalle, joka minun tulkintani mukaan nimenomaan meni linjalla koska mulla on rahaa voin säästää.

Vierailija
68/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän sen näkee ettei asumistuen laskeminen ole mikään ongelma. Pienituloisten suurin rahareikä on tupakka, alkoholi ja muut päihteet. Itse aiheutettua köyhyyttä.

Eihän Ap saa asumistukea. Normaali töissä käyvä ihminen eikä edes eläkkeellä.

Vierailija
69/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tässä nyt provosoitua tuosta tupakasta? Provosoidun siis.

Kenelläkään ei ole oikeutta itkeä rahapulaa, jos fyrkat menee noin idioottimaiseen ja muidenkin viihtyvyyden pilaavaan harrastukseen. Kasvata selkäranka ja lopeta. Ihminen ei tarvi nikotiinia.

Vierailija
70/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkka nettona 2350. Vuokra 348 euroa sisältää veden. Sähköön 24 euroa kk. Ruokaan 300 euroa kk. bensaan noin 50 euroa kk. Netti 35 euroa. Muita menoja ei ole. Säästötilille olen laittanut 600 euroa  kk vuodesta 2010.

Vierailija
71/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Osta sätkätupakkaa niin meno puolittuu 150 euroon ja säästöä tulee 150 euroa. Käytä ruokaan 50 euroa viikossa niin meno puolittuu 200 euroa ja säästöön jää 200 euroa. Säästössä kuukaudessa 350 euroa ja vuodessa 4200 euroa. Tuollahan jo lyhentäisi vaikka omistusasuntoa josta voisi joskus saada hyvän pääomatulon.

Vierailija
72/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinä ap unohdit viinaan, vakuutukseen ja puhelimeen menevät kulut. Kyllä sinulla niihin menee min 330e/kk.

Vierailija
73/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei ole oikeutta itkeä rahapulaa, jos fyrkat menee noin idioottimaiseen ja muidenkin viihtyvyyden pilaavaan harrastukseen. Kasvata selkäranka ja lopeta. Ihminen ei tarvi nikotiinia.

Vastauksesi ei paljoa auta Ap:tä. Jokaiselle ihmisellä on oikeus polttaa tai olla polttamatta. Ihmisoikeus on säädetty asia.

Vierailija
74/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskamies kirjoitti:

Minun palkka nettona 2350. Vuokra 348 euroa sisältää veden. Sähköön 24 euroa kk. Ruokaan 300 euroa kk. bensaan noin 50 euroa kk. Netti 35 euroa. Muita menoja ei ole. Säästötilille olen laittanut 600 euroa  kk vuodesta 2010.

Et taida olla kovin fiksu. Tuolla tavalla olet hävinnyt 74 k€ pääomatuottoina (eli nettonakin yli 50k€)

Vierailija
75/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinä ap unohdit viinaan, vakuutukseen ja puhelimeen menevät kulut. Kyllä sinulla niihin menee min 330e/kk.

Etkö osaa laskea? Menot-Tulot=0 euroa.

Vierailija
76/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vielä pari rakkia siihen syötettäväksi ja että saat . Älä ikinä tee itse ruokaa, niinkuin me ( kahdella menee ruokaan 280e kuukaudessa ,siinä on myös kaikki hyg tuotteet mukana) ja syödään terveellisesti pysyen hoikkana.

Vierailija
77/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat ensiksi röökaamisen

Tai vaihda edes sätkiin.

Vierailija
78/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi ei paljoa auta Ap:tä. Jokaiselle ihmisellä on oikeus polttaa tai olla polttamatta. Ihmisoikeus on säädetty asia.

Tupakointi ei ole ihmisoikeus. Kyllä jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että se on hukkaan heitettyä rahaa ja terveyttä. Kuka muka haluaa polttaa? Se on vain heikkoutta, jos ei pysty lopettamaan.

79/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi kirjoitti:

unohdit as tuen osuuden yli hintaiseen asuntoon miksi me elätämme sinua 

Ei tipu tukea noilla tuloilla.

Vierailija
80/85 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lisää lemmikkejä,  pari tatskaa, lopuilla huuliin uudet täytöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän