Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikissä tai kumpulassa pois jääminen!!! Onko lähellä juna-asemaa?

Vierailija
09.06.2023 |

Olen tulossa porvoosta päin Helsinkiin ja tuo loppu matka on niin puuduttava.
En kuitenkaan jää ydin keskustaan vaan olen matkalla vantaalle.
Onko järkevintä mennä kamppiin asti ja rautatieasemalle vai onko mahdollista jäädä viikissä tai kumpulassa pois niin, että pääsen helposti jollekin junasemalle?
Ilmeisesti kummankaan lähellä ei ole sellaista?
Vaan viikkiä lähin näyttäisi olevan pukinmäen asema ja siihen on kuitenkin turhan pitkä matka jalkaisin.
Ajattelin vain, että jos voisin säästää aikaa jäämällä aiemmin pois.
Kampista lähtö on tuttua ja helppoa, mutta näitä edeltäviä väli pysäkkejä en tunne.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit Viikissä hypätä bussiin joka tuo sinut Vantaalle.

T. Vantaalainen joka viimeksi alkuvkosta ajeli Viikin ohi keskustaan ja takaisin kotiin.

Vierailija
2/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästääkö se kuitenkaan aikaa yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö vantaan bussit mistä?

Vierailija
4/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainettä Porvoosta päivää! Sittenhän sovit hyvin tänne palstalle.

Vierailija
5/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästääkö se kuitenkaan aikaa yhtään?

En tiedä, mutta niin itse tekisin, turha mennä Kumpulaan saati Kamppiin.

Tai miten olisi Pasilassa junasta pois jääminen ja siitä sitten Vantaalle toisella junalla?

Mutta Viikissä varmaan tekisin itse vaihdon.

Vierailija
6/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni pääkaupunkiseudullakin on olemassa reittiopas, johon voi syöttää lähtöpaikan ja kohteen ja etsiä mahdollisia reittivaihtoehtoja haluamalleen ajankohdalle.

Vierailija
7/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olet menossa?

Vierailija
8/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin sinne rautatieasemalle asti vaan, helpoin sieltä on jatkaa paikallisjunalla tai bussilla minne päin Vantaata on sitten menossakin. Kaikki vaihtoehdot on kuitenkin siellä lähellä, kun taas jostain Viikistä ja Kumpulasta on aika rajoitettua mitä (bussi)linjoja sieltä menee.

Vierailija
10/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hsl.fi/?fromJourneyPlanner=true

-1&5-

Just olin tulossa päivittelemään, että vitsi kun ois joku juttu, mistä voisi etsiä tällaista tietoa... mutta ehdit ensin.

Vierailija
11/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin sinne rautatieasemalle asti vaan, helpoin sieltä on jatkaa paikallisjunalla tai bussilla minne päin Vantaata on sitten menossakin. Kaikki vaihtoehdot on kuitenkin siellä lähellä, kun taas jostain Viikistä ja Kumpulasta on aika rajoitettua mitä (bussi)linjoja sieltä menee.

Niin, jos haluaa siihen takaisin päin menemiseen lisätä +15min. Rautatieasemalta Vantaalle n.30min riippuen mihin haluaa mennä ja bussilla kauemmin ja Viikistä bussilla n.15-20min.

Vierailija
12/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä Oulunkylästä lähtee sivuraide Herttoniemen suuntaan. Jäät siis Ogelissa ja jatkat resiinalla Viikkiin. Kun Prisma näkyy, olet jo melkein perillä.

Vierailija
13/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Porvoon kansainvälisen rautatieaseman infopisteestä. Siellä osaavat kyllä neuvoa.

Vierailija
14/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Vantaa vai Länsi-Vantaa? Kumpaanhan suuntaan arvon porvoolainen tahtoo? Reittivalinta riippuu aikalailla siitä.

Vierailija
15/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei tartte mennä Viikkiinkään asti, jos tuosta reitin varrelta menee joku kätevä bussilinja pohjoiseen. Ainakin jos olet Itä-Vantaalle menossa.

Vierailija
16/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tietämäni Porvoon bussi on junaan järkevin vaihtaa Pasilassa. Bussin reitti ja lopullinen määränpää kyllä auttaisi reittivinikkien antamisessa, kun paikallisbussitkin voi olla reitillisesti paras vaihtoehto.

Vierailija
17/17 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös muuten Malmin asema oli lähin asema Viikille? Viikistä tulee bussi Malmin asemalle.

Itse kyll menisin Kamppiin . Helpompi kuin tuntemattoman pyöriä ja kävellä ja etsiä oikeaa pysäkkiä jolla pääsee yhtä outoon paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä