Erään tuttavani mielestä päiväkodilla on ykkösvastuu lapsen kasvattamisesta
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Niin no,
Minä vien aamulla lapset päivähoitoon, haen puoli viideltä ja kotona laitan nukkumaan klo 19. Eli olen vuorokaudessa lapsien kanssa 2.5h.Kyllä silloin näkisin väkisinkin että lasvatusvastuu liukui päiväkodille kun lapsi siellä viettää suurimman osan hereilläoloaikaansa.
M40
Sinä ne lapset olet tehnyt, ei päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Niin no,
Minä vien aamulla lapset päivähoitoon, haen puoli viideltä ja kotona laitan nukkumaan klo 19. Eli olen vuorokaudessa lapsien kanssa 2.5h.Kyllä silloin näkisin väkisinkin että lasvatusvastuu liukui päiväkodille kun lapsi siellä viettää suurimman osan hereilläoloaikaansa.
M40
Olen aika lailla samoilla linjoilla. Minun on hankala ottaa vastuuta siitä kasvatuksesta, jota päiväkoti tarjoaa ja koska lapsi on pääosin muiden kuin minun kanssani valveillaollessaan, niin kasvatusvastuu on liuennut muille.
Ymmärrättekö te, mitä kasvatusvastuu tarkoittaa? Vaikka lapsi arkisin onkin päiväkodissa ison osan valveillaoloajastaan, VASTUU on vanhemmilla.
Teoriassa ei mutta käytännössä kyllä. Joissain perheissä ei ole yhtään akateemista aikuista kotona ja kyllähän siinä päiväkodin kasvatusrooli korostuu.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö te, mitä kasvatusvastuu tarkoittaa? Vaikka lapsi arkisin onkin päiväkodissa ison osan valveillaoloajastaan, VASTUU on vanhemmilla.
Ilmankos Suomen Pisa menestys on niin kehnoa kun koulutetuilla opettajilla ja muilla ohjaajilla ei ole vastuuta työstään. Vaan vanhemmat vastaa.
Jep. Lastensuojelu voikin sitten jatkaa siitä mihin päiväkoti kasvatuksessaan jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no,
M40
Sinä ne lapset olet tehnyt, ei päiväkoti.
Ok, eli ei koske adoptiovanhempia tai uusperheitä.
M40
Niin no,
Minä vien aamulla lapset päivähoitoon, haen puoli viideltä ja kotona laitan nukkumaan klo 19. Eli olen vuorokaudessa lapsien kanssa 2.5h.
Kyllä silloin näkisin väkisinkin että lasvatusvastuu liukui päiväkodille kun lapsi siellä viettää suurimman osan hereilläoloaikaansa.
M40