Mitä helvettiä, yksi tonnikalapurkki jo melkein neljä euroa! :D
Whaat. Ei ole tonnaria tullut kyllä toviin syötyä mutta mitä hittoa, lohikin on jo halvempaa :D siis jos haluaa vähän parempaa kuin jotain xtra, Pirkka, rrainbow tm. kuraa. Missä ruotoja ja muuta muhjua.
Kommentit (37)
Kauppojen hyllyissä myydään vielä tonnikalasäilykkeitä, joista ei ilmene selvästi, mitä kalalajia purkki sisältää. Suuri osa tonnikalasäilykkeistä on boniitti-nimistä kalaa, joka on tonnikalalle sukua, muttei kuulu niin kutsuttuihin aitotonnikaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Juuri ostin kaksi purkkia, 1,7 e per purkki. Ei se ole tyhmä joka pyytää..
Jotain paskamerkkiä hiutaleita vedessä?
95% myydyistä tonnikalapurkeista ei ole aitoa tonnikala vaan sukulaiskalaa boniittia.
Oikea tonnikala on huomattavasti siis huomattavasti kalliimpaa.
Kun mä puhun tonnikalasta, mä puhun Abbasta tai muusta vastaavasta laatutuotteesta, enkä mistään X-tran roskasta, joka ei edes kissalle kelpaa.
Mikä mahtaa olla simpukoiden hinta, maku on lähes sama.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä puhun tonnikalasta, mä puhun Abbasta tai muusta vastaavasta laatutuotteesta, enkä mistään X-tran roskasta, joka ei edes kissalle kelpaa.
No ei ole Abbakaan tonnikalaa. Esim Don Gastronom on...hinta onkin sitten aivan toinen tälle tonnikalapurkille.
Huom ja testissä oli Pirkka - merkin tuote yksyhteen Abba - tuotteen kanssa.😂👍
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin tonnikalan syömisen jo muutama vuosi sitten, kun huomasin, ett halpisruuasta olikin yhtäkkiä tullut herrojen herkku. Kilohintahan sillä on aivan posketon, kun on öljyt tai vedet puritanut purkista pois. Onneksi en ole koskaan ollut mitenkään hulluna tonnikalaan, lähinnä käyttänyt salaateissa. Nyt laitan salaattiin broileria, se pn paljon halvempaa.
Tutkipa uudelleen sitä kilohintaa ja katso mistä painosta se on laskettu.
Kalassa on elohopeaa. Älkää syökö sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Onneksi en ole tonnikalaa tähänkään saakka syönyt.
Kalleudesta johtuen tulee varmaan tuo nimikin tonnikala.
Muikkua ja silakkaa saa tuolla hinnalla liki kilon. Osta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala ei tiedä minkä firman purkkiin se laitetaan. Kaikki ne meressä vapaana kasvaa. Se merkitsee onko se eettisesti kalastettu.
Onkiminen ja muukin kalastus on hyvä, eikä edes kallis harrastus. Eipä tarvitse tonnikalaa välttämättä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Muikkua ja silakkaa saa tuolla hinnalla liki kilon. Osta niitä.
Silakan kilohinta on ollut lähemmäs 15e/kg. Halvimmillaan on saanut tarjouksesta 9.90e/kg
No osta naudan jauhelihaa, saat enemmän samalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä 1,79 eikä ole ruotoja ym. muhjua.
Kryhmä kiskoo järjettömiä hintoja tasan niin kauan kuin ihmiset ostavat sieltä. Hinnat tulisivat hyvin äkkiä alas, jos asiakkaat äänestäisivät jaloillaan.
Pirkka kaksi purkkia 3,50 e, eikä ole muhjua.
Eihän se edes ole tonnikalaa, herraskansat syö ne.