Miksi ma lihoon ihan torkeesti imetysaikana? raskausaikana ei tullut yhtaan ylimaaraista, mut nyt ma alan olla laski! Viimeksi laihduin, kun imetys esikoisen kohdalta loppui.
Kommentit (6)
tarkistakaa ruokavalio lisätkää nestettä ja LIIKKUKAA!
ja liikuin joka päivä riittävästi. Ja jos vähennin syömistä loppui maito. Join vaähintään 4 litraa päivässä. En ole ap mutta sama kohtalo muuten.
Raskausaikana kiloja tuli vain 7. Lapsi nyt 2 kk ja kiloja tullut synnytyksen jälkeen jo 3!! Imetän vain vähän, joten lisääntynty energiantarve ei käy selitykseksi. Apua...
Mulla on imetysaikana lähtenyt painoa 15 kg, vaikka syön kuin hevonen. Nyt olen jo 173 cm / 59 kg, enempää en haluaisi pois ja vauva vasta 5 kk... En tajua mitä vielä voisin syödä, tai vaihtoehtoisesti en tajua kuinka jumalattoman paljon te imetysaikana lihovat ihmiset oikein syötte! Imetyshän kuluttaa keskimäärin 700 ylimääräistä kaloria päivässä, ja lihominen ja laihtuminen on ihan matemaattinen juttu.
Kaksi imettävää ystävääni: syövät kuin hevoset roskaruokaa, suklaata yms. ihan mitä käteen osuu ja usein. Ja tiedän etteivät harrasta yhtään liikuntaa, toinen hyvä kun joskus käy vauvan kanssa kodin ulkopuolella. Lapset ovat 2 ja 3 kk. Ja oikeasti; laihtuvat koko ajan! Eli tässä eivät matemaattiset yhtälöt päde, kyse on ehkä aineenvaihdunnasta tai hormonitoiminnasta, yksilöt ovat erilaisia.
Jokaisen lapsen imetysaikana olen lihonnut. Enkä ole lisännyt niin kamalan paljon syömisiäni. Laihtunut oeln vasta kun imetys on päättynyt. Olen kyllä ihan kateellinen ollut niille jotka laihtuvat imetyksen vuoksi.