Kulmahampaiden nousu
Poikani täyttää lauantaina vuoden, ja nyt näyttäisi että kulmahampaat ovat nousemassa! Hampaita on jo nyt suussa ylhäällä ja alhaalla edessä neljä.
Millaisia oireita muilla on tullut kulmahampaiden noustessa? Onko muilla ylipäätään noussut kulmahampaita näin nuorena?
Poika on ollut useita päiviä jo todella kiukkuinen ja itkuinen, yöt ovat olleet kamalia, yhtä huutoa vaan. Hankaa suutaan paljon, ja laittaa kaiken mahdollisen suuhun, sekä myös puree minua. Syö kuitenkin ihan hyvin, eikä kuumettakaan vaikuta olevan.
Mikähän auttaisi? Olen yrittänyt tarjota purulelua, mutta poika vaan heittää sen pois. Porkkanaa ja juuri mitään hedelmiä ei voi syödä, ja on lisäksi maitoallerginen, mitähän voisi tarjota jyrsittäväksi? Nestemäistä panadolia olen antanut, mutta se ei tunnu paljon auttavan...
meillä tyttö nyt reilu 9kk ja yläkulmahammas tuli siinä 8kk ikäisenä...ja se tuli vielä ennen yläetuhampaita...:)
oli hupaisan näköinen ku kulmahammas törrötti sieltä!:)
alaetuhampaat tulivat siinä 6kk ikäisenä.
en tiedä oliko sen kiukkusempi,vaikka " sanotaan" että kulmahampaat ovat " kipeämmät" kuin etuhampaat,tiedä sit...
nyt lähes perään on sitten puhjennut ylös toinen etuhammas,eli nyt taitaa tulla sitten vauhdilla muutkin...
kaikki kyllä menee nyt suuhun ja kaikkia pitää purra...esim.äidin jalkaa ja kättä....:)
ruoka on kyllä välillä mennyt huonosti alas,varmaankin johtunee hampaista!
yöt ollut meillä myös tosi rauhattomia jo parin kuukauden ajan,mutta olisiko myös korvilla osuutta asiaan kun korvatulehduksia myös ollut...
en osaa sen kummemmin sanoa mikä " auttaa" noihin hammasvaivoihin,mutta oletko kokeillut suppoa laittaa yöksi...?
tsemppiä teille!