Ihmiset heti säikähtyneinä katsovat
jos pöyhin hiuksiani tai pyyhkäisen suortuvan korvan taakse. Mistä tämä voimakas reagointi johtuu? Eiköomiin hiuksiinsa saisi koskea, vai näyttääkö ele jotenkin sivusilmällä uhkaavalta?
Olen jo pidemmän aikaa huomannut, että ihmiset hirveästi säpsyvät, jos hiuksia pöyhii tai edes ohimennen koskettaa. Onko tämä säikkyminen jotain korona-ajan jälkeistä ihmispelkoa vai mitä?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan karvat ja pöly lentelee ympärinsä.
No tuskin silminnähden. Ja jos karvoja ja pölyä irtoaa, niin eiköhän ilman koskemistakin.
Mutta tuo ajatus kyllä liittyy ihmisinhoon ja muiden pitämiseen saastaisena. Korona-aikanahan meidät opetettiin ajattelemaan niin. Ei tuollaista säpsymistä ennen sitä ollut, että säikyttiin toista ihmistä.
Ruokapöydässä ja keittiössä en räpläisi hiuksiani, muuten kyllä.. mitä se muille kuuluu. Taidampa kokeilla herättääkö pelkoa metrossa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin silminnähden. Ja jos karvoja ja pölyä irtoaa, niin eiköhän ilman koskemistakin.
Mutta tuo ajatus kyllä liittyy ihmisinhoon ja muiden pitämiseen saastaisena. Korona-aikanahan meidät opetettiin ajattelemaan niin. Ei tuollaista säpsymistä ennen sitä ollut, että säikyttiin toista ihmistä.
Mammoilla on pölyiset irtokarvapäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihmiset innolla rapsuttelee omia ja toistenkin koiria. Ja koirilta sentään oikeasti irtoaa karvoja ja pölyä toisin kuin ihmiseltä. Että kyllä tuossa ihan vaan ihmisinhosta on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten olet vain vainoharhainen.
En. Kyllä ihmiset, tarkemmin naiset, selvästi reagoivat. Eivät miehet eikä lapset. Ei teinitkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan kyllä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan kyllä tätä.
No mutta, tarkkailkaapa naiset silti omaa reagointianne ihmisten parissa. Voitte yllättyä.
Olen ottanut tavakseni tuohon naisten säpsymiseen vastata niin, ettå katson heitä ja joskus jopa kysyn, onko kaikki hyvin. Kukaan ei ole kysynyt "miten niin?", vaan kaikki ovat olleet häpeillen vaan että "joo, ei tässä mitään".
Ap