Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillerit ja haluttomuus

Vierailija
06.06.2023 |

Hyvin usein miehet täällä kertovat, että lasten saannin jälkeen loppui liitosta seksi. Kumppania ei kiinnosta. Kuinka paljon arvioitte, että hormonisella ehkäisyllä on vaikutusta asiaan? Sehän voi aiheuttaa haluttomuutta. Jos nainen alkaa syödä pillereitä kun lapset on saatu, niin sehän voi selittää suurenkin osan seksielämän hiipumisesta. Mitä ajatuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo alkoi käyttää pillereitä silloin kun tavattiin ja ehkä vuoden verran jatkoi. Eivät sopineet hänelle ollenkaan, oli kuivumista, herkästi tulehtumista (mikä kyllä saattoi johtua spermastakin) ja sensellaista. Mielenkiinto seksiin ei käsittääkseni suoraan kadonnut (seksiä oli), mutta eihän nuo vaivat mitenkään haluja lisänneetkään.

Vaihdettiin kumiin, ja homma normalisoitui, lapsiakin (ihan suunniteltuja, ei mitään vahinkoja kortsun kanssa) tuli kolme. Kumissa pysyttiin edelleen, ja vaimo oli siinä 35-45 välillä varmaan meistä se hieman halukkaampikin osapuoli. Noin 20 vuotta on nyt lasten saannin jälkeen menty kumin kanssa ja seksiä on aina ollut viikottain. Ovat halut varmasti tasoittuneet, molemmilta, mutta minkäänlaista haluttomuuskautta ei ole koskaan ollut.

Tämä nyt on vain yksi kokemus eikä voi yleistää, mutta jos kokemuksia kysytään, niin itse en ainakaan pillereitä ole kaivannut uudestaan käyttöön.

Vierailija
2/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla pillerit vaikutti haluihin melko paljonkin.

Meillä oli seksiä kerran 1-6kk, enimmäkseen kerran 2-3 kuukauteen, sekin laatan viimeisenä päivänä.

Kahden vuoden jakso, kun seksiä oli sen 6kk välein. Eikä pillereistä johtuva kuivuus varmastikaan vaikuttanut haluja lisäävästi. Puhumattakaan seksittömän jakson kasvattamista paineista.

Nyt menty kumilla varmaan 5 vuotta ja seksiä on 1-2 kertaa kuussa. Ei vieläkään ihan niin paljon, kuin haluaisin. Olen kuitenkin nykytilanteeseen tyytyväinen.

Vuosia takana hieman reilut 20, ei lapsia.

m35+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisolla e-pillerit veivät halut käytännössä kokonaan. Veikutti myös mielialaan, ja aiheutti täysin käsistä lähteneitä raivokohtauksia. Muutamaan otteeseen kokeiltiin eri merkkisiä pillereitä mutta lopputulos oli aina sama - haluttomuutta ja raivokohtauksia. Käytettiin sitten suosiolla kondomia.

Vierailija
4/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pillerit vaikuttavat halukkuuteen, nehän poistavat / häiritsevät ovulaatiota. Normaalia kuukautiskiero on olennainen osa naisen seksuaalisuutta. Kyllä kondomia voi käyttää parisuhteessakin.,

Vierailija
5/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kumi vaikuttaa laukeamisen, vaikken pidä sitä mitenkään epämiellyttävänä. Tulen melko harvoin kumilla.

Vierailija
6/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pillerit vaikuttavat halukkuuteen, nehän poistavat / häiritsevät ovulaatiota. Normaalia kuukautiskiero on olennainen osa naisen seksuaalisuutta. Kyllä kondomia voi käyttää parisuhteessakin.,

Ei kuukautiskierto ole olennainen osa seksualisuutta

Minulla ei ole ollut Mirenan kanssa kuukautisia nyt 20 vuoteen. Olen halukas 365 päivää vuodesta. Eli paljon enemmän kuin oli aikanaan kuukautisten kanssa.

Vierailija
7/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut hävisi vaimolta lasten jälkeen, vaikka ei ole hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
8/8 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Vaimon haluttomuus katosi kokonaan kun minä menin vasektomiaan ja vaimo lopetti pillerit sen jälkeen. Win-Win kummallekin. Onneksi lapset on jo tehty meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme