Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää että nuoruus on mennyt hukkaan

Vierailija
06.06.2023 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden voi tuhlata mut sitä ei voi säästää.

Harmi vain, että nuorena ei itse tajua eikä usko, kun kokeneemmat kertovat, mitä kaikkea kannattaisi tehdä kun vielä voi.

Miksei nuoruutta voisi elää myöhemmin, esim. nelikymppisenä?

Koska nelikymppisenä on velvoitteita, kuten työ, lapset tai omat vanhemmat, joita joutuu auttamaan. Ei vaan voi lähteä rinkan kanssa kolmeksi kuukaudeksi Etelä-Amerikkaan.

Vierailija
22/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vain, että nuorena ei itse tajua eikä usko, kun kokeneemmat kertovat, mitä kaikkea kannattaisi tehdä kun vielä voi.

Se ei ole silloin nuoruus.

Nelikymppinen ei ole enää nuori, vaikka sellaiseksi itsensä tuntisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nelikymppisenä on velvoitteita, kuten työ, lapset tai omat vanhemmat, joita joutuu auttamaan. Ei vaan voi lähteä rinkan kanssa kolmeksi kuukaudeksi Etelä-Amerikkaan.

Osa voi, mutta nuoruutta he eivät silti voi elää uusiksi.

Vierailija
24/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei löytänyt mukavaa naista vaimoksi ja tehnyt lapsia nuorena. Nelikymppisenä edelleen yksin ja naisten kanssa kokematon. Vanhemmat vanhoja ja kohta heistäkin luovuttava. Sitten ei sulla ole enää ketään, ei sitä rakastavaa vaimoa eikä lapsia. Yksin vaan lopunikää, kun nuorena et yrittänyt parisuhdetta saada.

Vierailija
25/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kersa jaloissa eikä miestä näy missään ja ikää on kaksikymmentä niin siinä on ainakin elämä pilalla.

Miten on pilalla. Ei enää eletä mitään 50 lukua. Elämä ei ole milloinkaan pilalla aina voi kääntää uuden sivun.

Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Kääntele sivuja ihan vapaasti.

Koulut käymättä, ammattia ei ole, pentu roikkuu jalassa, ei pääse liikkumaan minnekään, kellekään miehelle ei kelpaa yh-äiti, kun lapsesta pääsee eroon, on itse jo nelikymppinen keski-ikäinen... 

Vierailija
26/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysyt niin, pilalle on mennyt jos et löytänyt omaa sielua silittelemällä satoja tuntemattomien kikkeleitä.

Tämä on monien naisten mielestä se ykkösasia mitä nuorena pitää tehdä, muuten ei ole kokonainen nainen.

Vierailija
27/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysyt niin, pilalle on mennyt jos et löytänyt omaa sielua silittelemällä satoja tuntemattomien kikkeleitä.

Tämä on monien naisten mielestä se ykkösasia mitä nuorena pitää tehdä, muuten ei ole kokonainen nainen.

Sehän sitä voimaantumista on, että ostaa isot kumitissit ja hyppii joka sänkyyn ja riekkuu diskossa joka ilta. Ei järvi soutamalla kulu. Eikä mene elämä soutamalla hukkaan.

Vierailija
28/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos sen on käyttänyt koulukiusaamiseen, vanhempiensa kiusaamiseen, opettajien häiritsimiseen, laiskotellut koulussa, rikollisuuteen, ryöstelyn, pahoinpitelyihin, päihteitten käyttöön, prostituutioon.

Jos taas on ollut epävarma itsestään, toiveistaan, masentunut jne, niin tuolloin ei itse aktiivisesti ole nuoruuttaan pilannut. Ehkä se ei ole toivottu nuoruus, mutta elämä on joskus kovaa.

Hyvin sanottu! Kiusaaja valitsee itse tiensä, kiusattu ei! Voi olla kiusattu, masentunut ja itsetuhoinen, mutta siitäkin on mahdollista selvitä. Nimim. Kokemuksen syvä rintaääni puhuu!

Vierailija
29/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelen, että nuoruus menee hukkaan ruutuja hivelemällä ja pelikoneita hakkaamalla. Se on korvike-elämää, pelkkää eleleskelyä, ei mitään oikeaa tekemistä tai kokemista. Joku toinen on luonut ne sisällöt, joita vain kulutat. Niistä heräävät tunteetkin ovat toisten ihmisten ennalta suunnittelemia.

Kun nykynuori valittaa, miten rankkaa hänellä on ja miten aika ja voimat ei riitä mihinkään: ei kavereiden tapaamiseen, itsestä huolehtimiseen, oman ympäristön siisteydestä huolehtimiseen, ei liikkumiseen, opiskeluun tai mihinkään muuhunkaan tulevaisuutta rakentavaan toimintaan, pyydän aina häntä näyttämään kännykästään ruutuaikakeskiarvon. Jos vuorokauden 24 tunnista yli 8 on ollut varaa viihtyä ruudun äärellä, on ihan turha valittaa ajan puutetta.

Nuori itse hukkaa elämänsä kiinalaisten suunnitteleman aivopesukeksinnön parissa onnellisena kuin hullujenhuoneen asukki. Mitään muuta hän ei kohta enää kaipaakaan.

Vierailija
30/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä seksissä on sinussa vikana? Etkö osaa?

Vierailija
31/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän sitä voimaantumista on, että ostaa isot kumitissit ja hyppii joka sänkyyn ja riekkuu diskossa joka ilta. Ei järvi soutamalla kulu. Eikä mene elämä soutamalla hukkaan.

Kuulostat aidosti kateelliselta. Eikö sinulle lohkea?

Vierailija
32/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitsee oman polkunsa ja elämäntyylinsä itse ja määrittelee mitä on nuoruuden hukkaaminen.

Osalle se on sitä että jättää bileet välistä, osalle sitä ettei opiskele nuorena mahdollisimman pitkälle.

Itse pidän elämän hukkaamisena lähinnä sellaista peräkammarielämää, jäädään vanhempien nurkkiin, ei tehdä töitä tai opiskella eikä tavata muita ihmisiä ikinä kasvotusten.

Ylilaudan Hikikomero-lanka on surullinen esimerkki niistä tapauksista.

Vierailija
33/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tälläinen on naisen nuoruus, tautinen, ja mt-ongelmainen tuleva äiti.

Yksikään nainen ei tässäkään keskustelussa ole sanonut mitään tuollaista. Mutta ehkä saat tuosta mielestäsi oikeutuksen tuhlata tämänkin päivän elämästäsi hakkaamalla näppistä yksin kuutiossasi.

Minua harmittaa, ettei internettiä ja edullisia lentoja ja airbnb-majoituksia ollut omassa nuoruudessani. Olisin matkustanut paljon, paljon enemmän. KUn tiedonhaku ja toimiminen olisi ollut helpompaa, niin ehkä olisin jopa päätynyt ulkomaille vaihto-oppilaaksi tai töihin. Mutta 80-luvulla sinne ei niin vain lähdetty, etenkään kun oli maalaiskodista jossa ei kannustettu ulkomaille eikä ollut varaa auttaa taloudellisesti.