Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkoulu on sosiaalisesti julmaa aikaa nuorelle

Vierailija
03.06.2023 |

Yhtenä päivänä olet mukana, toisensa sut jätetään ulkopuolelle, selän takana puhutaan pahaa, ja jos bestistä ei ole, niin helposti jäät yksin vapaalla vaikka koulussa onkin kavereita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se on ollut ennenkin.

Vierailija
2/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin vaihtamaan koulua 8-luokalla muuton takia. Kaupunki vaihtui kovasti pienempään ja syrjäisemmäksi. Ja ihmiset tosi ahdasmielisiksi.

Puhuttiin selän takana ja levitettiin valheita. Taisin yhden ainoan kerran syödä koulun ruokalassa :D Luokanvalvojakaan ei koskaan kysellyt, miksen syö, vaikka muita aina patistettiin käytäviltä syömään. Jotenkin tuntuu, ettei hänkään pitänyt minusta. Sosiaaliset taidot romahti ja syrjäydyin yläasteen jälkeen ihan kunnolla :) 

Sain kuitenkin myöhemmin apua, mutta yläaste oli aivan kamalaa aikaa myös mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin vaihtamaan koulua 8-luokalla muuton takia. Kaupunki vaihtui kovasti pienempään ja syrjäisemmäksi. Ja ihmiset tosi ahdasmielisiksi.

Puhuttiin selän takana ja levitettiin valheita. Taisin yhden ainoan kerran syödä koulun ruokalassa :D Luokanvalvojakaan ei koskaan kysellyt, miksen syö, vaikka muita aina patistettiin käytäviltä syömään. Jotenkin tuntuu, ettei hänkään pitänyt minusta. Sosiaaliset taidot romahti ja syrjäydyin yläasteen jälkeen ihan kunnolla :) 

Sain kuitenkin myöhemmin apua, mutta yläaste oli aivan kamalaa aikaa myös mulle.

Onpa ikävä kuulla. Miten selvisit ja miltä elämäsi näyttää nyt?

Itse seurailen kasiluokkalaisen elämää ja olen jatkuvasti sydän syrjällään, että onko seuraa vapaa-aikana vai jääkö yksin.

Vierailija
4/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita

Vierailija
5/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa valita painotettu yläaste, yleensä on soveltuvuuskokeet

Vierailija
6/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se oli parasta aikaa. Ala-asteella kiusattiin, mutta yläasteella sain kavereita, kun löytyi muitakin ujoja ja kilttejä kympin tyttöjä. Enää ei kiusattu.

Vierailija
7/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko sitten parempi vaihtoehto syrjäytyä jo etukäteen ja jättää yläaste täysin välistä? Mikä ratkaisu tilalle?

Vierailija
8/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on kaunis ajatus vähän kuin inlkuusio, että jokaikisellä lapsella Suomessa on kouluvelvollisuus, mutta eikö voitais tunnustaa se tosiasia että aina tulee olemaan joitakin, jotka voi koulussa niin huonosti, että on verrattavissa kidutukseen kun sinne pakotetaan joka h*lvetin päivä.

Eihän aikuisiakaan pakoteta töihin niin miksi heikommassa asemassa olevat lapset sitten? Etä- tai kotikoulu olisi ihan hyvä ratkaisu.

Vierailija
9/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Hirveää joukkopsykoosia ja laumasieluisuutta. Maineesi saatetaan pilata hetkessä yhden väärän sanan, väärän vaatevalinnan tai minkä tahansa asian takia tai ihan ilman syytä. Missään en ole kokenut niin mielivaltaista väkivaltaa kuin yläkoulussa.

Vierailija
10/10 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun nykyiseltä työpaikalta, josta olen tällä hetkellä psyykkisellä sairauslomalla.