Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK-todistuksen keskiarvosta

Vierailija
03.06.2023 |

Sanokaas mulle, että voiko sillä olla käytännön merkitystä jos mun keskiarvoni on 4,72 tai 4,76? Olen tehnyt ylimääräisiä kursseja ja mitetin että olisiko järkevää pyytää poistamaan niistä tulleet neloset keskiarvon takia.

Kyllä, mulla on pieni ongelma perfektionismin suhteen, mutta se on sitten toinen keskustelu :D

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noin pienellä erolla olla vaikutusta esim. jatko-opintoihin?

Vierailija
2/3 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön merkitystä minkä suhteen? Työn saamisen suhteen ei ainakaan, kukaan ei arvosanoja tutki, riittää että on tutkintotodistus. Jos meinaat pyrkiä joskus jatkamaan amk-papereilla maisterintutkintoon, on arvosanoilla merkitystä, mutta sinun tapauksessasi ei mitään merkitystä tuolla erolla, koska ylität alarajavaatimuksen reilusti.

En pyytäisi poistamaan mitään kursseja, ei mitään järkeä. Enemmän niistä käydyistä kursseista on hyötyä kuin 0,04 paremmasta keskiarvosta. Kuka sitä keskiarvoa edes laskisi? Ei kukaan. Ainoa on tuo mahdollinen jatkokouluttautuminen. Ja siinäkin voi motivaation perusteena käyttää sitä, että opiskelit enemmän kursseja kuin mikä oli vähimmäisvaatimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännön merkitystä minkä suhteen? Työn saamisen suhteen ei ainakaan, kukaan ei arvosanoja tutki, riittää että on tutkintotodistus. Jos meinaat pyrkiä joskus jatkamaan amk-papereilla maisterintutkintoon, on arvosanoilla merkitystä, mutta sinun tapauksessasi ei mitään merkitystä tuolla erolla, koska ylität alarajavaatimuksen reilusti.

En pyytäisi poistamaan mitään kursseja, ei mitään järkeä. Enemmän niistä käydyistä kursseista on hyötyä kuin 0,04 paremmasta keskiarvosta. Kuka sitä keskiarvoa edes laskisi? Ei kukaan. Ainoa on tuo mahdollinen jatkokouluttautuminen. Ja siinäkin voi motivaation perusteena käyttää sitä, että opiskelit enemmän kursseja kuin mikä oli vähimmäisvaatimus.

Kiitos näistä järjen sanoista! 

-ap