Kuka makuaistiton tollo on keksinyt että yo-juhlissa pitää olla voileipäkakku?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran tehnyt vanhaan tapaan kuten äiti opetti, voileipäkakun, ja tarjonnut sitä täällä Italiassa. Kaikki olivat ihastuksesta lääpällään - kaikki meni ja kolme signoraa on ilmoittautunut oppiin: tehdään yhdessä useampia voileipäkakkuja. Kyllä ne ovat ihan taivaallisen hyviä ja mitä parhaita tarjottavia.
Oliko niillä isot tissit? Ei, en tarkoita voileipäkakkuja.
Minun juhlissa ei ollut enkä sitä edes halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoo hirvitykseksi kun ei osaa itse sellaista edes tehdä. Miksi taas pitää haukkua suomalaisten vanhaa ja erittäin hyvää perinneruokaa.
Mulla on pari hyvää versiota ja viimeinen vieras on halunnut nuolla tarjoiluastiankin.
Lohi/katkarapu ja Broileri täytteellä toinen.
Kyl mulle ruoka maistuu. Jos juhlien tarjoiluksi riittää joku epämääräinen kalan sukupuolieritteillä voideltu keksin puolikas niin se on ihan ok.
Voileipäkakku on ihan parasta juhlaruokaa. Kaikk iyleensä hauluaa santsata ja usein loppuu kesken. Nam !
Suomenruotsalaisilta se on lähtöisin. Niinkuin moni muukin suolamöhnä, joiden alas saamiseksi tarvitaan ylihinnoiteltuja alkoholijuomia ja joissain tapauksissa äänekästä hoilotusta. Sellaisella voi niin näppärästi todistaa, miten sitä ollaankin "parempaa väkeä".
ne on parhaita ja voittaa yli-imelät täytekakut ja kääretortut mennen tullen
Voileipäkakku on ihan järkyttävän oksettava keksintö 🤢
Hyvä voileipäkakku on parhautta juhlapöydässä :)
Vierailija kirjoitti:
Kyl mulle ruoka maistuu. Jos juhlien tarjoiluksi riittää joku epämääräinen kalan sukupuolieritteillä voideltu keksin puolikas niin se on ihan ok.
Unohtui tuosta välistä sana "jollekin," ei riitä minulle.
Ilmoitettu asiattomaksi. 🙊