Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ns terve ihminen muuttua kehitysvammaiseksi?

Vierailija
31.05.2023 |

Sori kun olen tyhmä, mutta uskaltaudun kysymään. Eli voiko älyllinen kehitysvamma syntyä alunperin normaaliälyiselle ihmiselle? Esimerkiksi jonkun tapaturman seurauksena. Jos esim lapsena, kun aivot vielä kehittyy, tapahtuu joku isku päähän? Entä aikuisena? Vai onko vamma aina tullut jo sikiöaikana?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.

Hapenpuute tapaturman takia, aivoverenvuoto ym sairaskohtaus/tapaturma

Vierailija
2/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä taideta KEHITYSvammaksi silloin kutsua. Mutta totta kai aivot voi vaurioitua onnettomuuden, sairauden tai vaikka liian päihteiden käytön seurauksena ja ihmisen kognitiiviset kyvyt muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Nykyään näitä vammoja kun tuntuu olevan joka toisella, niin tietysti herättävät kysymyksiä. Lapseni luokalla useampi asperger diagnoosilla, heistä kyllä huomasi että ovat vammaisia, paitsi yhdestä olin hieman epävarma ja hän hetken olikin lapseni kaverikin jopa.

Vierailija
4/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ns terve samaa kuin yleiskielen sana terve?

Vierailija
5/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muutu kehitysvammaksi, vaan on nimeltään vain aivovamma tai esim. dementia.

Vierailija
6/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma on synnynnäinen.

Kuitenkin on mahdollista ja valitettavan yleistäkin, että älyllinen kehitysvamma diagnosoidaan vasta aikuisiässä.

Vierailija
7/7 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin lukiossa kympin aineita, mutta psykoosin jälkeen olin edunvalvonnassa.

Siihen meni uskoni pseudotieteeseen lopullisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi