Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus ystävän elämästä. Oma elämä ihan turha.

Vierailija
29.05.2023 |

Kasvoin pienessä perheessä, missä rahasta oli vähän tiukkaa. Mitään ylimääräistä ei ollut, vain kaikkea pakollista. Ystävän perheessä oli pleikkarit, tietokoneet, isot telkkarit, iso talo jne. Kyläilyt tapahtuivat aina heidän luonaan, kun ei meillä mitään tekemistä ollut. Lapsena minulla oli rakkautta ja hellyyttä vanhempien toimesta, mutta olin ainoa lapsi. Kaverin vanhemmat tuntuivat aina "coolemmilta" ja eivät olleet yhtään vanhanaikaisia kuin omani. Kaverilla on monta veljeä ja se niiden dynamiikka on asia, mitä olisin toivonut lapsuuteen/aikuisuuteen. Tämä kaverini oli ja on edelleen ainoa kaverini.

Nyt kun olemme kaikki aikuisia ja paljon päälle parikymppisiä, niin minun elämä ei edennyt teiniajoilta ollenkaan. Kaverilla älyä ja kärsivällisyttä vaikeisiinkin opintoihin/töihin ja itse olen ollut se tyhmä aina. Aina halunnut ne piirteet mitä hänessä ja perheessään ollut. Tämä kaveri myös muuttanut kaus opiskelujen perässä, eli nähdään harvoin. Yhteydenpidot ja tapaamiset ovat vähentyneet, kun hänellä luonnollisesti seuraa siellä paljon.

Jos olisin saanut päättää kohtaloni, niin en olisi tässä maailmassa. Onko hirveää ajatella näin omista vanhemmista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tyhmyys on ongelmasi, vaan se että et osaa mennä eteenpäin elämässä ja tehdä omasta elämästäsi parasta mahdollista.

Kateus syö sinua ja sinulta jää elämä elämättä jos et osaa päästää irti.

Vierailija
2/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei oo liian myöhästä jos kiinnostusta löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi ei ole edennyt, koska et ole nähnyt vaivaa sitä edistääksesi. Ryvet "huonossa" lapsuudessasi, vaikka sinulla oli rakastava perhe. Syytät muita, olet kiittämätön etkä osaa ottaa vastuuta omasta elämästäsi. Lue vaikka Petersonin kirja tai kaksi ja ole aikuinen.

Vierailija
4/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu

ei kannata verrata itseään muihin

.

etkö oo kuullut tarinaa eräästä menestyneestä bisnesmiehestä joka valitti psykologille kateuttaan entiseen kämppikseen. Mies oli kuitenkin itsekkin miljonääri.

.

Hänen entinen kämppis oli Elon Musk

.

aina on joku parempi

Vierailija
5/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oma elämäsi ei ole edennyt teiniajoista? Eihän sinun tilanne ole mitenkään kaverisi syytä, ihan itse olet vastuussa siitä minkälaisen elämän itsellesi rakennat. Teillä on ollut erilaiset lapsuudet ja lähtökohdat, mutta nyt olet aikuinen ja voit ottaa itse vastuun elämästäsi. Kannattaa siis pohtia, mitä haluaisit elämälläsi tehdä ja lähteä aktiivisesti sitä päämäärää kohti pyrkimään.

Se että olet kasvanut rakastavassa kodissa, on tuhat kertaa enemmän kuin moni muu on saanut.

Vierailija
7/7 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin aikoinaan sitä miten elämä on epäreilu. Koko ikäni köyhyydessä ja syrjäytyneenä olen tottunut lopulta jättämään kateuden ja katkeruuden. Tiedän että nuo puheet "jokainen on oman onnensa seppä" ja muut"psyykkaukset" ovat usein virheellisiä asenteita. Olen nähnyt paljon sairaita ja vammaisia, eri tavoi rujoja ihmisiä, monen elämä on jäänyt kovin lyhyeksi. Joku syntyy Pohjois-Koreaan, joku psykopaatin perheeseen.

Kannattaa havitella tässä elämässä jotain muuta kuin mitä synnin palvojat. Meillä nimittäin se varsinainen iänkaikkinen elämä alkaa kuoleman jälkeen. Taivaan koti, tai helvetti. Tämän elämän tarkoitus on tehdä ratkaisu kumpaan lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi