Naapurissa huonokuuloinen vanhus ja radion/tv:n huudattaminen. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vain kärsiä?
Eihän hän sille mitään voi ettei kuule kovin hyvin.
Kommentit (8)
Käykö sillä hoitajaa siellä jos sille sanoisi metelistä? Minä aikoinaan vain kärsin koska oli ihan kuolemankielissä ja aika nopeasti se kuolikin. Oli pahempi möykkääjä kuin yläkerran ryyppäävä äijälauma jotka pelasi tietokonepelejä ja huudatti musiikkia sekä huusivat kaikki yöt.
Minulla oli sama ongelma naapurissa. Onneksi kuunteli vain jumalanpalveluksia ja iltahartauksia. Ongelma poistui luonnollisella tavalla.
Jos ei hänen järjessään kuitenkaan ole mitään vikaa, voisiko asiasta vain mainita? Tai jos ei voi mainita (koska hän ei kuule), voi kirjoittaa ystävällismielisen lapun asiasta. Siitä lähtisin liikkeelle näin alkuunsa.
Korvatulpat tai vastamelukuulokkeet ovat vastaus.
Naapurit eivät voi päättää kuulolaitteen hankinnasta saati sellaista hankkia kenellekään.
Epämukavuus, tuska ja kipu kuuluvat elämään. Luulen sitäpaitsi, että kärsit lopulta aika vähän. Mummo ei kuitenkaan aiheuta sinulle näistä tunteista kuin epämukavuutta, joten avaus aiheesta ja sen jakaminen keskustelupalstalle on typerä.
Kertoo myös melkoisesta keskenkasvuisuudesta ja vajaavuudesta, jos ei tälläistä tilannetta osaa hoitaa ilman parviälyn mielipidettä.
Jos koet henkistä epämukavuutta naapurin iästä ja sen tuomista inhimillistä muutoksista niin vika on sinussa. Joudut kasvamaan vielä paljon, jotta ymmärrät ettei kaikki pyöri ainoastaan oman nautintosi ympärillä.
Olisko sun paikallaan hankkia vastamelukuulokkeet, jotta voit pysyä omassa päänsisäisesssä umpiossasi?
Miköhän siinäkin on etteivät monet ihmiset ota kuulolaitetta vaikka eivät kuule ja saisivat sellaisen jopa julkisesta terveydenhuollosta? Minulla on kuulolaite tilauksessa, alenemaa 40 % toisessa korvassa ja toisessa vähän vähemmän, lisäksi tinnitusta joka sekin häiritsee kuulemista ja jota myös saadaan häivytettyä kuulolaitteella. Eihän huonokuuloiset itse tajua huudattavansa kerrostalossa televisiota niin lujalla, että naapurit häiriintyy ja minun mielestäni asiasta voisi huomauttaa vaikka isännöitsijän kautta.
Ostakaa te muut asukkaat hänelle lahjaksi kuulokkeet.