Minkä ikäiselle lapselle juotatte colajuomia?
Siinä se kysymys olikin, tai minkäikäisestä mielestänne voi juoda jatkuvasti?
Kommentit (31)
Tässäpä tämä aikuinen kokis addikti vastailee taas. Jos lapsi haluaa koko ajan kokista ja vaatii sitä, hän on siihen koukussa. Vaikka suurin osa osaakin juoda colaa kohtuudella on myös meitä jotka eivät osaa. Vähän kuin suurin osa voi lauantaina juoda yhden oluen ja seuraavan kolmen viikon päästä eikä siinä ole ongelmaa. Ja osa onkin sitten alkoholisteja. Se on on/off peliä. Lapselle ei voi tarjota kolaa silloin tällöin . Se vain pahentaa tarvetta. Älkää ostako hänelle enää sitä ollenkaan.
Mies ostaa juurikin siksi koska minä kiellän. Lapsi on myös puhelin riippuvainen mutta mitäs siitä, kunhan iskän luona on kissapäivät.
Onneksi oman lapsen elämään voi vaikuttaa. AP
Taas tyhjän paskan jankkaamista päivä selvästä asiasta. Huohhh..
Noudatan tässä kuten kaikessa muussakin kohtuus-ajattelua. Halutessaan kaikkea voi välillä syödä ja juoda. Jopa pieniä mukillisia kahvia on lapsi saanut satunnaisesti jo eskari-iässä (yhden lapsen herkkua oli ihan musta kahvi, mutta vain erikoistapauksissa sitä sai). Pullokaupalla en toki kolajuomia kotiin ole kantanut, mutta pyydettäessä (ehkä kerran kuukaudessa) sitä kyllä kaupasta ostetaan.
Ajattelen, että tällä tavalla mistään ei tule kiellettyä (ja siten kiinnostavaa) ruokaa/juomaa. Meillä ei puhuta terveellisistä ja epäterveellisistä ruoista, mutta vanhemmat toki ostavat kaupasta kotiin terveellistä ruokaa. Sitten ostoskärryyn välillä mahtuu kolajuomiakin.
Mä oon antanut kofeiinitonta cokista juhlissa ja joskus harvoin kun ollaan vaikka ravintolassa. Kofeiinia en antaisi, lapsihan voi jäädä siihen koukkuun vaikka. Välillä jos mun lapsi on ollut synttäreillä jossa kofeiinillista cokista ollut, niin se käy ihan ylikierroksilla. Joten ehdoton ei. Lapsi on alakoulussa siis.
Munkin mielestäni sitä voi toki joskus juoda mutta suomeksi sanottuna ärsyttää kun mies hakee pojan ja tämä tulee meille miltei aina Cokistölkki kädessään. Ehkä oon nipo mutta en kyllä lapselle joka muutenki koukkuuntuu kaikkeen sitä ostaisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyseessä 9v lapsi.
Joka himoitsee colaa ja vaatii sitä.
Ap
Viikonloppuisin saa meillä 6 ja 9v , nuorempi juo lasillisen (2dl) ja isompi saa sellaisen 0.5l pullon ostaa saunajuomaksi.
En ole koskaan ostanut lapsilleni kolajuomia. Sitten kun heillä on ollut omaa rahaa ovat saaneet ostaa mitä haluavat, ikää tuolloin 15v. Tosin siinä vaiheessa kenellekään ei enää maistunut.
Joskus kouluikäisinä syntymäpäivillä ollut spriteä tai jotain smurffilimua, ei koskaan muuten.
Mä pesen vessanpöntön kokiksella. Se käy muuhunkin siivoukseen. Jos annat lapsen maistaa kokista niin käykää pitsalla ja laita siitä koneesta jotain pepsiä, se on niin karmian makusta että lopuu se himo siihen.
Monet kouluikäiset juo colaa.