Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti vanhemman pitää olla lapsensa kaveri

Vierailija
28.05.2023 |

Asia on kuitenkin ilmoitettu juuri päinvastoin, että vanhemman ei saa olla lapsensa kaveri, koska ihmiset on keskimäärin tyhmiä ja tällä viimemainitulla saadaan keskimäärin parempia tuloksia kasvatuksessa. Varmaan yhteiskunnan kannalta ainakin.

Tämän ymmärtää parhaiten siinä kun miettii asiaa lapsen kannalta, että miltä hänestä tuntuu kun lähin henkilö ei olekaan hänen kaverinsa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa voi ajatella myös niin että valitellaan ja päivitellään, kun lapsella ei ole yhtään ikäistään kaveria. Ei ole kavereita päivökodissa/koulussa/kotona.

Ihmiset sotkee keskenään kaveriuden ja auktoriteetin. Eivät voi käsittää että kaveri (huoltaja) voi olla myös auktoriteetti joka päättää kaverinsa (lapsensa) puolesta asioita.

ap.

Vierailija
2/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauseessa "vanhempi ei saa olla lapsensa kaveri" näkyy auktoriteettien vastaisuus. Sitä kautta että auktoriteetin esitykset nähdään "määräilynä" ja siis "määräilijä" on inhokki, joka ei  voi olla kaveri. Tämän takia ollaan sokeita sille että lapsen vanhempi voi olla samaan aikaan sekä auktoritetti että kaveri.

Itse asiassa on kasvatuksellisesti ihan sairas ajatus, että vanhemman ei saa olla lapsensa kaveri. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin auktoritettien vastaista porukkaa, että mitkään työt ei tahdo oikein onnistua. Vaikka perustuslaissa olisi määrätty että jonkun sektorin työn jälki pitää tarkastaa enne hyväksytty leimaa, niin siitä huolimatta tämä työntekijä, jonka työtä arvioidaan vetää herneen nenäänsä joka kerta. On nähty.

ap

Vierailija
4/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkä johtaja vai ittumainen pomo... sitäkö tarkoitit?

Vierailija
5/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monta kasvattanut ja sanoisin, että pitää olla kaikkea. Pitää olla kaveri, jonka kanssa on hauskaa ja rentoa ja jolle uskaltaa puhua. Pitää olla auktoriteetti, joka ei anna periksi ja kysele joka asiaan pikkulapsen mielipidettä. Pitää olla hellä ja lämmin tuki ja turva.

Nämä kaikki yhdessä tuottaa parhaan lopputuloksen.

Vierailija
6/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauseessa "vanhempi ei saa olla lapsensa kaveri" näkyy auktoriteettien vastaisuus. Sitä kautta että auktoriteetin esitykset nähdään "määräilynä" ja siis "määräilijä" on inhokki, joka ei  voi olla kaveri. Tämän takia ollaan sokeita sille että lapsen vanhempi voi olla samaan aikaan sekä auktoritetti että kaveri.

Itse asiassa on kasvatuksellisesti ihan sairas ajatus, että vanhemman ei saa olla lapsensa kaveri. 

ap

Tämä edellä mainittu on juuri se syy, miksi on keskimäärin parempi kasvatusohje neuvo: "Vanhemman ei saa olla lapsensa kaveri". Koska suomalainen mieltää, että kaveri ei voi olla auktoritetti, niin jos suomalainen heittäytyisi lapsensa kaveriksi, niin hän ei enää kykenisi kasvattamaan/ olemaan samaan aikaan auktoritettina.

ap

Vierailija
7/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien ja näytän, musikat tottelee ja seuraa.

Vierailija
8/8 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monta kasvattanut ja sanoisin, että pitää olla kaikkea. Pitää olla kaveri, jonka kanssa on hauskaa ja rentoa ja jolle uskaltaa puhua. Pitää olla auktoriteetti, joka ei anna periksi ja kysele joka asiaan pikkulapsen mielipidettä. Pitää olla hellä ja lämmin tuki ja turva.

Nämä kaikki yhdessä tuottaa parhaan lopputuloksen.

Auktoritetti voi antaa myös periksi, jos huomaa että on väärässä. Auktoriteettius ei voi nojata muotoseikkoihin, kuten siihen että seisoo järkähtämättä väärän päätöksensä takana.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi