Mitä annan lahjaksi lapsilleni, jos pääsevät opiskelemaan? Kyse siis yliopistoon hausta.
Kommentit (14)
Kysyisin mitä lapsi haluaa. Minä sain uuden tietokoneen aikoinaan, se tuli opintojen takiakin jo tarpeelliseksi.
Meillä yliopistoon pääseminen tarkoitti lapsille muuttoa, joten olimme sitten mukana muuttamassa. Muuttoihin sisältyi yksi hotelliyöpyminen ja kaikki ruuat. Toiselle ostettiin läppäri, toinen lapsi sai kummiltaan yo-lahjaksi läppärilupauksen, jonka lapsi lunasti opiskelujen alussa. Erikseen me ei lahjaa hankittu.
Enpä ole tainnut erikseen mitään antaa kun ovat opiskelupaikan saaneet. Saavat niin paljon lahjoja lakin saadessaan ja sitten aikanaan valmistuessaan. Muutenkin meillä lapsia tuetaan hyvin avokätisesti. Itse en saanut kotoa lähtiessäni kuin 100m etumatkaa;-)
Jotain tarpeellista ja käytännöllistä opiskelija-asuntoon. Sisustustavaraa, mikroaaltouuni, imuri, astioita tmv. Kysymällähän selviää mitä jälkikasvu toivoo ja haluaa ja tarvitsee.
Kysy, mitä tarvitsevat. Meillä opiskelut ovat vaatineet muuttoa, joten olemme ostaneet huonekaluja ja kodinkoneita. Läppärikin on tullut ostettua.
Minä ostin asunnon ja auton käyttöönsä, maksoin tietty auton kulut, tietsikat jne. on itsestäänselvyys, ne uusitaan vuosittain.
Avusta takuuvuokran maksussa jos hommaavat asunnon yksityiseltä va:lta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin asunnon ja auton käyttöönsä, maksoin tietty auton kulut, tietsikat jne. on itsestäänselvyys, ne uusitaan vuosittain.
Sama meillä, asunto ostettiin sitten heti kun opiskelupaikka selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kermap*rsepentu sinulla. Itseä nolottaisi olla moinen syöttiläs.
Riippuu lapsesta. Tietokone, puhelin, matka tai jotain kotiin liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Onnea vaan teidän perheelle.
Joskus olisi kyllä hyvä luottaa lapseensa ja tämän itsenäiseen selviämiseen maailman melskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kermap*rsepentu sinulla. Itseä nolottaisi olla moinen syöttiläs.
Ottaisit itsekin ilomielin asunnon, auton ja tietokoneen vastaan jos vain vanhempasi antaisivat.
Onpa omituinen kysymys ja ajatuskin.
Mikä idea siinä on ostaa joku lahja kun pääsee opiskelemaan?
Toki jos se oli lapselle järkyn kovan työn takana jo tuo sisällepääsy..?
Meillä ei ole lapsia siitä lahjoittu että pääsivät haluamaansa koulutukseen yliopistoon - käsittääkseni se opiskelupaikka on jo itsestään lahja?
Ovat kyllä muuten vähän kermapeppuja.. maksetaan mielellään heitä+1 matkoille mukaan, annetaan auto käyttöön jne mutta meidän mielestä opiskelijalle on tärkeää oppia tietynlainen köyhäily arkielämässä. Motivoi kummasti myös opiskelemaan eteenpäin. Ja ollaan sanottu, että jos on akuutti tilanne niin ollaan aina valmiita tukemaan myös rahallisesti, mutta ovat osanneet budjetoida elämänsä järkevästi ja siinä sivussa töitä tehden.
Muttaxtoki kukin perhe tavallaan.
Ruokakassi joka kerta kun tulee kotona käymään.