Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin tätä toisessa ketjussa, mutta teen vielä uuden aloituksen, että joku vastaisi.

05.12.2006 |

Kysyin, tietääkö joku, mitkä sairaudet estävät adoption. Onko esim. joskus aikaisemmin sairastettu masennus sellainen? Entä joku lääkityksellä kurissa pysyvä krooninen sairaus,esim. diabetes? Mahdollisesti periytyvää sairautta sairastava ei ehkä halua biol. lasta sairautensa takia, mutta haluaisi kuitenkin lapsen/lapsia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sinun kysymykseesi taida suoraa vastausta olla. Missään ei ole listaa sairauksista, jotka estävät adoption. Jokainen tapaus on yksilöllinen. Hoidossa oleva krooninen sairaus, joka ei etene ja jonka ennuste ei merkittävästi lyhennä elinikää, ei pitäisi olla este adoptiolle. Meillä prosessi on edennyt mutkitta, vaikka minulla on harvinainen sairaus: tosin ei lääkityksiä eikä tiedossa muutoksia tilaan.

Vierailija
2/3 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, miten masennusta sairastaneeseen suhtaudutaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus katsastetaan kuten muutkin sairaudet. Varmaan siinä painaa se masennukseen sairastumisen syykin, esim. lapsettomuuskriisi saattaa olla helpompi nakki kuin esim. sukurasitus.

Minun miehelläni on krooninen fyysinen sairaus, eikä se noussut miksikään kynnyskysymykseksi. Lääkärintodistuksia risteili kyllä vino pino, mutta muuten ei vaikuttanut mitenkään, eikä neuvonnassa siitä juuri edes puhuttu.

Aasian maat ja Venäjä eivät kuulemani mukaan oikein tykkää masennustaustaisista. Näin olen kuullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi