Joko olet alkanut säästämään jouluun?
Ettei tule yllätyksenä. Seuraavana jouluna ei tule lisälapsilisiä jakoon ja sähkönhinta on korkea. Ihan näin vinkkinä. Nyt kun laitat 20 euroa säästöön niin jouluun mennessä on 100-120 euroa. Sillä saat jo ruoat perheelle.
Kommentit (25)
Aina säästän! Seuraava kohde on pojan huoneen remontointi. Teen siitä työ-/ vierashuoneen.
Jouluun ei onneksi enää rahaa paljon mene kun on monen kanssa sovittu ettei lahjoja laiteta. Mutta jotain spesiaalia kuitenkin. 300 riittänee joten voin aloittaa säästämisen vasta lokakuussa.
En todellakaan. Säästän rahaa kun sitä jää yli. Käytän säästöjä kun tarvitsen rahaa. Säästyneet rahat muutan pörssiosakkeiksi ja osakkeita voi myydä kun sitä rahaa tarvitaan.
Ei tarvitse säästää. En osta kenellekään joululahjoja. Turhaa hömpötystä.
Eikö pörssiosakkeet ole pitkän aikavälin sijoitus? Tai ainakin niihin sijoitetaan kerralla niin suuria summia, ettei ole fiksua ostaa takaisin jonkun hetkellisen tarpeen vuoksi.
Kyllä olen alkanut. Tienaan hyvin, mutta silti haluan säästää, että ei tule ärsytystä joulun alla kun menee taas rahaa.
Lahjat on jo ostettu ja kinkku hankittu. Ensi viikolla ajattelin paistaa sen ja leipasta piparit.
Onneksi en kuulu kirkkoon, enkä ole kristitty niin vältyn tuollaiselta hössöttämiseltä.
Millä kesäillan ciiderit sitten maksetaan jos nyt pitäisi säästää jouluiseen prisman savukalaan? Kysyn vaan.
Lähiömamma Marica, hesa
Vierailija kirjoitti:
Lahjat on jo ostettu ja kinkku hankittu. Ensi viikolla ajattelin paistaa sen ja leipasta piparit.
Entäs se kuusi? Ettei tartte sitten taas viikkoa ennen aattoa tulla kitisemään kuinka mistään ei saa ostettua kunnollista.
Säästän 50 euroa joka kuukausi jouluun tammikuusta alkaen olen säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Siirrä aina lomarahat suoraan joulutilille heti kun tulevat
Ihan ensimmäisenä säästä lopettamalla turha joulutili. Paremassa tallessa pysyy patjan alla.
En. Vietän joulun yksin ja se ei vaikuta mun menoihin.