Paljon nuorelle käyttörahaa viikon matkalle?
Kommentit (15)
Mieluummin liikaa kuin liian vähän.
Riippuu siitä missä syö. Käykö 2x päivässä ravintolassa vai tekeekö joku ruuat.
1. tapauksessa 60-100€ per päivä (tuosta riittää jäätelöön yms pieneen myös eikä kaikkea ole edes pakko käyttää)
2. tapauksessa 30e/päivä sille joka tekee ruuat ja 20e per päivä taskuraha
Lisäksi sitten pääsymaksut tms jos menevät johonkin
Kenen kanssa menee? Vähän eroa sillä meneekö isovanhempien kanssa, jolloin voi olettaa, että he tarjoaa ainakin osan aterioista ja huveista. Vai meneekö kaverin perheen kanssa, jolloin maksaa enemmän ite.
Käteistä pari sataa ja pankkitilille 400. Sinne tilille sit vaan siirtää lisää rahaa, jos tarve
Vierailija kirjoitti:
Joku 2500-3500€ sopiva.
Oho. Mitä tuollaisella rahalla ois tarkoitus tehdä? Mä en saisi tommosia summia millään tuhlattua.
Aikooko maata uima-altaalla all inclusive hotellissa vai shoppailla päivät pitkät?
Onko tämä #etelä# Suomessa vai kenties jossain muualla?
Pitääkö käyttörahalla maksaa kaikki, esim. ruokailut, huvitukset, ym vai ostetaanko sillä vain karkkia ja energiajuomaa?
Älä nyt ap vaan missään nimessä anna mitään lisätietoja...
Etelä on Etelä-Suomi, eli Helsinki. Isovanhemmat tarjoavat ruuat.
Eikö ole omaa tiliä jossa visa electron tai debit kortti? Kai sentään säästänyt omaa rahaa reissua varten?
Ajattelin 1000e. Sillä saa jo tuliaiset ostettua ja voi huolettomammin rahaa käyttää huvituksiinkin. Kun harvoin käy reissussa, niin mukava ettei joudu köyhänä olemaan.
Vaikka itse näin vanhempana oon tottunut nuukailemaan, niin nuoret eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin 1000e. Sillä saa jo tuliaiset ostettua ja voi huolettomammin rahaa käyttää huvituksiinkin. Kun harvoin käy reissussa, niin mukava ettei joudu köyhänä olemaan.
Tuo kuulostaa oikein hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
No totta, yli 140 euroa/päivä. Jos teini on fiksu, niin se käyttää rahansa viisaasti ja sille jää säästöön tuosta mukavasti. Varsinkin jos joku muu kustantaa ruuat.
Mun teini ei varmaan ostaisi mitään ja jemistelisi rahat :D
Mihinköhän etelään? Riippuu paljolti paikan hintatasosta ja siitä mitä siellä tarkoitus tehdä. Asiaan vaikuttaa myös se sisältyykö majoitukseen jotain ruokailua vai täytyykö kaikki aamupalasta lähtien kustantaa siitä käyttörahasta. Yövytäänkö jossain missä mahdollisuus tehdä itse ruokaa vai syödäänkö ravintolassa?