Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudutte jos tuntematon ihminen puhuu sinulle lapsellisesti? Ajatuksia

Vierailija
25.05.2023 |

Eli en tarkoita nyt isovanhempia vaan jotain kohtaamisia tuntemattomien kanssa, alatteko miettimään että onko teissä joku ominaisuus jonka vuoksi vastakeskustelija puhuu lapsellisesti sinulle?

Itsellä oli eräs tilanne tänään jossa tuntui että olisin vähän kuin joku nuori 17-vuotias vaikka olen reilu 30-vuotias jo, muuten kyseinen nainen oli kyllä mukava ja kaikkea. Ei ollut siis mikään riita, tai erimielisyystilanne tai mitään sellaista. Mietittekö tälläisiä asioita ylipäätään?

Onko jotkut ihmiset ihan vain sen tyylisiä jos on esimerkiksi paljon nuorten kanssa tekemisissä ammatissaan, tai jotain sellaista?

Olisi tosi kiva saada jotain samankaltaisia kokemuksia ja/tai teidän muiden ajatuksia/näkemyksiä asiasta

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole puheen kohteesta välttämättä kiinni. Sillä toisella voi olla joku vika omassa ajattelussaan, jos alentuvasti puhuu tai kokee toisen lapseksi. Jos on ystävällinen eri asia tai joku asia jonka esittää. Tylyys taas ei edistä asioita yleensä kovin hyvin, jos virkailija on kuin rottweiler.

Onhan se näinkin, joku voisi varmaan ottaa imartelunakin tuon että puhutaan lapsellisesti mutta mä aina hämmennyn ja tosiaan tuntuu että mua kohdellaan alentuvasti, ikään kuin olisin jotenkin vajaaälyinen, ei oo kiva tunne tuokaan, tosin se on vain mun ajatus.

Sit jos joku sattuu puhuun kun aikuiselle, tulee sellainen wou olo, .:)

Vierailija
22/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verta ikävä ilmestys, ettei minulle lässytä kukaan edes kännissä. En tiedä, miten suhtautuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole puheen kohteesta välttämättä kiinni. Sillä toisella voi olla joku vika omassa ajattelussaan, jos alentuvasti puhuu tai kokee toisen lapseksi. Jos on ystävällinen eri asia tai joku asia jonka esittää. Tylyys taas ei edistä asioita yleensä kovin hyvin, jos virkailija on kuin rottweiler.

Onhan se näinkin, joku voisi varmaan ottaa imartelunakin tuon että puhutaan lapsellisesti mutta mä aina hämmennyn ja tosiaan tuntuu että mua kohdellaan alentuvasti, ikään kuin olisin jotenkin vajaaälyinen, ei oo kiva tunne tuokaan, tosin se on vain mun ajatus.

Joo nää on näitä, miettii että mikä itsessä on vikana kun muut ei voi puhua kuin aikuiselle puhutaan. Itse käyttäydyn todella asiallisesti, aina.

Vierailija
24/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nää on näitä, miettii että mikä itsessä on vikana kun muut ei voi puhua kuin aikuiselle puhutaan. Itse käyttäydyn todella asiallisesti, aina.

Minäkin mutta olen sulkeutunut ja ujo, se voi tehdä jonkinlaisen nuoren ja naiivin vaikutelman

Vierailija
25/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mutta olen sulkeutunut ja ujo, se voi tehdä jonkinlaisen nuoren ja naiivin vaikutelman[/quote]

-Juu itsekkin luonteelta sellanen vähä arempi ehkä mutta avoin. Toi voi tehdä nuoren vaikutuksen sitten varmaan joillekkin. Onko tuo sinusta itsestäsi hyvä vai enempi huono juttu, miten koet sen? -AP

Vierailija
26/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle puhutaan todella usein kuin jollekin tet-harjoittelijalle, siis jotain aivan itsestäänselviä juttuja tyyliin "Tiesitkö, että roskaämpäriin pitää sitten laittaa pussi ennen kuin alat laittaa roskia". Olen yli 40-vuotias, mutta varmaan näytän sitten jotenkin vajaaälyiseltä.

Orjaduuneissa sama homma. Aikani töllötin sitä sössöttäjää "niin tämä tässä on ovi, kun  väännät kahvasta näin, niin se aukeaa". Sanoin sille että haista v***u ja jäin tuijottaa sitä silmiin sellasella ilmeellä että "pistäppä kuule toinen". Se möllötti siinä pari sekuntia suu auki ja lähti muualle. No perästä sitten kuului. Olen muutenkin tullut siihen tulokseen että jos joku kettuilee ilman mitään syytä niin haistatan vaan päin näköä niin asia on sillä siisti. Minä en ryhdy mihinkään kieroiluun ja johonkin per ke leen valtataistoihin ja draamaan. Tarvitsee vaan ne 2 sanaa niin asia on hoidettu ja tullut harvinaisen selväksi.

Vierailija
27/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että tuolla ihmisellä on puuduttava suorittava työ, jossa hänen pitää uudelleen ja uudelleen toistaa jotain ohjeita tyyliin: kassan jälkeen vasemmalle, naulakot ovat oikealla.

Hän on joutunut sanomaan tuon miljoona kertaa, ensimmäiset 10000 kertaa ihan ystävällisesti, sitten puisevana robottina ja lässytys on viimeinen vaihtoehto yrittää vaikuttaa ystävälliseltä.

Silloin olen onnellinen että ei tarvitse tehdä sellaista työtä.