Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudutte jos tuntematon ihminen puhuu sinulle lapsellisesti? Ajatuksia

Vierailija
25.05.2023 |

Eli en tarkoita nyt isovanhempia vaan jotain kohtaamisia tuntemattomien kanssa, alatteko miettimään että onko teissä joku ominaisuus jonka vuoksi vastakeskustelija puhuu lapsellisesti sinulle?

Itsellä oli eräs tilanne tänään jossa tuntui että olisin vähän kuin joku nuori 17-vuotias vaikka olen reilu 30-vuotias jo, muuten kyseinen nainen oli kyllä mukava ja kaikkea. Ei ollut siis mikään riita, tai erimielisyystilanne tai mitään sellaista. Mietittekö tälläisiä asioita ylipäätään?

Onko jotkut ihmiset ihan vain sen tyylisiä jos on esimerkiksi paljon nuorten kanssa tekemisissä ammatissaan, tai jotain sellaista?

Olisi tosi kiva saada jotain samankaltaisia kokemuksia ja/tai teidän muiden ajatuksia/näkemyksiä asiasta

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen töissä kuuntelin miten psykiatri lässytti potilaalle. Tuli kylmät väreet ja nou nou fiilis.

Vierailija
2/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hämmentynyt olo. kun olen yli 30v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo neuvolatätikin lässyttänyt vanhemmalle. Ehkä se vaan oli sellanen? Silmät pyöreenä aina istuin siellä..

Vierailija
4/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon n34 ja kävin kaupassa ostamassa jäätelöä. Olin pyörällä ja mulla oli reppu, kypärä, vaaleanpunaiset shortsit, valkoinen paita ja vaaleanpunainen lippis. Myyjä hymyili ja puhutteli kuin pikkutyttöä, ystävällisesti toki. Mitäpä se mua haittaa vaikka luuli nuoreksi. Huvituin itsekseni ja toivotin mukavaa päivänjatkoa.

Vierailija
5/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puhutaan todella usein kuin jollekin tet-harjoittelijalle, siis jotain aivan itsestäänselviä juttuja tyyliin "Tiesitkö, että roskaämpäriin pitää sitten laittaa pussi ennen kuin alat laittaa roskia". Olen yli 40-vuotias, mutta varmaan näytän sitten jotenkin vajaaälyiseltä.

Vierailija
6/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerrran jollain sairaanhoitajalle puhumassa ahdistuksesta, se sairaanhoitaja oli vähän vanhempi nainen ja puhutteli minua kuin lasta. esimerkiksi "tiedätkös miten sitten pukeutua työhaastatteluun. ja "pitäisikö sinun harkita poikaystävää". muutenkin ihan kummallisia kysmyksiä 29v naiselle. mutta minulle on sanottu koko ikäni että näytän nuoremmalta, mutta kai se paperista näki että olen jo elämää nähnyt 29v nainen.

Vierailija
7/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että pitää söpönä ja toivoo ehkä salaa kulliakin minulta. Vain minua vanhemmat naiset ovat tehneet noin.

M42

Vierailija
8/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo neuvolatätikin lässyttänyt vanhemmalle. Ehkä se vaan oli sellanen? Silmät pyöreenä aina istuin siellä..

Niin joo, tätä ajattelin myös, että jotkut vaan taitaa olla sen tyylisiä. -AP

Vierailija
9/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on puhuttu kuin lapselle aina, ja puhutaan vieläkin, vaikka jään kohta eläkkeelle.

Veikkaan, että kyseessä on yhdistelmä lapsekasta ulkonäköä ja viatonta perusilmettä. Liisa ihmemaassa, menenpä mihin kauppaan tahansa.

Vierailija
10/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset sössöttää toisille, kaverit siis. Kilpaa kehutaan se särähtää korvaan. Vitsit on erikseen sitten, mutta normi puhe lässytystä :/

Vierailija
11/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle puhutaan todella usein kuin jollekin tet-harjoittelijalle, siis jotain aivan itsestäänselviä juttuja tyyliin "Tiesitkö, että roskaämpäriin pitää sitten laittaa pussi ennen kuin alat laittaa roskia". Olen yli 40-vuotias, mutta varmaan näytän sitten jotenkin vajaaälyiseltä.

Joo mulla aivan sama. olen tajunnut että minun temparementti, luonne ja ujous mm. sulkeutuneisuus, tekee minusta nuoren ja pelokkaan oloisen kai.

Vierailija
12/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulee hämmentynyt olo. kun olen yli 30v. 

Olet henkisesti 55 koska roikut av:lla.

Vierailija
13/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerrran jollain sairaanhoitajalle puhumassa ahdistuksesta, se sairaanhoitaja oli vähän vanhempi nainen ja puhutteli minua kuin lasta. esimerkiksi "tiedätkös miten sitten pukeutua työhaastatteluun. ja "pitäisikö sinun harkita poikaystävää". muutenkin ihan kummallisia kysmyksiä 29v naiselle. mutta minulle on sanottu koko ikäni että näytän nuoremmalta, mutta kai se paperista näki että olen jo elämää nähnyt 29v nainen.

Joa kerran ruikutat jotain itsestäänselvyyksiä sinulle pitää puhua noin.

Vierailija
14/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on puhuttu kuin lapselle aina, ja puhutaan vieläkin, vaikka jään kohta eläkkeelle.

Veikkaan, että kyseessä on yhdistelmä lapsekasta ulkonäköä ja viatonta perusilmettä. Liisa ihmemaassa, menenpä mihin kauppaan tahansa.

Itsekkin olen vähän ehkä lapsenkasvoinen "babyface", tossa väkisinkin miettii että olenko jotenkin vajaa älyinen tai jotain sen kaltaista kun puhuu kuin lapselle.

Vierailija
15/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole puheen kohteesta välttämättä kiinni. Sillä toisella voi olla joku vika omassa ajattelussaan, jos alentuvasti puhuu tai kokee toisen lapseksi. Jos on ystävällinen eri asia tai joku asia jonka esittää. Tylyys taas ei edistä asioita yleensä kovin hyvin, jos virkailija on kuin rottweiler.

Vierailija
16/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joa kerran ruikutat jotain itsestäänselvyyksiä sinulle pitää puhua noin.

en minä ruikuttanut mitään, se vain otti puheeksi, kun sanoin että jännitän työhaastatteluun menoa, että tiedätkös edes miten sinne pukeudutaan. Ja ihan siististi ja asiallisesti käyttydyin ja olin pukeutunutkin.

Vierailija
17/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti. Mutten kovin pitkään viitsisi jatkaa keskustelua.

Vierailija
18/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku puhuu lapsellisesti niin ajattelen että hän on lapsellinen. Ei se minuun liity.

Vierailija
19/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo taidan itsekkin näyttää nuoremmalta kun 35 vuotiaana on joku veikannut iäks 25vuotta. Varsinki vanhemmat naiset puhuu tollein vähän kun lapselle, se hämmentää aina

Vierailija
20/27 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole puheen kohteesta välttämättä kiinni. Sillä toisella voi olla joku vika omassa ajattelussaan, jos alentuvasti puhuu tai kokee toisen lapseksi. Jos on ystävällinen eri asia tai joku asia jonka esittää. Tylyys taas ei edistä asioita yleensä kovin hyvin, jos virkailija on kuin rottweiler.

Onhan se näinkin, joku voisi varmaan ottaa imartelunakin tuon että puhutaan lapsellisesti mutta mä aina hämmennyn ja tosiaan tuntuu että mua kohdellaan alentuvasti, ikään kuin olisin jotenkin vajaaälyinen, ei oo kiva tunne tuokaan, tosin se on vain mun ajatus.