Minun puolestani koko kesä saisi mennä näin että pari päivää hellettä,sitten pari päivää viileää
Ei helleputkea jaksa sen enempää kuin jäätävää kesääkään.
Kommentit (35)
Huom 1. Tänä kesänä ei vielä ole ollut hellettä. Helle on yli +25 ja sitä ei ole ollut ja jos olisikin pari kuuminta tuntia päivällä yli +25 ei tarkota hellettä. Jos illalla klo 21 jälkeen on vielä yli +25 niin se on helle.
Ihan kiva että tänään näyttää tulevan sadetta, Hki.
Vierailija kirjoitti:
Huom 1. Tänä kesänä ei vielä ole ollut hellettä. Helle on yli +25 ja sitä ei ole ollut ja jos olisikin pari kuuminta tuntia päivällä yli +25 ei tarkota hellettä. Jos illalla klo 21 jälkeen on vielä yli +25 niin se on helle.
Eilen oli 23c, luin kuistilla bikinit päällä ja poltin jalkaterät eli sanoisi kyllä helteeksi! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli 23c, luin kuistilla bikinit päällä ja poltin jalkaterät eli sanoisi kyllä helteeksi! Ap
Minäkin olin lähes kolme tuntia bikineissä auringossa enkä palanut mistään kohtaa vaikka ei ollut vielä aurinkorasvaa.
Vierailija kirjoitti:
No, makkarissa on kuitenkin +26, että kyllä se helteeltä tuntuu. Sit jos jättää näillä ilmoilla ikkunan yöksi auki, saa herätä jalkakramppiin ja lämmitellä kipeiä sääriä tunnin valveilla, jees!
Parina päivänä 20-25 ja muina päivinä viileämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23 C ei ole helle. Iho voi palaa auringon paisteessa vaikka ilman lämpötila olisi pakkasen puolella. Sen aiheuttaa uv-säteily, ei lämpö.
Minä en ymmärrä niitä, jotka valittavat kesäisin aina että on liian kuuma, tulisi jo viileää. Suomessa on kylmä jostain syyskuun alusta yleensä melkein juhannukseen saakka. Eikö se melkein kymmenen kuukautta palelua ja värjöttelyä riitä. Eikö hetken voisi nauttia kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä niitä, jotka valittavat kesäisin aina että on liian kuuma, tulisi jo viileää. Suomessa on kylmä jostain syyskuun alusta yleensä melkein juhannukseen saakka. Eikö se melkein kymmenen kuukautta palelua ja värjöttelyä riitä. Eikö hetken voisi nauttia kesästä.
Katos kun kaikille se lämpö ei ole nauttimista vaan kärsimistä. Itse kyllä yritän ainakin olla pahemmin valittamatta kuitenkin, juurikin tuon kesän lyhyyden takia. Asun kyllä juuri oikeassa maassa!
Vierailija kirjoitti:
Kovin mielelläänhän sitä nauttisi, ja nuorempana se onnistuikin, jos ei liian kuumaksi mennyt.....
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on aikain saatossa ilmeisesti ajautunut lähinnä sellaista jengiä joka ei erityisemmin diggaa helteistä. Intian aajur-veedan mukaan ns. pitta-tyypit yleensä inhoavat kuumaa ja jopa lämmintä keliä, kun taas vilukissa vaatat niistä tavallisesti ovat mielissään. Kolmas päätyyppi, kaphat, ovat kai sitten jossain välimaastossa. Useimmat ihmiset taitavat olla sekatyyppejä niin että mikään noista doosha'ista ei ole kovin hallitseva?
Itselleni viime päiväin kahden viikon ennusteet ovat olleet kuin mannaa taivaalta:
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki
Tällä hetkellä siis parin viikon ajan päivän ylin lämpötila reilusti alle 20 astetta.
Tuo ei voine toteutua edes likimainkaan, vaan kenties jo viimeistään viikon kuluttua
ennuste on muuttunut radikaalisti kuumempaan suuntaan!
Minulla on vaikea tilanne kun kroppa,paha atopia kaipaa auringonvaloa iholle mutta mieli nauttisi sateenropinasta ja hyvästä kirjasta peiton alla.
Pystyisipä tämän toteuttamaan äänestämällä...
No onneksi tässä ei kenenkään toiveet hetkauta luontoa mihinkään suuntaan, kelit on mitä on, tykättiin tai ei.
Onneksi teidän elämälle ja ilolle vieraiden talvihullujen toive EI TULE toteutumaan 😆🤣😎
Onneksi ap ei pysty päättämään, onko hellettä vaiko ei.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikea tilanne kun kroppa,paha atopia kaipaa auringonvaloa iholle mutta mieli nauttisi sateenropinasta ja hyvästä kirjasta peiton alla.
Ja siinä olivatkin tädin harrastukset.
Samaa mieltä! Toivotaan parasta.