Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisu tuuletusikkunoihin ettei kissa karkaa?

Vierailija
25.05.2023 |

Hyvät neuvot tarpeen. Kissa mahtuu livahtamaan tuuletusikkunoista, rako on sen verran iso. Mikähän olis hyvä ratkaisu?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyttysverkko.

Eihän se pidä yhtään mitään!

mulla on ikkunassa erillinen irrotettava itse tehty kehikko jossa on niittikoneella kiinni metallilankainen kissanverkko molemmilla puolilla ja sitten lisäksi harsokangas pingotettuna niiteillä kiinni etteivät hyttyset tule sisään.

Seinässä on koukku josta tukeva naru ikkunan avauskahvaan ja tämä naru on hyvin kireälle laitettu jolloin saranallinen ikkuna painaa kehikon tiukasti kiinni ikkunankarmiin. Se on ollut suosittu ratkaisu kissamaailmassa, tykkäävät olla siinä ääressä.

Kissaverkkoa saa zooplussasta, bitibasta tms.

Vierailija
22/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teipillä ja tarralla tähän asti on selvitty. kirjoitti:

https://www.puukomponentti.com/lemmikkisuojaverkko/

Tai

https://solar.fi/tuote/solar-sandy-hyttyspuite-vakioverkko/

Näitä olen itse tutkinut, mietityttää vain sopiiko varmasti omiin ikkunoihini ( tuuletusikkunaan) ?

Saanko mitattua varmasti oikein ?

Käyttökokemuksia kaipaan.

.

Noissa on se ongelma että istuvuus pitää olla just eikä melkein, ja kaikkiin tuuletusikkunoihin noita ei saa mahtumaan.

Olen joskus laskettanut omiin tuuletusikkunoihin, mitä verkot ja puitteet maksaisivat muistaakseni , siis muistaakseni n 300 e per tuuletusikkuna.

Jätin tilaamatta, koska en ollut varma sopiiko puitteisiin , vaikka osaakin käyttää mittanauhaa.🤥

Itse ajattelin lähestyä kaihdinfirmaa, josta voitaisiin tulla katsomaan onko mahdollista mahduttaa verkkoa ikkunaan.

Ikkunamerkistä riippuen, kaikkien ei voi ! ( omat ikkunat on todella iäkkäät)..

-

Se on varmaa, että jos ja kun meidän taloyhtiössä tehdään ikkunaremonttia, otan yhtiökokouksessa esille tuuletusikkunan verkon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermannille ikkunaan verkko kirjoitti:

Laita  Hermannia varten verkko, monenlaista saa rautakaupoista, tokmannilta yms.   Eipä pääse  rakas Hermanni kisu karkaamaan.    PS.    Minä keksin aina nuille lemmikkeille lempinimejä.  

Lempinimiä

Vierailija
24/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermannille ikkunaan verkko kirjoitti:

Laita  Hermannia varten verkko, monenlaista saa rautakaupoista, tokmannilta yms.   Eipä pääse  rakas Hermanni kisu karkaamaan.    PS.    Minä keksin aina nuille lemmikkeille lempinimejä.  

Mitä ovat nuit?

Onko joku kissarotu?

Nimejä?

Vierailija
25/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta tuuletusikkuna korkeammalle ettei kissa ylety siihen tai toinen vaihtoehto on porata tuuletusaukko seinän yläosaan jonne kissa ei ylety.

Rakennusmestari

Vierailija
26/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyttysverkko.

Eihän se pidä yhtään mitään!

mulla on ikkunassa erillinen irrotettava itse tehty kehikko jossa on niittikoneella kiinni metallilankainen kissanverkko molemmilla puolilla ja sitten lisäksi harsokangas pingotettuna niiteillä kiinni etteivät hyttyset tule sisään.

Seinässä on koukku josta tukeva naru ikkunan avauskahvaan ja tämä naru on hyvin kireälle laitettu jolloin saranallinen ikkuna painaa kehikon tiukasti kiinni ikkunankarmiin. Se on ollut suosittu ratkaisu kissamaailmassa, tykkäävät olla siinä ääressä.

Kissaverkkoa saa zooplussasta, bitibasta tms.

Nyt olisin kaivannut kuvaa.

Kehikon ymmärsin, mutta mikä naru ?

Vierailija
27/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyttyset ei ole ongelma, niin kanaverkosta ja puurimasta kehys. Jos hyttysiä, niin kanaverkko + muovinen hyttysverkko. Kissa ei pääse kanaverkosta, mutta muovisen hyttysverkon voi repiä rikki.

Vierailija
28/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaverkko ainoa joka kestää, meillä toimii!

Vierailija
29/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyttyset ei ole ongelma, niin kanaverkosta ja puurimasta kehys. Jos hyttysiä, niin kanaverkko + muovinen hyttysverkko. Kissa ei pääse kanaverkosta, mutta muovisen hyttysverkon voi repiä rikki.

Hienoa.

Voi kun löytyisi vaikkapa pinterestä yksityiskohtaisia ohjeita. Tuo kanaverkkoa olisi täydellinen. Kaupungissa ei sääskiä ole haitaksi asti.

Vierailija
30/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo asukas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa.

Voi kun löytyisi vaikkapa pinterestä yksityiskohtaisia ohjeita. Tuo kanaverkkoa olisi täydellinen. Kaupungissa ei sääskiä ole haitaksi asti.

Window mesh / pinterest

Vierailija
31/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa haluaa selvästi ulos välillä. Vie sitä ulos? Ja tuuletus. Entä ikkunapaikka kissalle. Joku ihmiskädellä avattava rakenne ikkunaan, joka mahdollistaa tuuletuksen ilman hyönteisiä?

Vierailija
32/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa haluaa selvästi ulos välillä. Vie sitä ulos? Ja tuuletus. Entä ikkunapaikka kissalle. Joku ihmiskädellä avattava rakenne ikkunaan, joka mahdollistaa tuuletuksen ilman hyönteisiä?

Kerrostalossa ei taida onnistua viritelmät ulkopulelle.

( en nyt muista asuuko ap millaisessa asunnossa , jos on kertonut).

Jk

Seuraan tätä ketjua jos jollakulla olisi parempi tuuletusikkunan suojaus kuin omani.

Omani on tarrraliimalla kiinnitetty sääskiverkko.

Ei varmasti pätevin, mutta uskaltaa pienellä raolla pitää tuuletusikkunaa auki.

Vierailija
33/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletusikkunan säleikkö

Vierailija
34/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan laitettu sellaiset metalliset pienet haat niin että ikkuna ei aukea enempää. Myös vanhanaikaiset ikkunahaat, joissa 2 pyöreää rengasta käy.

Vierailija
35/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaverkko ja hyttysverkko päällekkäin ikkunan ulkopuolelle. Ammu hakapyssyllä kiinni karmeihin. Pysyy kissa sisällä ja ötökät ulkona.

Vierailija
36/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät kissaa vankina vastoin tahtoa? Jos kissa haluaa karata se kertoo ettei "kotona" asiat ole hyvin.

Vierailija
37/45 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissa tosiaa karkasi tuuletus ikkunasta 15 vuotta sitten. Mittasin että se ikkuna oli auki vain 4.8 cm mutta kissa oli siitä päässyt ikkunalaudalle ja siitä hypännyt varaston katolle vissiin joka oli ollut 1.3 metriä ikkunastani. En ikinä uskonut että kissa pääsee siitä ikkunastani ulos. Kissa jäi kateisiin  vaikka tein ilmoituksia siitä joka puolelle.

Vierailija
38/45 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Minun kissa tosiaa karkasi tuuletus ikkunasta 15 vuotta sitten. Mittasin että se ikkuna oli auki vain 4.8 cm mutta kissa oli siitä päässyt ikkunalaudalle ja siitä hypännyt varaston katolle vissiin joka oli ollut 1.3 metriä ikkunastani. En ikinä uskonut että kissa pääsee siitä ikkunastani ulos. Kissa jäi kateisiin  vaikka tein ilmoituksia siitä joka puolelle.

Vähän samanlainen juttu kävi omassa taloudessa. Minulla ei ollut yhdessä ikkunassa Ikkunaverkkoa ja asumme 4. Kerroksessa. Kissa pääsi kiipeämään lähes kokonaan ikkunan ulkopuolelle.

Oli hätä, etten säikäytä kissaa. Rauhallisella puheella sain kissan perääntymään.

Kissa mahtuu yllättävän pienestä raosta.

Toinen sattui tuttavalle. Kissa oli leikkinyt yöllä parvekelasin säätönarulla ja saanut lasin auki.

Tippunut, vammautui niin pahasti, että kuoli.

Vierailija
39/45 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyttysverkko.

Ei riitä. Neljän kilon kissa ampaisee siitä läpi kuin tykinkuula.

Itse laitoin karmiin koukut ja niiden väliin teräksisen jänisverkon.

Parvekelasien väliin sopivaan mittaan lyhennetyn teräsritilähyllyn. Se on liukukiskojen välissä.

Vierailija
40/45 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu hyttyverkko niiteillä kiinni. Meillä ollu monta vuotta yläkerran tuuletusparvekkeessa sellanen. Sitä ei siis oo välillä otettu pois. Se on aina kesäisin auki, kun oon kotona eikä ykskään kuudesta kissasta oo menny siitä läpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä