Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantajiinko voi luottaa?

Vierailija
24.05.2023 |

Ihan hirveetä, mutta ihmettelen, miksi tässä ei ole toimittu niin kuin kuuluu toimia. Eli, vuokranantaja käy tarkastamassa asunnon loppusiivouksen , jossa myös vuokralainen mukana ja sen jälkeen , jos asunto kunnossa, allekirjoitetaan lopputarkastus kaavake, jossa kerrotaan asunnon olevan kunnossa ja se, ettei ole estettä vuokravakuuden takaisin maksulle.Mutta tämähän onkin näitä ylen juttuja, niin ettei ole edes varmaa paikkansa pitävyydestä.
Lakipykälät on ihan selkeät loppusiivouksille, vuokralaisella on oikeus korjata vahingot ja siivota paikat uudelleen tai ne kohdat , jotka ei mahdollisesti vuokranantajaa miellytä ja näin saada vakuutensa takaisin.

Muistakaa vuokralaisellakin on oikeutensa, minä vien oikeuteen , jos kohdalleni näin kävisi.

https://yle.fi/a/74-20032808

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä selvästi käynyt hyvä tuuri. Oon muuttanut 11 kertaa ja koskaan ei ole ongelmia loppusiivouksen osalta. 

Vierailija
2/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajat muistuttavat läheisesti ihmisiä. Osa on asiallisia, osa hanurista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin yksityiselle toukokuussa, kuvasin koko asunnon vikoineen päivineen samana päivänä , kun sain avaimet.

Ei minullakaan ole ongelmia ollut saada vakuutta takaisin koskaan, mutta kun lukee näitä tämmöstä juttuja, tulee pelko.

Vierailija
4/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä vuokranantajissa, eli sijoitusasunnon omistajissa on sellaisia tyyppejä, joiden käsitys asioista voi olla harhainen. Eli ne kuvittelevat että asioiden pitää olla jollakin tietyllä tavalla, vaikka itse asiassa tuo mitä pitäisi heidän mielestään olla on vain sitä kuvitelmaa. 

Kalkkitahra suihkuseinässä... Voi jumankauta... Jos se sitä uutta vuokralaista häiritsee, niin äkkiäkös hän sen kalkin siitä puhdistaa...

Siksi toisekseen, kun muuttaa, niin aina joutuu muuttajakin siivoamaan. No, ei tietenkään tässä sitten ole kyse, jostain hellalle kiinni palaneesta puurosta tai kaatuneista tomaattisooseista tai jääkaapin tiivisteissä olevista möhnistä, sielläkin jotain tomaattisoosia tai muuta... Mutta jotain pientä kuitenkin.

Kannattaa vuokrata vanhoja kämppiä, remppaamattomia kämppiä, niissä on jo valmiiksi ajan patinaa useiden vuokralaisten jälkeen. 

Vierailija
5/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20033011

Yllä linkissä samaa asiaa.

Kommenteissa minua huvitti se, kun joku kertoi ettei kukaan ala painavia helloja siirtelemään siivotessaan. No, mä en tiedä kuinka painava sähköliesi on, mutta yleensä siinä on kyllä liikuttelua helpottavat pyörät takana... keveästi liikkuu. isot kaasuhellat ovat ehkä eri juttu, mutta tokkopa niitä vuokra-asunnoissa liiemmälti on.

Vierailija
6/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä vuokranantajissa, eli sijoitusasunnon omistajissa on sellaisia tyyppejä, joiden käsitys asioista voi olla harhainen. Eli ne kuvittelevat että asioiden pitää olla jollakin tietyllä tavalla, vaikka itse asiassa tuo mitä pitäisi heidän mielestään olla on vain sitä kuvitelmaa. 

Kalkkitahra suihkuseinässä... Voi jumankauta... Jos se sitä uutta vuokralaista häiritsee, niin äkkiäkös hän sen kalkin siitä puhdistaa...

Siksi toisekseen, kun muuttaa, niin aina joutuu muuttajakin siivoamaan. No, ei tietenkään tässä sitten ole kyse, jostain hellalle kiinni palaneesta puurosta tai kaatuneista tomaattisooseista tai jääkaapin tiivisteissä olevista möhnistä, sielläkin jotain tomaattisoosia tai muuta... Mutta jotain pientä kuitenkin.

Kannattaa vuokrata vanhoja kämppiä, remppaamattomia kämppiä, niissä on jo valmiiksi ajan patinaa useiden vuokralaisten jälkeen. 

Aivan, onneksi itse asun yksityisellä vuokralla, jossa jo asunut kolme ennen minua ja ei rempattu ja jo 17 vuotta vanha ja ajan platinaa kyllä löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi