Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiinkuljetus ei tarkoitakaan välttämättä kotiin kuljetusta

Vierailija
23.05.2023 |

En ole aikoihin ostanut tai tilannut mitään isompaa, joten tuli itselleni aikamoisena yllätyksenä.

Eli ilmeisesti monessa yrityksessä sana "kotiinkuljetus" tarkoittaa sitä, että tavarat tuodaan vain ja ainoastaan esim kerrostalon ulko-ovelle, ja vastaanottaja saa sitten itse keksiä, että miten saa nyt vaikkapa sohvan vietyä asuntoonsa.

Ei oikein kyllä kuulosta kotiinkuljetukselta minun mielestäni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen nähnyt eriteltynä tekstejä, että kannetaan vaikka eteiseen asti.

Jossain vaiheessa kantoivat asunnon oven eteen, mutta korona syistä asiakkaan piti itse kantaa käytävältä asuntoon.

Vierailija
2/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Meillä taloyhtiö uusi joitakin ulko-ovia, ja oli sitten tosi kiva sadepäivänä yrittää naapurin mummelin kanssa niitä ovia saada edes sateensuojaan kaksistaan. 

Kotiinkuljetus tarkoitti sitä, että ne jätettiin rekasta kadun puolelle nurmikolle ja jätettiin siihen. 

Onni sinällään, että taloyhtiö pihisteli eikä ovet olleet täyspuisia. Haha. Ha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin asiansa hoitavissa firmoissa (kuten Ikea) kysytään, että riittääkö pihaan vai kannetaanko asuntoon saakka. Ja sen mukaan valitaan sitten se kuljetus, jossa on yksi vai kaksi heppua autossa. Kahden hepun kuljetus on luonnollisesti kalliimpi. Sitten on näitä kotimaisia firmoja, esim Novart, jotka jättää kokonaisen keittiön koneineen kadulle, siis kirjaimellisesti ajoradalle, ei edes jalkakäytävälle, ja kaasuttelee menemään. Oli maksanut mistä tahansa.

Vierailija
4/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin asiansa hoitavissa firmoissa (kuten Ikea) kysytään, että riittääkö pihaan vai kannetaanko asuntoon saakka. Ja sen mukaan valitaan sitten se kuljetus, jossa on yksi vai kaksi heppua autossa. Kahden hepun kuljetus on luonnollisesti kalliimpi. Sitten on näitä kotimaisia firmoja, esim Novart, jotka jättää kokonaisen keittiön koneineen kadulle, siis kirjaimellisesti ajoradalle, ei edes jalkakäytävälle, ja kaasuttelee menemään. Oli maksanut mistä tahansa.

Meillä Novartin keittiö oli myöhässä viikon ja syynä oli kuljetusliike. Kuljetusliikkeen mukahauska heppu yritti viimeiseen asti tinkiä että ei olisi sisäänkantoa, kun on sitä ja tätä ja tota heillä siellä firmassa.

Pysyin tiukkana siitä, että tässä keittiösopimuksessa lukee "sisäänkanto" ja sisäänkantoa se sitten myös tarkoittaa. 

Lopulta keittiö tuotiin, mutta valituksen saattelemana kun rakenteilla olevan talon pihaan ei päässyt heti oven eteen. No ei varmaan, kun itse toimittivat keittiön myöhässä ja sillä aikaa pihalle oli taas tullut lisää tavaraa. 

Vierailija
5/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Meillä taloyhtiö uusi joitakin ulko-ovia, ja oli sitten tosi kiva sadepäivänä yrittää naapurin mummelin kanssa niitä ovia saada edes sateensuojaan kaksistaan. 

Kotiinkuljetus tarkoitti sitä, että ne jätettiin rekasta kadun puolelle nurmikolle ja jätettiin siihen. 

No nyt en ymmärrä, että asukkaan pitäs itse kantaa ovensa.? Sit varmaan seuraavassa rempassa saatte huolehtia laasteista, kaakeleista ja kaikesta, muuten ne seisoo siellä pihalla ja varkaat voi ottaa.

Toki jos ihan itse ne vaihdatte, niin sit, kerta asennukseen ei kuulu, että joku työmies ois ottamassa ovet vastaan kun lähetys tulee.

Vierailija
6/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun taloyhtiö tekee hankintoja, ei

ole asukkaiden/osakkaiden vastuulla suojella tai siirrellä niitä tavaroita mihinkään.

Jos ovia ei ollut asianmukaisesti suojattu, virhe on lähettäjän.

Loppuosa viestiäsi on ristiriitainen: täyspuu eli massiivipuu kestää hyvin säätä, ja on myös kevyempää kuin esim. lastulevy.

Vierailija
7/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu Kotiinkuljetus voi myös tarkoittaa, että tavaran joutuu noutamaan esim. Postista.

Posti tekee toimitukseen merkinnän, että vastaanottajaa ei tavoitettu, vaikka ei ole edes käynyt osoitteessa tuomassa tavaraa.

Tämä on ollut erityisesti Postin tunnettu tapa luistaa velvoitteestaan.

Vierailija
8/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Novartin keittiö oli myöhässä viikon ja syynä oli kuljetusliike. Kuljetusliikkeen mukahauska heppu yritti viimeiseen asti tinkiä että ei olisi sisäänkantoa, kun on sitä ja tätä ja tota heillä siellä firmassa.

Pysyin tiukkana siitä, että tässä keittiösopimuksessa lukee "sisäänkanto" ja sisäänkantoa se sitten myös tarkoittaa. 

Lopulta keittiö tuotiin, mutta valituksen saattelemana kun rakenteilla olevan talon pihaan ei päässyt heti oven eteen. No ei varmaan, kun itse toimittivat keittiön myöhässä ja sillä aikaa pihalle oli taas tullut lisää tavaraa. 

Joo, no meillä toi kadulle jättö onnistui kun toimitus oli sovittu 17-21 (meilläkin siis reippaan viikon toki myöhässä alkuperäisestä sovitusta toimituspäivästä) välissä, heppu soitti klo 15, että "ollaan nyt tässä pihassa", meikäläinen oli töissä 30km päässä, samoin mies. Lähdettiin sit molemmat ajamaan niin vauhdikkaasti kun päästiin kotiin ja siinä hän ne odotteli tosiaan ajoradalla kaikki kamat, onneksi ei satanut, kun mm. lieden pakkaus oli revennyt kuljetuksen aikana. Selitys oli se, että ei oltu avaamassa ovea kun he tulivat. Joo ei oltu, se kaksi tuntia myöhemmin, mistä oli alunperin sovittu, olisi kyllä oltu.

Vierailija
9/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Kotiinkuljetus tarkoittaa sitä että toimitetaan ulko-ovelle. Ei toimittaja ala sovittelemaan sohvaasi juuri sinne minne sen itse haluat. Tai joku saattaa ystävällisyyttään sen tehdä, mutta se ei kuulu tilattuun palveluun. Asennuspalvelu on erikseen.

Vierailija
10/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla kotiinkuljetus tarkoittaa että olet kotona ja  kuulet kun postit kolahtaa luukusta ja mukana lappu kuinka mukamas "sinua ei tavoitettu" ja paketti pitää mennä hakemaan automaatista toiselta puolelta kaupunkia.

Tästä on sitten maksanut ylimääräistä.

Vierailija
11/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Kotiinkuljetus tarkoittaa sitä että toimitetaan ulko-ovelle. Ei toimittaja ala sovittelemaan sohvaasi juuri sinne minne sen itse haluat. Tai joku saattaa ystävällisyyttään sen tehdä, mutta se ei kuulu tilattuun palveluun. Asennuspalvelu on erikseen.

Minun koti ei ala tämän ison kerrostalon alaoven edestä. Kotini alkaa vasta asuntoni ovelta.

Vierailija
12/13 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lähetys tarvitsee allekirjoittaa kun se tulee.  Minä en ainakaan allekirjoittais.  Jos maksaa jälkikäteen ja kuskit ei kanna sisään niin vieköön samantien sitten takasin. Jos ne taas jättää kadulle niin ovatpahan itse vastuussa. 

Vierailija
13/13 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksettu Kotiinkuljetus voi myös tarkoittaa, että tavaran joutuu noutamaan esim. Postista.

Posti tekee toimitukseen merkinnän, että vastaanottajaa ei tavoitettu, vaikka ei ole edes käynyt osoitteessa tuomassa tavaraa.

Tämä on ollut erityisesti Postin tunnettu tapa luistaa velvoitteestaan.

Silloin sovitaan uusi aika eikä noudeta mitään itse mistään. Näin olen toiminut ja kotiin on tuotu.