Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtoverilla ei ole ystäviä

Vierailija
20.05.2023 |

Jäi kalvamaan mieltäni kun muussa keskustelussa kollega ohimennen mainitsi, että tähän kaupunkiin työn ja aviomiehensä kanssa muualta muuttaneena hänellä ei ole ainuttakaan ystävää työyhteisön ulkopuolelta. En tiedä onko miehelläänkään. Taitavat vapaa-aikansa viettää ihan kahdestaan. Itse olen sinkku, mutta erakkoluonteinen enkä työpäivän kuormituksen jälkeen välitä kovasti kenenkään seurasta vaan suorastaan nautin itsekseni olosta. Hetken jo tuumailin, että pitäisikö minun sitten pyytää häntä johonkin yhteiseen tekemiseen tai menemiseen. Vaikka itse viihdynkin vapaa-ajallani omiani itsekseni touhuten. Että en siis tiedä oliko lausumansa vihjaus siitä, että mielellään lähtisi vaikkapa minun kanssani johonkin, vai oliko se lausahdus pelkkä toteamus häneltä. Pitääkö olla huolissaan tai ottaa vastuuta hänen jaksamisestaan, mitä tekisitte sijassani?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin oli toteamus. Olet ihanan huomioiva, kun ajattelet pitäisikö sinun pyytää häntä mukaan. Tee niin, jos aidosti tahdot, muttä älä esitä ystävystyvää ellet niin halua.

Vierailija
2/6 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa kuin työkaverisi, mutta silti minulla ei olisi aikaa nähdä työkavereita vapaa-ajalla.  Kaikki vapaa-aika menee tähän perhekaaoksen pyörittämiseen ja omien akkujen lataamiseen.  Ehkä sitten kun lapsi on vähän isompi niin kavereillekin on enemmän aikaa.  Uusiin kavereihin ei mitenkään riitä jaksaminen. 

Mutta olenkin erakko myös, joten ei haittaa sinänsä.  Yleensä ihmiset haluaa niitä uusia ystäviä. Kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seura kiinnostaa toki.

Vierailija
4/6 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivasti ajateltu. Mieti, onko sellainen ihminen mihin haluaisit tutustua, ja pyydä vaikka lounaalle ja selvitä onko yhteistä.

Kiva avaus av lla.

Vierailija
5/6 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti ajateltu. Minullakaan ei ole kavereita, paitsi opiskeluissa. Olen pohtinut että pitäisikö joskus jotenkin mainita siellä tuo. Mutta en kuitenkaan halua että kanssani ollaan säälistä. On meillä ollut luokan kanssa parit illan vietot ja olenkin ohimennen todennut että kiva päästä välillä ulos. Mutta kynnys on korkea kysyä itse ketään mihinkään. Niin monta vuotta ollut yksin, eikä ikinä työpaikoilla tms ole kukaan mihinkään kysynyt. Mutta kysy toki, jos itse haluat. Eihän sitä ole pakko käydä kovin usein, minullekin riittäisi kaveri edes silloin tällöin. Että ei tarvitsisi yksin aina mennä.

Vierailija
6/6 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "muualta muuttaneena hänellä ei ole ainuttakaan ystävää työyhteisön ulkopuolelta" on vain pelkkä merkityksetön toteamus, small talkkia, jota ei pidä ottaa todesta ja vakavasti. Kaikkilla ihmisillä on kavereita ja ystävä piiri, monilla se on ollut jo sieltä kouluajoista. Lisäksi mistä sen tietää jos työtuttavasi viihtyy yksin miehensä kanssa, kaikki ihmiset eivät nimittäin myöskään kaipaa jatkuvaa seuraa vaan moni viihtyy vapaa-ajalle kotonaan omia puuhastellen kuten vaikka lukien, askarrellen, neuloen ja jne. Antkaa introverttien olla introverttejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän