Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä, miksi minulla on tämä työnhakuvelvollisuus

Vierailija
20.05.2023 |

Minua ei ole ennen tätä velvollisuuttakaan mihinkään pestattu. Tai jos on pestattu, niin on kyllä huolella ajettu pois, eikä se poisajon syy ole ollut se, etten olisi halunnut työtä tehdä, vaan se, että nämä kokevat riippumatta siitä, ovatko itse vakituisessa työsuhteessa tai määräaikaisia, he kokevat, että minä olen viemässä heiltä jotain pois.
Ja se koulutus mikä mulla on, niin todella, olipa vahinko että erehdyin tälle seudulle tulemana, sillä täällä siihen hommaan on vuosien ajan koulutettu paikallisessa ammatillisessa koulutuskeskuksessa porukkaa vuosittain kursseilla, ja koska nämä ovat syntyperäisiä seutulaisia, niin juu, ovat etusijalla, ja etenkin jos ovat jossain takuukoulutuksessa eli heille on tavallaan jo sovittu koulutuksen jälkeen tulevan työpaikka.
Että sellaista.
Ja entäs sitten muut. No, siivousfirmasta, josta sain paikan koska olin työkkärin jollakin uusi ura -konsulttikoulutuksessa ja hankin kokeilutyön itse tästä siivousfirmasta, niin siellä sitten kun oli kesä tulossa ja ottivat abiturientin sijaistamaan sitä tyyppiä joka oli mun ns. kouluttaja työpaikalla, niin se abi, se abi rupes lapsellisesti leikkimään ja juu, oma virheeni, kun en ilmoittanut omalle konsulttikouluttajalle mitä tapahtui, olisi ehkä pitänyt ilmiottaa ja vaatia että joko tämä korjataan, sillä mulla piti olla aikuinen pitkäaikaisesti työssä ollut henkilö opastajana työpaikalla, no, mikä veee on abiturientti täyttämään noita vaatimuksia, tyttelillä parin kuukauden muutamana päivänä viikossa toimistosiivous tätä edeltävästi.-.. Ja nyt rupes päsmäröimään... Ja juu, se tyyppi, joka oli se lomalle jäävä opastaja, niin juuu, siitäkin olisi pitänyt ilmoittaa sinä aamuna kun se sulkeutui vessaan viinapullon kanssa! Siitä olisi pitänyt arvata, minkä tason tyyppien kanssa ollan tekemisissä.

No, se siitä.

Mut siis mulla on ikää vaikka kuinka paljon, ei mua kukaan ota mihinkään työhön. Mut pitää vaan kuukaudesta toiseen näitä hakemuksia pistää....
Vuosi tätä meininkiä jo mennyt, yhtäkään haastattelua ei ole ollut. Kerran soitti siivousyrityksestä, mut loppu puhelu kun ei mulla ole ajokorttia. Ja toinen kerta oli kun yks vuokrafirma soitti ja kyseessä oli pesula-apulaisen paikka, sitä tyyppiä siis nauratti se, että minä olin hakenut moista työtä. No, sillä kokemuksella mikä mulla on, ei paljon hurrata, sitä työkokemusta ei tarvita kuin suppealla alalla, joten... naura sinä vaan... Yritin ainakin hakea työtä!

Törkeäääää.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja ensimmäisen kolmen kuukauden jakson jälkeen mut yritettiin siirtää kunnan vastuulle. Mut kas kummaa, ne kun olivat jo aiemmin tarjouksiinsa nauraneet mulle päin naamaa, kertoneet mulle että meillä ei ole sinulle mitään tarjottavaa, niin mitä helvattia ne mua sinne taas yritti, olisi taas päästy kokemaan se, että tulee joku tarjous, sitten nauretaan päin naamaa kun laitetaan hakemus, nauretaan ja nöyryytetään. Meillä ei ole sinulle mitään tarjottavaa!

Ei olekaan. No, mitäs tää peli sitten on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla