Saan eläkettä 1380€/kk
Sairastan psykoottista masennusta. Ei ole oma vikani sairastuminen ja harmittaa että eläke on pieni
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin tuolla just ja just. Onpa täällä paljon porukkaa jotka ei voi hyväksyä että joo, se sun alle tonnin eläke on vielä pienempi, muttei täällä tolla noin 1300 myöskään herroiksi eletä.
Jos on kaksi eläkeläistä, niin pärjää hyvin tuollakin. Ja jos on valmistauduttu eläkkeelle jäämiseen esimerkiksi vaihtamalla asuminen pienempään ja halvempaan vaihtoehtoon.
Kannattaa jo ennen eläkkeelle jäämistä harjoitella, miten pärjäisi tulevalla eläkkeellä. Laittaa sen ylimenevän osan palkasta säästöön tulevien yllättävien menojen varalle, koska kyllä joutuu välillä hankkimaan vaikka uuden jääkaapin tms ylimääräisiä kuluja voi tulla.
Sairaiden hyysääminen pitäisi lopettaa.
Sairastuminen nimenomaan on sinun vikasi. Suurin osa osaa välttää psykoottisen masennuksen.
Olisi kannattanut tehdä kunnolla töitä ennen kuin aloit saikuttaa. Niin minä toimin.
On ihan turha kuvitella, että eläkkeet lähiaikoina tulisivat nousemaan. Työssäkäyneiltä kerätyt eläkerahathan ovat tallessa, mutta peruseläkettä tuskin paljon kyetään nostamaan. Eikä se sen suurempi ole Ruotsisakaan, vaikka meillä aina vedotaan siiheen, että kun ruotsissakin sitää ja tätä. Ruotsissa on valtava määrä maailmankuuljuja vientiyrityksiä, joista tulee runsaasti verorahaa.
Toisaalta siellä on täysin paska asuntojärjestelmä. Meillä on vapaita asuntoja, jos ei halua Helsingin keskustassa asua vaikka kuinka paljon ympäri Suomea.
Tukholmassa, jos tulee perheelle avioero, toinen puoliso (mies) joutuu asumaan jossain asuntolassa ja käymään suihkussa työpaikallaan.
Uusimman laskelman mukaan eläkkeeni on 900 euroa kuussa brutto.
Ärsyttää ihmiset, jotka valittavat eläkkeen pienuutta, vaikka se on heillä tosi paljon. Jokin aika sitten täällä joku valitti pientä eläkettään, kun se oli 2100 euroa netto.
Oletko pysyvällä eläkkeellä? Oliko miten vaikea päästä?
Mulla koko aikuisiän vakavaa oireilua, on psykoottinen masennus ja traumaperäinen stressihäiriö diagnooseina. Sairaalahoitokierteessä useampi vuosi jne. Työtä yrittänyt välillä, siellä jaksanut pari kuukautta kunnes päätynyt aina sairaalaan.. Nyt vielä lisäksi syöpä jota ei voida parantaa. Haaveilen pysyvästä eläkkeestä mutta en tiedä voiko sille edes päästä ihmisten puheiden mukaan :(
Kun mulla kuitenkin psykoterapian tuella ja mahdollisimman stressittömällä elämällä ja hyvillä unilla pysyy kaikki oireet jotenkuten kasassa
Vierailija kirjoitti:
Eläke on pieni? Nyrkistä tulisi jos tavattaisiin. En tule koskaan saamaan eläkettä 30 vuoden päästä.
Tietenkin tulet. Se on jo ihan laskettu.
Toisaalta on ihan turhaa tehdä itselleen pahaa oloa valmiiksi kymmenien vuosien päästä eteen tulevista asioista , kun ei voi tietää miten maa makaa vuodenkaan päästä.
Ja onko koko tellusta enää olemassa.
Pieni on eläke.
Minun on 2021€ netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuntoutustuki ja työkyvyttömyyseläke saman suuruisia? Kevasta saan kuntoutustukea nyt, ei ole laskurit siellä sivuilla käytössä.
Itse jäin kuun alussa osakuntoutustuelle, ja sehän on juurikin entinen osa-aikatyökyvyttömyyseläke, joten lienee saman suuruisia, sama asia eri nimikkeellä..
Niin siis kuntoutustuki eli määräaikainen työkyvyttömyyseläke vs. pysyvä työkyvyttömyyseläke siis kyseessä, ne varmasti suunnilleen saman suuruiset siis?
Sori kun kyselen, mulla tilanne että varmaan "pakko" hakea pysyvää eläkettä ja tietty toimeentulo pelottaa, jos tulot radikaalisti muuttuu.
Ne on täysin sama. Mikään ei muutu, vain nimike millä maksetaan.lopussa se sama eläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi.
Hitto ap saa eläkettä minun nettopalkan verran!
Vierailija kirjoitti:
Saman suuruinen eläke minulla, miehellä vähän pienempi. Onneksi tehtiin ennen eläkkeellejääntiä kiepautus ja myytiin asunto tyttären perheelle ja jäätiin vuokralle. Saadaan asumistukea ja tytär välttyi perintöveroilta ja varainsiisrtoverolta, Vuokratuottojen verotus on matalaa kun kaikki vähennykset käytetään mitä vaan voidaan. Mies tykkää remontoida joten meidän kuoltua tyttärellä on priimakuntoinen asunto hyvällä paikalla kasvukeskuksessa ja jos tulee talousongelmia saamme toimeentulotukea helpommin ja mikä tärkeintä valtio jää nuolemaan perintoverojen osalta näppeejään.
Ovela veto! Onnittelen.
Itsekin mietin että muuttaisin vuokralle kun pääsen eläkkeelle.
Kiitos kirjoituksestasi * avasi silmäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman suuruinen eläke minulla, miehellä vähän pienempi. Onneksi tehtiin ennen eläkkeellejääntiä kiepautus ja myytiin asunto tyttären perheelle ja jäätiin vuokralle. Saadaan asumistukea ja tytär välttyi perintöveroilta ja varainsiisrtoverolta, Vuokratuottojen verotus on matalaa kun kaikki vähennykset käytetään mitä vaan voidaan. Mies tykkää remontoida joten meidän kuoltua tyttärellä on priimakuntoinen asunto hyvällä paikalla kasvukeskuksessa ja jos tulee talousongelmia saamme toimeentulotukea helpommin ja mikä tärkeintä valtio jää nuolemaan perintoverojen osalta näppeejään.
Muuten ymmärrän tämän, mutta kuinka tytär säästyi varainsiirtoverolta?
Määräaikainen työkyvyttömyyseläke eli kuntoutustuki ja työkyvyttömyyseläke toistaiseksi (eli pysyvä eläke) ovat samansuuruiset
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin tuolla just ja just. Onpa täällä paljon porukkaa jotka ei voi hyväksyä että joo, se sun alle tonnin eläke on vielä pienempi, muttei täällä tolla noin 1300 myöskään herroiksi eletä.
Miksi eläkkeellä pitäisi elää herroiksi? Tavallinen kelpaa hyvin.
Itellä saman suuruinen eläke ja ihan hyvin tällä tulee toimeen. Kunhan ei ole muita raha reikiä, niin säästöönkin jää kuukaudessa yli 500e. Mielestäni ihan ok. Vaikka kyllä tämä isompikin voisi olla, mutta ei passaa ahneeksi tulla kuitenkaan.
Wou, 1000€/kk enemmän kuin millä itse olen elänyt viimeiset 10v.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te ne rahat laitoitte, jotka saitte asunnon myynnistä tyttäreltänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te ne rahat laitoitte, jotka saitte asunnon myynnistä tyttäreltänne?
Ja miten saisitte tt-tukea, kun teillä on asunnon myynnistä rahaa?
Riippuu paljon asumismuodosta. Jos vuokra-asunto niin tiukkaa tekee.