Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan eläkettä 1380€/kk

Vierailija
20.05.2023 |

Sairastan psykoottista masennusta. Ei ole oma vikani sairastuminen ja harmittaa että eläke on pieni

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo pieni ole. Taitaa exällä olla vuosikymmenien työuran jälkeen odotettavissa tuota luokkaa.

Minä saan työkyvyttömyyseläkettä 922e. En minäkään valinnut sairastua, tai sitä että olin työttömänä suuren osan ajasta ennen sitä, eikä minulle laskettu tulevan ajan eläkettä.

Vierailija
2/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa saisin noin suuren eläkkeen sitten kun jään eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan alle tonnin. Meitä on paljon.

Vierailija
4/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on pieni? Nyrkistä tulisi jos tavattaisiin. En tule koskaan saamaan eläkettä 30 vuoden päästä.

Vierailija
5/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuntoutustuki ja työkyvyttömyyseläke saman suuruisia? Kevasta saan kuntoutustukea nyt, ei ole laskurit siellä sivuilla käytössä.

Vierailija
6/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tuon verran palkkaa. Keittiöalalla olen.

Vierailija
7/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonni kuussa tk-eläkettä, tuo vajaa 1400 kuussa tuntuisi lottovoitolta jos sellaista saisi.

Vierailija
8/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin matalapalkkaisilla aloilla ne pohjapalkat ovat tuota tasoa, ei suunnilleen saman suuruisista eläkkeistä voi puhua pieninä.

Vierailija
9/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto vai netto?

Vierailija
10/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman onnellisin maa =) 

Vierailija
11/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pitäisi pärjätä ja jos eläkeläinen olet, niin tuollahan pärjää vallan ruhtinaallisesti jossain halvemmassa maassa jos  on rohkeutta asua ulkomailla. Toki Suomi tarvitsee nuo rahat joten pysy vaan täällä.

Vierailija
12/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan 790 nettona / kk työttömyyskorvausta ja elätän vielä paria lasta samalla et revi siittä.

Vierailija
13/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman suuruinen eläke minulla, miehellä vähän pienempi. Onneksi tehtiin ennen eläkkeellejääntiä kiepautus ja myytiin asunto tyttären perheelle ja jäätiin vuokralle. Saadaan asumistukea ja tytär välttyi perintöveroilta ja varainsiisrtoverolta, Vuokratuottojen verotus on matalaa kun kaikki vähennykset käytetään mitä vaan voidaan. Mies tykkää remontoida joten meidän kuoltua tyttärellä on priimakuntoinen asunto hyvällä paikalla kasvukeskuksessa ja jos tulee talousongelmia saamme toimeentulotukea helpommin ja mikä tärkeintä valtio jää nuolemaan perintoverojen osalta näppeejään.

Vierailija
14/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuntoutustuki ja työkyvyttömyyseläke saman suuruisia? Kevasta saan kuntoutustukea nyt, ei ole laskurit siellä sivuilla käytössä.

Itse jäin kuun alussa osakuntoutustuelle, ja sehän on juurikin entinen osa-aikatyökyvyttömyyseläke, joten lienee saman suuruisia, sama asia eri nimikkeellä..

Vierailija
15/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva eläke olisi 1700€/kk bruttona, jos joskus eläkkeelle pääsen. Ei onneksi ole jäljellä kuin 30 vuotta työelämää...

Vierailija
16/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin kuun alussa osakuntoutustuelle, ja sehän on juurikin entinen osa-aikatyökyvyttömyyseläke, joten lienee saman suuruisia, sama asia eri nimikkeellä..

Niin siis kuntoutustuki eli määräaikainen työkyvyttömyyseläke vs. pysyvä työkyvyttömyyseläke siis kyseessä, ne varmasti suunnilleen saman suuruiset siis?

Sori kun kyselen, mulla tilanne että varmaan "pakko" hakea pysyvää eläkettä ja tietty toimeentulo pelottaa, jos tulot radikaalisti muuttuu.

Vierailija
17/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eläkkeellä ei tarvitse tanssia muutosrumbaa tai yt valssia eikä täytellä työtön työtön lappuja ja lipukkeita eikä jonninjoutavia työpaikka hakemuksia, vapauttavaa! :D

Vierailija
18/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama diagnoosi ja olen kuntoutustuella, pysyvästä turha haaveillä. Mun kuntoutustuki on 2200e miinus verot.

Vierailija
19/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla pitäisi pärjätä ja jos eläkeläinen olet, niin tuollahan pärjää vallan ruhtinaallisesti jossain halvemmassa maassa jos  on rohkeutta asua ulkomailla. Toki Suomi tarvitsee nuo rahat joten pysy vaan täällä.

Ei sinne "ulkomaille" ihan noin vain mennä pidemmäksi aikaa. Ainakaan noilla tuloilla.

Esim. thaimaa vaatii, että kuukausittain tulee melkein 1800€ käteen, jotta vuoden viisumi irtoaa.

Että ei maailmalla avosylin toivoteta persaukisia tervetulleiksi, toisin kuin tänne tullessa.

Vierailija
20/56 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin tuolla just ja just. Onpa täällä paljon porukkaa jotka ei voi hyväksyä että joo, se sun alle tonnin eläke on vielä pienempi, muttei täällä tolla noin 1300 myöskään herroiksi eletä.