Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kävisit lyhytterapeutilla?

Vierailija
19.05.2023 |

Lyhytterapeutilla voi siis käydä, jos tarvitsee keskusteluapua jossakin mieltä painavassa asiassa. Lyhytterapiaan ei saa kela-korvausta, eikä käynnin sisältöä kirjata omakantaan. Hinta n. 60-90e kerta. Käyntejä voi olla yksi tai useampi. Mikä sinut saisi käymään lyhytterapeutilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin se jos olisin liian lyhyt.

Vierailija
2/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työterveyden kautta pääsee lyhytpsykoterapiaan vuosittain 7 kertaa, jolloin sairaskassa maksaa siitä 70%. Itse käyn, ja maksan siitä 45€/ 45 minuuttia, kun ilman tuota korvausta maksaisi reilut 150€..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työterveyden kautta pääsee lyhytpsykoterapiaan vuosittain 7 kertaa, jolloin sairaskassa maksaa siitä 70%. Itse käyn, ja maksan siitä 45€/ 45 minuuttia, kun ilman tuota korvausta maksaisi reilut 150€..

Ja itse käyn ihan ahdistus-ja masennusoireiden takia..

Vierailija
4/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jollain huuhaa-terapeutilla? En todellakaan kävisi. Jos olisi tarvis, voisin mennä psykoterapeutille, joka on pohjakoulutukseltaan psykiatri. Terapeutin pitää olla koulutetumpi kuin asiakkaansa.

Vierailija
5/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jollain huuhaa-terapeutilla? En todellakaan kävisi. Jos olisi tarvis, voisin mennä psykoterapeutille, joka on pohjakoulutukseltaan psykiatri. Terapeutin pitää olla koulutetumpi kuin asiakkaansa.

Itse käyn juurikin psykoterapeutilla.

-2

Vierailija
6/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtäminen!?

LyhytPSYKOterapia on eri asia kuin tässä puhuttu lyhytterapia. Lyhytpsykoterapia on psykoterapeutin antamaa terapiaa, lyhytterapia lyhytterapeutin. Erona näillä se, että psykoterapeutti on Valviran rekisteröimä terveydenhuollon ammattihenkilö. Lyhytterapeutti voi olla kuka vaan taustaltaan.

Vierailija
7/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrit, jotka toimivat psykoterapeutteina on varmasti laskettavissa Suomessa yhden käden sormilla. Psykiatri on tarpeen vain jos tarvitset lääkitystä. Siihen riittää lääkäriaikakin.

Vierailija
8/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liian pitkä lyhytterapeutille

Vierailija
9/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn juurikin psykoterapeutilla.

-2

Niin? Jonka pohjakoulutus on psykiatri? Rohkenen epäillä.

Vierailija
10/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ku se pitkä oli lomalla.

Vierailija
11/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hlö on epäpätevä ja jäykkä, ei ehkä auta. Jos osaava ja kaksisuuntainen hyvä keskustelu, ehkä se toimii. Läheisen kuolema tai vaivaava asia?

12/12 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ehkä lainaamassa sokeria. Tämä on vissiin joku uusi ammatti, kun en ole ennen kuullut. Niin kuin kokemusasiantuntijakin on aika uusi ammattinimike.