Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En millään jaksa laittaa ruokaa ja on huutava nälkä. Melkein syömättä jätän mielummin. Onko teillä näitä päiviä?

Vierailija
18.05.2023 |

Kävin kyllä kaupassa aikeissa tehdä jotain. En ole syönyt mitään vielä tänään.
On kuitenkin laiskottanut ja olen nukkunut päiväunetkin tänään. Tekisi mieli vain roskaruokaa mutta en viitsi sitäkään virhettä tehdä. Liian kallista ja epäterveellistä.

Makaan vain sängyssä ja mietin nälkääni jaksamatta tehdä liikettäkään asian korjaamiseksi.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kompensoin näitä syömättömyyspäiviä käymällä silloin tällöin buffet-lounaalla, jossa on hyvin kasviksia ja proteiininlähteitä. Rahanmenokin pysyy kurissa, vaikka lounas maksaakin jonkin verran :D

Vierailija
42/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu minulle aika usein. 

Mulla on semmonen jännä tapa että keskityn kovasti johonkin asiaan tai sitten en keskity mihinkään. Tavallaan tiedostan nälän mutta en mieti sitä. Se tunne ei vaan jotenkin ole läsnä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet tein ruokaa, söin, siivosin ruoanlaiton jäljet ja tiskasin tiskit. Sitten heräsin enkä yhtenä päivänä tehnytkään tuota vaan join lasin vettä ja painuin iltatoimille. Seuraavana päivänä tein saman, ja sitten huomasin, että olikin vierähtänyt viikko. Tuosta on vuosia, ja teen ruokaa enää vain silloin, kun olen oikeasti nälkäinen. Ainut muutos ajan ja rahan säästymisen lisäksi on se, että olen laihtunut muutaman kilon näiden vuosien aikana ja vielä on varaa laihtua muutama lisää. 

Vierailija
44/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja usein. Puoliso teki ruuan tänään ja nälkä oli ja ei maistunut oikein. Pitää varautua kohta kesäruokaan. Helteellä ei maistu ruoka. Talkkunaa haluan ja niitå pahvilaatikko ruokia pakkaseen. Grilliä odottelen.

Vierailija
45/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pikanuudelit, kaurapuuro tai munakas?

Vierailija
46/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ranskalaiset uunissa, en halua olla nälissään. 

Vierailija
47/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siis usein johtuu siitä, että on nälkä ja energiat vähissä. Silloin pitää vain syödä jotain nopeaa valmisruokaa, kunnes olo tulee paremmaksi ja jaksaa.

Vierailija
48/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useinkin tällaisia päiviä. Ei huvita kokata, eikä tee mitään mieli. Lopulta on pakko syödä jotain, ettei tule huono olo. Usein toivon, että olispa joku pilleri millä voisi hoitaa syömisen pois päiväjärjestyksestä.

Tämä oli kuin suoraan mun kynästä!!! Olen jo vuosikausia ellen -kymmeniä miettinyt tätä pilleriä. Ja kysymys ei siis ole mistään varsinaisesta syömishäiriöstä. 

Puhtaasti vain siitä, että on paljon sellaisia päiviä, että ei tee mieli mitään syötävää eikä koko syöminen kiinnosta pätkääkään. Tietää vain, että pakko olisi oman terveyden takia jotakin syödä ja siksi, ettei kohta ole päässyt kipeä ja muuten huono olo. Mitään intohimoja tai nautintoa se syöminen ei anna. 

Jos olisi pilleri, jolla voisi täyttää kaikki terveydelle välttämättömät tarpeet ja tulisi kylläisyyden tunne, ottaisin useimpina päivinä sen. Juhlahetkinä, hyvässä seurassa voisin nauttia herkullisen illallisen. 

Vierailija
49/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on vanha niin joko olet syönyt?

Vierailija
50/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai vetänyt laiskuuden jo uudelle levelille, kaapissa saattaa esim. olla valmissalaatti, mutta sen avaaminen ja ainesten sekoittaminen tuntuu työläältä. Pakastepitsakin on liikaa pelteineen ja leivinpapereineen. Kai pitää ostaa jatkossa jotain välipalakeksejä yöpöydän laatikkoon.

Vierailija
51/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kai vetänyt laiskuuden jo uudelle levelille, kaapissa saattaa esim. olla valmissalaatti, mutta sen avaaminen ja ainesten sekoittaminen tuntuu työläältä. Pakastepitsakin on liikaa pelteineen ja leivinpapereineen. Kai pitää ostaa jatkossa jotain välipalakeksejä yöpöydän laatikkoon.

Valmissalaatti!!!

Todellakin!!

Ärsyttää, että kädet menee aina kastikkeeseen 🤧

Vierailija
52/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useinkin tällaisia päiviä. Ei huvita kokata, eikä tee mitään mieli. Lopulta on pakko syödä jotain, ettei tule huono olo. Usein toivon, että olispa joku pilleri millä voisi hoitaa syömisen pois päiväjärjestyksestä.

Tämä oli kuin suoraan mun kynästä!!! Olen jo vuosikausia ellen -kymmeniä miettinyt tätä pilleriä. Ja kysymys ei siis ole mistään varsinaisesta syömishäiriöstä. 

Puhtaasti vain siitä, että on paljon sellaisia päiviä, että ei tee mieli mitään syötävää eikä koko syöminen kiinnosta pätkääkään. Tietää vain, että pakko olisi oman terveyden takia jotakin syödä ja siksi, ettei kohta ole päässyt kipeä ja muuten huono olo. Mitään intohimoja tai nautintoa se syöminen ei anna. 

Jos olisi pilleri, jolla voisi täyttää kaikki terveydelle välttämättömät tarpeet ja tulisi kylläisyyden tunne, ottaisin useimpina päivinä sen. Juhlahetkinä, hyvässä seurassa voisin nauttia herkullisen illallisen. 

Minullekin tulee samanlaisia päiviä. Ja sitten taas joskus päiviä, että liikaa hyvää ruokaa.

Vierailija
53/53 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne niitä leivällä tänää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä